פתיחת שנת לימודים בטכניון (צילום: שרון צור)
פתיחת שנת לימודים בטכניון (צילום: שרון צור)

1,885 סטודנטים חדשים הצטרפו לטכניון

היום נפתחת שנת הלימודים החדשה במוסד האקדמי החיפאי. 40 אחוז מ-13,500 הסטודנטים בטכניון הם נשים. 9,200 מהסטודנטים ילמדו לתואר ראשון ו-4,300 ילמדו לתארים מתקדמים

פורסם בתאריך: 21.10.18 07:59

שנת הלימודים האקדמית תיפתח בטכניון היום (ראשון) – שבוע לאחר שאר המוסדות האקדמיים בחיפה. השנה יצטרפו לקמפוס הטכניון 1,885 סטודנטים חדשים, ואוכלוסיית הסטודנטים הכוללת תמנה כ-13,500 סטודנטים שילמדו ב-17 פקולטות. כ-9,200 מהם ילמדו לתואר ראשון ו-4,300 לתארים מתקדמים. כ-1,150 מהסטודנטים לתארים מתקדמים ילמדו השנה לתואר דוקטור, והשאר לתואר מגיסטר (תואר שני).

חלקן של הנשים בקרב הסטודנטים החדשים ובכלל אוכלוסיית הסטודנטים לתואר ראשון בטכניון עומד על 40 אחוז.

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא קיבל בסוף השבוע את פניהם של הסטודנטים החדשים ואמר: "אתם מצטרפים למוסד אקדמי מהמובילים בעולם, אבל בראש ובראשונה אתם מצטרפים למשפחה חדשה – משפחת הטכניון. השקעתנו העצומה בסטודנטים שלנו, שהם הטובים בישראל, ניכרת ברחבי הקמפוס. אנו מציעים לכם איכות חיים ללא תחרות. בקמפוס הטכניון יש את המספר הגדול ביותר של מעונות בארץ, אנו מציעים פתרונות דיור לכ-5,000 סטודנטים – מספר שעוד יוסיף ויגדל במהלך לימודיכם. כשתסיירו ברחבי הקמפוס הירוק והפורח תמצאו בו את כל השירותים שניתן להעלות על הדעת – את מתקני הספורט המעולים, את בריכות השחייה, את בית הסטודנט על מגוון השירותים והפעילויות שהוא מציע, את הגן האקולוגי ועוד פינות חמד שתגלו במהלך השנים".

 

 

השנה יפעלו בטכניון כמה תוכניות פדגוגיות חדשות, ובהן תוכנית אלונים במדעי הנתונים שתפעל במסגרת העתודה האקדמית של צה"ל ותוכנית ברקת שנועדה למסיימי תיכון מצטיינים שהשלימו תואר ראשון בתקופת לימודיהם בתיכון. התוכנית, שמקנה תואר שני תוך שנתיים, היא תוכנית העתודה הראשונה לתואר שני בטכניון, והיא מצטרפת לתוכניות גלים וארזים באוניברסיטת תל אביב ולתוכנית סולמות שחושפת את הסטודנטים למחקר המתבצע בטכניון כבר במהלך לימודי התואר הראשון.

לדבריה של דיקנית לימודי ההסמכה בטכניון פרופ' אורית חזן, שיזמה את הפרויקט, ההתנסות הזו תקנה לסטודנטים ערך מוסף לקורות החיים שלהם ולעתידם המקצועי "בין אם יבחרו בקריירה אקדמית כסטודנטים לתארים מתקדמים או כחברי סגל ובין אם יפנו לקריירה בתעשייה כיזמים או כשכירים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר