הטכניון (צילום: דוברות הטכניון)
הטכניון (צילום: דוברות הטכניון)

הטכניון במקום ה-85 במדד שנחאי

מדד שנחאי, אשר מדרג את המוסדות האקדמיים המובילים בעולם, דירג את הטכניון במקום ה-85 לשנת 2019. זהו אמנם הדירוג הגבוה ביותר של מוסד ישראלי במדד הסיני לשנה זו, אך מדובר בירידה של שמונה מקומות בהשוואה לדירוג של הטכניון בשנת 2018 שבה הוא הוצב במקום ה-77

פורסם בתאריך: 21.8.19 18:08

הטכניון דורג במקום ה-85 במדד שנחאי לשנת 2019 אשר מדרג את המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. זהו אמנם הדירוג הגבוה ביותר של מוסד ישראלי במדד שנחאי לשנה זו, אך מדובר בירידה של שמונה מקומות בהשוואה לדירוג של הטכניון בשנת 2018 שבה הוא הוצב במקום ה-77.

הטכניון דורג ברשימת 50 המוסדות המובילים בשני תחומים – הנדסת חלל (מקום 25) ואוטומציה ובקרה (מקום 39). יצוין כי מאז שנת 2012 מדורג הטכניון ברשימת 100 המוסדות האקדמיים המובילים בעולם.

 

 

מדד שנחאי, אשר מתפרסם מאז שנת 2003, בוחן את רמתם של המוסדות האקדמיים בעולם לפי קריטריונים אובייקטיביים, ובהם מספר הזוכים בפרס נובל ובפרסים יוקרתיים אחרים, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים "Nature" ו-"Science" וביצועים אחרים באופן יחסי לגודלה של האוניברסיטה. המדד הסיני מקיף 1,200 אוניברסיטאות, שמהן נבחרות 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם.

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא: "נוכחותו של הטכניון בנבחרת 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם במשך שמונה שנים רצופות היא הישג משמעותי וחשוב. זו הכרה בין לאומית במצוינותו של הטכניון. עם זאת, חשוב לזכור שהמיקום במדד משתנה לעתים רק בעקבות פרסום מדעי אחד פחות או יותר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מדד הבלוף

    במדד השחיתות כמו נפוטיזם ומשכורות עתק לפרופ' שלא חקרו ולא מלמדים כבר עשר שנים הטכניון ראשון בעולם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר