מתוך פרויקט גמר של תלמידי אורט גרינברג בטבעון בשנה שעברה
מתוך פרויקט גמר של תלמידי אורט גרינברג בטבעון בשנה שעברה

הפרס בכנס המהנדסים הצעירים בטכניון: שנת לימודים אקדמית

250 תלמידי כיתות י"ב מרחבי הארץ יציגו את מיזמי הגמר שלהם בתחומי מדע וטכנולוגיה, כאשר הזוכים בשלושת המקומות הראשונים יהיו זכאים לשנת לימודים בטכניון, באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטה העברית או באוניברסיטת בן גוריון, לפי בחירתם

פורסם בתאריך: 9.4.18 09:32

מאות תלמידים מכיתות י"ב, בוגרי מגמות מדעיות-טכנולוגיות ברחבי הארץ, יתחרו ביום רביעי באולם צ'רצ'יל בטכניון על מלגת לימודים בטכניון, באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטת העברית בירושלים או באוניברסיטת בן גוריון בנגב לפי בחירתם של הזוכים בשלושת המקומות הראשונים. התחרות תתקיים במסגרת כנס המהנדסים הצעירים שמארגן מינהל המדע והטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף עם רשת אורט ישראל ועם הטכניון ובחסות חברת לוקהיד מרטין.

בכנס, המהווה למעשה את שלב הגמר של התחרות, יציגו 250 תלמידים בכ-60 קבוצות את מיזמי הגמר שלהם במקצוע טכנולוגיה מוכללת. המיזמים נחלקים לחמש קטגוריות: רובוטיקה ובינה מלאכותית – רובוטים אוטונומיים, אקולוגיה וסביבה, הנדסה ביו-רפואית, עזרים לבעלי מוגבלויות ומערכות רב תחומיות.

דורון דרוקר מרשת אורט ישראל שמארגן את התחרות ביחד עם דב רוסו ממשרד החינוך: "בכיתה י"א מגישים התלמידים למשרד החינוך את הצעתם לפרויקט הגמר. לאחר מכן הם משתתפים בסמינר שעוסק בנושא, ושם מורים מבתי ספר שונים בארץ בוחנים את התלמידים על הצעותיהם ומעירים להם במידת הצורך מה כדאי לשפר. בכיתה י"ב הם חוקרים את נושא הפרויקט לעומק בסיוע של אנשי מקצוע. בשלב האחרון נבחן הפרויקט מבחינת ישימותו הטכנולוגית".

 

 

לדבריו של דרוקר, כשהתלמידים מעלים רעיון הם מציגים בעיה ומציעים כמה דרכים לפתרון: "התלמידים לא מחויבים לבחור רעיון מתחום הלמידה שלהם, כלומר תלמיד יכול ליזום משהו בתחום הביו-רפואה גם אם הוא לא למד רפואה – העיקר שהרעיון ייתן פתרון לצורך קיים ושהוא הועלה על ידי התלמידים בעצמם. יש בתחרות כמה עקרונות חשובים כמו העלאת רעיון, עבודת צוות בדיוק כפי שזה נעשה בתעשייה ולמידת חקר עצמית, כאשר המורה משמש רק כמנחה".

מהן המטרות של התוכנית?

"המטרות הן לקדם ולחזק את לימודי המדע והטכנולוגיה בישראל ולעודד את התלמידים להמשיך לאקדמיה בתחומי המדע וההנדסה ולהפוך למהנדסי העתיד של ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר