הטכניון (צילום: חגי פריד)
הטכניון (צילום: חגי פריד)

ירידה לטכניון גם בדירוג טיימס

לאחר הצניחה בדירוג שנגחאי רשם הטכניון ירידה גם בדירוג הבינלאומי של השבועון "טיימס" מהמקום ה-350 למקום ה-359. אוניברסיטת חיפה שוב במקום האחרון מבין האוניברסיטאות הישראליות

פורסם בתאריך: 7.9.17 08:40

ירידה לטכניון בדירוג טיימס לשנת 2018 שפורסם לאחרונה בהשוואה לשנים 2017-2016. בדירוג החדש ממוקם הטכניון במקום ה-359 מבין 1,001 האוניברסיטאות הטובות בעולם בהשוואה לשנה שעברה שבה הוא היה מדורג במקום ה-350 – ירידה של תשע מקומות. בהשוואה לשנת 2012 שבה דורג הטכניון במקום ה-193 בעולם מדובר בירידה חדה.

דירוג טיימס הוא מדד בינלאומי להשכלה גבוהה שמפרסם השבועון "טיימס" החל משנת 2004, ובו מדורגות 1,001 האוניברסיטאות הטובות בעולם. טיימס הוא אחד משני דירוגים בינלאומיים בולטים שמדרגים את האוניברסיטאות הטובות בעולם. הדירוג השני הוא דירוג שנגחאי שמבצעת אוניברסיטת ג'יאו טונג משנגחאי, וגם בו רשם הטכניון ירידה.

בדירוג טיימס מורכב הציון של כל אוניברסיטה מחמישה קריטריונים: הוראה, מחקר, ציטוטים, הכנסות מתעשייה והרכב בינלאומי.

אוניברסיטת חיפה ניצבת השנה במקום האחרון מבין האוניברסיטאות הישראליות (מקומות 800-601) בדומה לדירוג מהשנה שעברה. האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת תל אביב מובילות את דירוג האוניברסיטאות הישראליות (מקומות 250-201). אחריהם מדורג הטכניון, ובמקום הרביעי אוניברסיטת בר אילן (מקומות 500-401). אוניברסיטת בן גוריון מדורגת באותה קבוצת דירוג כמו אוניברסיטת חיפה.

במקום הראשון בעולם מדורגת אוניברסיטת אוקספורד מאנגליה, ובמקום השני אוניברסיטה בריטית נוספת – קמברידג'.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד שמבין

    אין לדירוג של הטיימס של לונדון כל רלוונטיות למצויינות אקדמית. הדירוג הוא גימיק מסחרי של העיתון העוסק ביעוץ לסטודנטים וגיוס חברי סגל לאוניברסיטאות. לכן, חלק מהקריטריונים שלהם הוא אחוז הסטודנטים וחברי הסגל הזרים בכל אוניברסיטה. בישראל אין חברי סגל זרים!!! הבעיה היא שעיתונאים מעוניינים רק בכותרת ולא בעובדות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר