בית הספר אליאנס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
בית הספר אליאנס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

עובדי המינהלה באליאנס קיבלו שכר באיחור, ועד ההורים חושש משביתה

בית הספר אליאנס עבר לבעלותה של עיריית חיפה, אך מחלוקת בינה לבין עמותת אליאנס שניהלה עד כה את בית הספר גרמה לכך שעובדי המינהלה קיבלו את שכרם באיחור. בוועד ההורים הבית ספרי חוששים שהעובדים ישביתו את בית הספר ודורשים לפתור את הבעיה לאלתר. מהעירייה נמסר: "אנו מחויבים לעובדים"

פורסם בתאריך: 11.10.22 13:51

מחלוקת בין עיריית חיפה לעמותת אליאנס (כל ישראל חברים – כי"ח) גרמה לכך שעובדי המינהלה בבית הספר – סייעות, לבורנטים, ספרנית, פקידות ואנשי תחזוקה – קיבלו את שכרם באיחור, ובוועד ההורים הבית ספרי חוששים מכך שהעובדים ישביתו את בית הספר ודורשים לפתור את הבעיה לאלתר.

בשנת הלימודים הנוכחית עבר בית הספר מניהולה של העמותה לבעלות העירייה, אך עובדי המינהלה בבית הספר נשארו עדיין עובדי עמותה בשל בעיה ביורוקרטית. מכיוון שתקציב משרד החינוך עבור בית הספר עובר כעת לעירייה ולא לעמותה, התחייבה העירייה לדאוג לתשלום שכר עובדי המינהלה דרך העמותה, כלומר להעביר לעמותה את כספי משרד החינוך לתשלומי המשכורות. אלא שבעמותה טוענים כי העירייה לא עמדה בהתחייבותה, והעובדים נותרו ללא משכורת לפני החג. בלית ברירה נאלצה העמותה להשתמש בכספים מקופה ייעודית שנועדה לכסות את התחייבויותיה לעובדים לפני פירוקה ולשלם להם את שכרם, אם כי באיחור. כעת אומרים בעמותה שאם הבעיה לא תיפתר, הבעיה תחזור על עצמה גם בתשלום משכורות אוקטובר.

עובד מינהלה באליאנס: "יש סכסוך מכוער בין העירייה לעמותת אליאנס, וזה פוגע במשכורת שלנו. עד עכשיו בית הספר הופעל על ידי העמותה, והוועד המנהל כלל 50 אחוז נציגי עירייה ו-50 אחוז נציגי כי"ח. לאחר שבית הספר הפך לעירוני ביקשה העירייה אישור חריג ממשרד הפנים וממשרד האוצר לקלוט אותנו, כך שלא נפוטר אלא רק נחליף מעסיק ונשמור על רצף הזכויות שלנו. מכיוון שהאישור עוד לא התקבל, העירייה הבטיחה לעמותה לשאת בהתחייבויות הכספיות של ההעסקה שלנו, אך היא לא העבירה את הכסף. העמותה כבר לא מקבלת תקציב עבור בית הספר, והקופה שלה ריקה".

 

 

יו"ר עמותת אליאנס חיים גרשון: "מכיוון שהעירייה לא התאמצה להעביר את העובדים המינהליים אליה כעובדי עירייה, בניגוד למה שהיא עשתה עם עובדי ההוראה, הם נשארו עובדים שלנו. המשכורות שלהם הן נגזרת מהתקציב שמעביר משרד החינוך לבית הספר, כלומר לעירייה. סיכמנו עם העירייה בעל פה שמ-1 בספטמבר היא תעביר לנו את הסכום הנדרש למשכורות העובדים המינהליים, אבל היא לא עשתה את זה. הם קיבלו ממשרד החינוך כסף ולא העבירו אלינו. ההסכם בינינו הופר".

יידעתם את העובדים?

"לאחר שההסכם הופר נפגשתי עם חלק מ-35 עובדי המינהלה באליאנס ואמרתי להם מה קרה ושלא אסכים שלא תהיה לכם משכורת בחג. אין דבר כזה שעובדים שעבדו לא יקבלו כסף עבור עבודתם, ועוד בזמן החגים. זה לא קיים בלקסיקון שלי. אם צריך, אביא להם כסף מכיסי. בעירייה לא מבינים שבלי העובדים המינהליים בית הספר לא יכול לתפקד. אי אפשר להפעיל אותו בלעדיהם, ולא הגיוני שהם לא יקבלו משכורות. מבחינתי זה היה ייהרג ובל יעבור, ואכן המשכורות הועברו כבר ביום שישי".

איך שילמתם את שכרם?

"השארנו בעמותה סכום של כמיליון שקל, שממנו אנחנו צריכים לשלם חובות כמו השלמת פיצויים לעובדים ותשלום ימי מחלה וחופשה שמגיעים להם. ביקשתי אישור להשתמש בכסף לתשלום שכר, והודענו לעירייה שנשלם את כל ההתחייבויות שלנו ונסגור את העמותה, ושאם יישאר כסף נעביר אותו לבית הספר עבור התלמידים. אבל אז הבנו שאין עם מי לדבר בעירייה".

אז מה יקרה בחודש הבא?

"אני מקווה שנקבל את הכסף מהעירייה. העירייה חייבת לנו מיליון שקל – 600,000 שקל מהשנה שעברה ועוד 400,000 שקל שהוצאתי מרשת הביטחון כדי לשלם את המשכורות לעובדים".

יו"ר ועד ההורים באליאנס יניב רובין: "הנושא הזה חייב להיפתר אחת ולתמיד בשביל הילדים. זו לא בעיה של חודש אחד. אנחנו לא רוצים שתפרוץ שביתה שתפגע בתלמידים".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "שכר עובדי המינהלה ממומן מאז ומתמיד על ידי העירייה באמצעות העמותה, ולא חל כל שינוי בעניין זה, גם לא כעת. במסגרת זו מחויבת העמותה להעביר את שכר העובדים עד לסיום הטיפול בהעברתם לעירייה. העירייה מחויבת לעובדים ותשלים את התקציב ככל שהדבר יידרש לתשלום שכרם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הורה

    אני לא חושש בכלל משביתה. כל יום שהילדים שלי לא במערכת החינוך המחורבנת של ישראל הוא רווח נקי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר