החצר הלא מוצלת של גן קשת
החצר הלא מוצלת של גן קשת

"הילדים נשרפים ונצלים בשמש". הורים דורשים צליות בגנים

במשך חודשים פונים הורים לילדים בגן קשת ברמת גולדה לעיריית חיפה בבקשה שזו תתקין צליה בגן של ילדיהם, אך פתרון אין. אם לילדה בגן: "אין הורה בגן שלא שלח פנייה בווטסאפ או במייל, ואף אחד לא קיבל מענה". אם אחרת: "אנחנו משלמים את הארנונה הכי יקרה בארץ, ובגן הילדים אין צליה"

פורסם בתאריך: 2.6.23 08:56

הורים לילדים שלומדים בגן קשת ברמת גולדה כבר מיואשים מלהמתין לעיריית חיפה שתתקין צליה בגן של ילדיהם. לדבריהם, בחודשים האחרונים הם פונים לעירייה בבקשה להתקין צליה בגן, אך פניותיהם לא נענו. בצר להם, הם התקינו במקום צליה שאותה הם רכשו כספי הגן, אך היא לא התאימה והם נאלצו להסיר אותה. בינתיים הילדים ממשיכים להיחשף לשמש הקופחת, ופתרון אין.

שירן שמואלי, אם לילדה בגן: "כבר בחודש ינואר פנינו לעירייה וביקשנו שלקראת פסח יתקינו צליה בגן. כל שנה אותו סיפור ודבר לא קורה. גם הגננת פונה לעירייה בנושא במשך חודש וחצי, וכלום. היא קנתה צליה מכספי הגן, אך זו לא החזיקה מעמד ועפה כעבור יום אחד בלבד. שוב פנינו לעירייה, הפעם במיילים לפניות הציבור, ואין תגובה. אין הורה בגן שלא שלח פנייה בווטסאפ או במייל, ואף אחד לא קיבל מענה. בינתיים הילדים נצלים בחוץ. בימים האחרונים יש עומס חום קיצוני, והם לא יכולים לצאת החוצה ולשחק כי המתקנים רותחים. מה ביקשנו? צליה? חלאס, כמה כבר אפשר לבקש? אנחנו נכנסים לחודש יוני, עוד דקה מסתיימת שנת הלימודים".

ענבר חן, אם לילדה אחרת בגן: "די, נמאס. פניתי אישית לעירייה הרבה פעמים, וכך גם הגננת וכל שאר ההורים, אבל זה לא מעניין אף אחד. הגננת שלנו קנתה צליה מכספי הגן ומהעירייה באו והתקינו אותה, אבל היא נפלה. באו שוב, אמרו לגננת שאם הם יתקינו את הצליה היא תיפול עוד פעם – והלכו. פשוט השאירו אותה ככה והלכו. הילדים נשרפים ונצלים בשמש, הם חוזרים מהגן גמורים. זה נורא. אחרי כל פנייה לפניות הציבור אני מקבלת הודעה קבועה – 'ביררתי את סטטוס פנייתך. היא נמצאת בסידור העבודה של המחלקה והיא תטופל'. בינתיים הילדים נשרפים בחצר. בעוד שלושה שבועות השנה נגמרת, ואז יש קייטנה בגן. מה הילדים יעשו בשיא הקיץ? אין עם מי לדבר, לא מתייחסים אלינו. אנחנו משלמים את הארנונה הכי יקרה בארץ, ובגן הילדים אין צליה. זה הזוי. מה כבר ביקשנו?".

 

 

את תלונותיהם של ההורים קיבלה חברת מועצת העיר יעל שנער מסיעת הירוקים, שהגישה שאילתה בנושא לראש העיר עינת קליש רותם.

"לאחרונה פנו אלי הורים לילדים מגני חיפה בטענה שבמשך שבועות וחודשים חצרות גני הילדים העירוניים אינם מוצלים כלל", מסרה שנער, "מדובר בין היתר בגן קשת ברמת גולדה ובגן חבצלת ברחוב אבא הלל סילבר. ההורים אף רכשו מכספם צליה, אך היא לא היתה חזקה מספיק. המצב הזה הוא בלתי נסבל – תושבי חיפה משלמים את הארנונה הכי יקרה בארץ, והתמורה היא אפסית. אחרי זה אנחנו שואלים מדוע יש הגירה שלילית של משפחות וצעירים. אני רוצה לראות מישהו אחד בעירייה שמסוגל לצאת לחצר גן ילדים ב-10:00 בבוקר בחודש יוני בישראל ללא צל, ולחילופין להעביר תשע שעות עם 35 ילדים בחדר בלי לצאת לחצר. חצר של גן ילדים בקיץ הישראלי ללא צל היא לא בטיחותית, המתקנים רותחים והילדים מאדימים ונכווים, וכך גם נשות החינוך. שאלותיי לראש העיר הן: מדוע עיריית חיפה לא מסוגלת לספק צל לגני ילדים? מתי יותקנו הצליות בכל גני הילדים בעיר? וכמה גני ילדים יש ללא צל בחצר?".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הצליה נקרעה בשל הרוחות והיא תתוקן ביום ראשון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מעניין

    כשאני הייתי בגן, לפני שנים רבות, היו פשוט… עצים. הרבה עצים. עצים ותיקים עם צמרות רחבות ונפלאות. היום התרבות היא של גיזום וכריתה בלתי פוסקים וגם שימוש בשטיחים הירוקים המגעילים שאמורים לדמות דשא. תמשיכו להפנות עורף לטבע ולהתלונן שאין צל, בכל מקום, לא רק בגני הילדים.

  2. יש םתרונות אחרים

    מפונקים. פעם היו עצים והגננת הייתה פותחת שתי שמשיות גדולות. אפשר גם לצאת לחצר עם כובעים..
    נהיינו עם מפונק מדי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר