קמפוס האוניברסיטה הפתוחה בבית בירם (צילום: האוניברסיטה הפתוחה)
קמפוס האוניברסיטה הפתוחה בבית בירם (צילום: האוניברסיטה הפתוחה)

מסלול עוקף בחינות קבלה לאוניברסיטה ולטכניון

האוניברסיטה הפתוחה והאוניברסיטאות בארץ, ובהן הטכניון ואוניברסיטת חיפה, חתמו על הסכם שמאפשר לסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה להתקבל אליהן ללא ציוני תעודת בגרות וללא בחינה פסיכומטרית. התנאי היחיד למעבר מהאוניברסיטה הפתוחה למוסדות אוניברסיטאיים אחרים הוא עמידה בהצלחה בקורסים לפי הדרישות של המוסדות האקדמיים

פורסם בתאריך: 19.2.19 11:50

הסכם שנחתם בין האוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטאות בארץ, ובהן הטכניון ואוניברסיטת חיפה, מאפשר לסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה להתקבל אליהן ללא ציוני תעודת בגרות וללא בחינה פסיכומטרית – כך מסרה ל"כלבו – חיפה והצפון" מנהלת קמפוס חיפה של האוניברסיטה הפתוחה אסנת גץ שתיכנס בקרוב לתפקידה כסמנכ"ל שירותי הוראה בארגון.

ההסכם שנחתם בעידודה ובהמלצתה של המועצה להשכלה גבוהה מרחיב את הנגישות לאוניברסיטאות עבור מועמדים רבים ככל האפשר. לפי ההסכם יוכלו סטודנטים להירשם לאוניברסיטה הפתוחה שבה אין תנאי קבלה, להתחיל ללמוד לתואר ראשון, ובהמשך לעבור לאוניברסיטאות השונות ובהן הטכניון והאוניברסיטה. התנאי היחיד למעבר מהאוניברסיטה הפתוחה למוסדות אוניברסיטאיים אחרים הוא עמידה בהצלחה בקורסים שנלמדים באוניברסיטה הפתוחה לפי הדרישות של המוסדות האקדמיים.

סטודנט שמעוניין ללמוד בחוג להיסטוריה כללית באוניברסיטת חיפה נדרש לעבור בציון של 70 ומעלה שלושה קורסים באוניברסיטה הפתוחה מתוך רשימה של תשעה קורסים שהחוג באוניברסיטת חיפה אישר אותם כתנאי קבלה. דרישות קבלה דומות מציגים גם החוג למקרא והחוג ללימודי ארץ ישראל. סטודנט שמבקש ללמוד בשנה ב' בחוג לכלכלה באוניברסיטת חיפה נדרש לסיים באוניברסיטה הפתוחה שישה קורסים שדורש החוג בציון ממוצע של 91, כאשר בשלושה קורסים ספציפיים מבין השישה הציון המינימלי יהיה 91.

הטכניון, לעומת זאת, הסכים לכלול 13 פקולטות בהסכם המעבר. ממוצע הציונים בקורסים של האוניברסיטה הפתוחה שנדרש סטודנט להשיג כדי להתקבל לטכניון נע בין 80 ל-87 בהתאם לפקולטה הנבחרת, כאשר הציון המינימלי בכל קורס נע בין 70 ל-80 בהתאם לפקולטה.

 

 

באוניברסיטה הפתוחה מעריכים שהקורסים שיילמדו אצלם יקצרו את משך הלימודים לתואר במוסדות האקדמיים האחרים בשנה. גץ: "הרמה באוניברסיטה הפתוחה היא גבוהה מאוד, ולכן לא היתה בעיה לאוניברסיטאות לחתום איתנו על ההסכם. יש קורסים שמועברים אצלנו שמשקלם מבחינת הציון הוא אפילו גבוה יותר מקורס דומה שמועבר בטכניון. הסיבה לכך היא שהקורס באוניברסיטה הפתוחה כולל יותר חומר. זו גם הוכחה לאיכות ההוראה והקורסים שלנו. סטודנט צריך לעמוד בתנאים של אפיק המעבר, וזהו – הוא מתקבל".

לדבריה של גץ, מסלול זה מכוון בעיקר לחיילים שמעוניינים להתחיל ללמוד תוך כדי השירות הצבאי ולאנשים שאין להם זמן ללמוד מסלול לימודים מלא באוניברסיטאות. יצוין שחלק מהקורסים באוניברסיטה הפתוחה נלמדים בצורה מקוונת וחלק בקמפוס בבית בירם.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איצקו

    מה אתם מסתלבטים?
    קוראים לזה אפיק מעבר וזה קיים כבר שנים… טוב שנזכרתם ממש "חדש".

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר