רכב הסעות (צילום: Apriori/depositphotos.com)
רכב הסעות (צילום: Apriori/depositphotos.com)

ראש העיר הציעה פתרונות להסעות ילדי החינוך המיוחד, האם הם ייושמו?

בעקבות המחדל המתמשך במערך ההסעות בחינוך המיוחד נפגשו אתמול חברי מטה המאבק עם ראש העיר עינת קליש רותם. בדוח סיכום פגישה שפרסם המטה נכתב כי קליש רותם "ציינה שהיא חיכתה לזמן לשבת עם ההורים ולהגיע לפתרונות. הם מבינים שהם פה כדי לשרת אותנו"

פורסם בתאריך: 19.12.22 11:50

עיריית חיפה תחייב נהגים שמסיעים תלמידים למסגרות החינוך המיוחד לעבור הדרכה כחלק מתנאי המכרז להסעת תלמידים – כך עולה מדוח סיכום של מטה מאבק צפון של הורים לילדים בחינוך המיוחד שפורסם הבוקר (שני) בעקבות פגישה שנערכה אתמול עם ראש העיר עינת קליש רותם ועם גורמים בעירייה.

הפגישה התקיימה לבקשתם של חברים במטה המאבק אשר מחפשים פתרונות לבעיות הקשות במערך ההסעות בשנתיים האחרונות. לפי הדוח, קליש רותם מבקשת ליזום פגישה עם נציגי משרד החינוך בנושא בתקווה לקבל סיוע נוסף במימון ההסעות, ולבדוק את נושא החזר ההוצאות לילדים שלא מקבלים הסעה. "היא מבינה שכל הביורוקרטיה מכבידה עלינו ההורים", נכתב בדוח, "כחלק מהרצון לשינוי ולמען שיתוף פעולה, קליש רותם הציעה שתהיה נציגות הורית שתרכז את הטיפול של ההסעות מול העירייה כי קשה להם להתנהל מול כל ההורים בעיר. היא ציינה שהיא חיכתה לזמן לשבת עם ההורים ולהגיע לפתרונות. הם מבינים שהם פה כדי לשרת אותנו".

בעיה נוספת שעלתה בפגישה היא האיחורים התכופים בהגעתם של נהגי ההסעות לאסוף את התלמידים. הורים ציינו כי יש להם משפחות לפרנס, ולכן עליהם להגיע בזמן לעבודה. בעירייה הסבירו כי מספר הילדים בחיפה שזקוקים להסעות עומד על 3,000 וביקשו מההורים להתלונן על כל הסעה שמאחרת. "הסעה שמגיעה באופן קבוע לאחר השעה 8:15 נחשבת להסעה שמאחרת", נכתב בדוח, "לכן יש לפנות ולהתלונן כי זה לא תקין".

 

 

באשר למחסור במלוות ביקשה ראש העיר עזרה מההורים "בהפצת הדרישות לתפקיד על מנת שיצטרף כוח אדם נוסף למערכת במקרה שיהיה צורך לבצע החלפות (של מלוות; ש"מ) כי הם מגיעים למקרים שצריך לתת מענה ואין מלוות". גם נושא השכר הזעום שמקבלות המלוות, שהוא אחד מהגורמים להיעדר ביקוש לתפקיד, עלה בפגישה, וההורים ביקשו שהעירייה תדאג לכך ששכר המלוות יעלה.

תלונה נוספת שהעלו ההורים הוא הקושי בקבלת מענה טלפוני במוקד ההסעות של החינוך המיוחד. לדבריהם, גורמים בעירייה השיבו כי "הם חושבים להגדיל את מחלקת ההסעות בהתאם לגידול במספר הילדים, והעירייה עוברת עכשיו למערכת טלפונית חדשה שתיתן מענה לבעיה".

מעיריית חיפה נמסר: "בשבועות האחרונים הנושא נלמד לעומק על ידי ראש העיר וצוותה, אשר מגבשים תוכנית עבודה רבת מהלכים כדי להתמודד עם המציאות הקשה של ההיסעים. המפגש עם ההורים היה חשוב ביותר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורית וולף

    אני זו שפנתה אליה, לפגוש הורים לילדי החינוך המיוחד, להקשיב למצוקות שלהם בנושא ההסעות, משהו שחוויתי בעצמי כאמא לבת בחינוך המיוחד. אגב בעיות בנושא הסעות הם סיפור ארוך שנים, לא משהו שהתחיל כשהיא נכנסה לתפקיד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר