בית הספר מזור (צילום: בועז כהן)
בית הספר מזור (צילום: בועז כהן)

העירייה עוקפת את ועדת הכספים ומבקשת מהמועצה תקציב למבני חינוך

מחדל של עיריית חיפה עלול לעכב את המעבר של בית הספר הדו לשוני ושל בית הספר לחינוך מיוחד עופר מנוה דוד למבנה בית הספר מזור בקרית אליעזר. וגם: העירייה מבקשת תוספת של 2.4 מיליון שקל לעבודות השיפוץ של בית הספר מגינים בקרית חיים לצורך מיגון ש"לא נלקח בחשבון"

פורסם בתאריך: 14.5.23 14:05

מחדל עירוני עלול לעכב את המעבר של בית הספר הדו לשוני ושל בית הספר לחינוך מיוחד עופר מנוה דוד למבנה בית הספר מזור בקרית אליעזר. על מנת שהמעבר יתבצע חייב מזור לעבור שיפוץ להתאמת המבנה לצורכיהם השונים של שני המוסדות, ונוסף על כך נדרשת הפרדה במבנה בין שני בתי הספר.

על מנת לשפץ את המבנה יש לקיים דיון בנושא בוועדת הכספים, והוועדה ממליצה לחברי מועצת העיר אם לאשר או לדחות את הבקשה. על פי הנוהל חייבת ועדת הכספים לקבל בקשה לדיון בנושא מסוים 48 שעות לפני הדיון, בצירוף של חומרים מקצועיים, אך הבקשה לשיפוץ של מזור הוגשה לוועדה פחות מיממה לפני כינוסה וללא החומרים הנלווים. גורמים בוועדה אומרים שלפיכך לא הועלתה הבקשה לסדר היום שלה, וזאת בהנחייתה של היועצת המשפטית לעירייה.

לנוכח המצב שנוצר פנתה ראש מינהל חינוך וצעירים בעירייה אילנה טרוק במכתב בהול לחברי מועצת העיר וביקשה מהם לאשר את שיפוץ המבנה "בהתאם לתוכניות השיפוץ שנמסרה לכם על ידי מינהל ההנדסה, שעניינן בהתאמת המבנה לשני מוסדות חינוך ובהפרדה ביניהם. אישורכם נדרש בדחיפות על מנת לפתוח את שנת הלימודים הקרובה. חשוב להדגיש כי ללא שיפוץ המבנה לא יאושר לנו סמל מוסד עבור הדו לשוני. סמל המוסד תלוי במעבר למבנה עצמאי, וכן ילדי בית הספר עופר לחינוך מיוחד ייאלצו להישאר בבתיהם באין מוסד מותאם עבורם".

טרוק אף הדגישה כי ליד בית הספר עופר צפויות להתחיל בקרוב עבודות של פרויקט בנייה, "ותלמידיו אינם יכולים לפעול תחת רעש".

 

 

בקשה אחרת שלא הוגשה בזמן לדיון בוועדת הכספים היא לתוספת תקציב עבור תכנון וביצוע מרחבי מיגון מוסדיים בבית הספר מגינים בקרית חיים. מבני בית הספר, שחלקו נהרס לחלוטין, עוברים בימים אלה עבודות שיקום, והבקשה היא לתוספת תקציב של 2,430,000 שקל.

בפנייה לוועדת הכספים כתב מנהל אגף בנייה ציבורית בעירייה אריאל בלנק: "אומדן זה לא נלקח בחשבון בבקשה לתקציב השיפוץ, השיקום והחיזוק של בית הספר מכיוון שאין תוספת כיתות לבית הספר במצב המתוכנן לעומת הקיים". בלנק הוסיף כי העירייה ניסתה לשכנע את פיקוד העורף לוותר על דרישת המיגון הנוספת, אך נענתה בסירוב ובאזהרה כי אישור פיקוד העורף על מיגון המוסד תלוי בתוספת הנדרשת למיגון.

 

הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)

הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)

 

סגנית יו"ר ועדת הכספים שרית גולן שטיינברג: "אלו נושאים סופר דחופים וקריטיים שחייבים לדון בהם. זה הזוי שראש העיר עינת קליש רותם חיכתה עם זה עד עכשיו – שלושה חודשים לפני פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד. זו התנהלות חובבנית שפוגעת בילדי העיר ויוצרת אי ודאות אצל הורים רבים. כרגיל, היום בישיבת מועצת עיר שלא מן המניין שתדון גם בנושאים הללו נצטרך להיות המבוגר האחראי שעושה סדר".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר