הטכניון (צילום: דוברות הטכניון)
הטכניון (צילום: דוברות הטכניון)

פתיחת שנת הלימודים בטכניון בסכנה

ארגון סגל ההוראה בטכניון הכריז על סכסוך עבודה ופתח בעיצומים בטענה כי הנהלת המוסד הפרה הסכם שנחתם בין הצדדים בנובמבר 2018 על תשלום של תוספות שכר. חבר ועד ארגון סגל ההוראה בטכניון תומר גלבר: "אם אנחנו שובתים אין הוראה בטכניון"

פורסם בתאריך: 19.9.19 16:44

שנת הלימודים בטכניון, שאמורה להיפתח בחודש הבא, נמצאת בסכנת ביטול לאחר שארגון סגל ההוראה במוסד האקדמי הכריז על סכסוך עבודה ופתח בעיצומים.

לטענתם של אנשי ארגון הסגל, הסיבה להכרזה על סכסוך עבודה היא הפרת ההסכם שנחתם בינם לבין הנהלת הטכניון בחודש נובמבר 2018 על תשלום של תוספות שכר. במסגרת העיצומים לא יינתנו ציונים לנבחנים בסמסטר קיץ ובמועדי ב', ובשלב הבא, אומרים בארגון, אם הטכניון לא יחזור בו מהפרת ההסכם לא יהיה מנוס מהחרפת הצעדים עד להשבתת הלימודים.

חבר ועד ארגון סגל ההוראה בטכניון תומר גלבר: "בשנת 2018 חתמנו על הסכם קיבוצי, ובו נקבעה תוספת שכר שמיועדת בעיקר למרצים לתואר ראשון ולמרצים מתחילים. הטכניון אמנם התחיל לשלם את התוספת, אבל בשלב מסוים הוא החליט שהוא משלם יותר מדי ושעכשיו צריך לקצץ בסכומים. עם קבלת תלושי השכר של חודש אוגוסט התברר שלא ניתנה תוספת שכר כלל. אנחנו לא מבינים איך עושים דבר כזה".

 

 

לדבריו של גלבר, "לחלק מאנשי הסגל מדובר בתוספת משמעותית של 50 אחוז לשכרם. במצב הזה לא היתה לנו ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה ועל עיצומים. לא יכול להיות שמפרים כך הסכם. זו פגיעה קשה בבעלי הדרגות הנמוכות בהוראה. יש הסכם וצריך לכבד אותו".

כמה חברים מונה ארגון סגל ההוראה?

"כ-1,800 איש. אנחנו 'סוחבים' את כל ההוראה והדרכה בטכניון על כתפינו. הסגל כאן מחולק לסגל מינהלי, לסגל אקדמי שהוא הסגל חוקר ולסגל ההוראה שזה אנחנו. אם אנחנו שובתים אין הוראה בטכניון. ביום יום הסטודנטים פוגשים אותנו – המרצים והמתרגלים – וגם המעבדות מופעלות על ידי ארגון סגל ההוראה. אנחנו הפנים של הטכניון".

מהטכניון נמסר בתגובה: "אנחנו מקיימים הידברות שוטפת עם נציגי הארגון בתקווה לפתור בקרוב את נקודות המחלוקת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. */*

    שוב הטכניון מפר הסכמים, מתנהג בקמצנות ופוגע בעובדים ובסטודנטים שלו. לקבל תרומות של מליונים הוא יודע, לשלם הוגן לעובדים שלו הוא לא

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה בטכניון ובמוסד הטכניון היא מחלקות משאבי אנוש שלא הצליחו להפנים שהמשאב היחיד שיש לארגון הוא המשאב האנושי.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סגל ההוראה צודקים מאוד. למוסד לא חסר כסף אבל במקוום להשקיע בהוראה ובתשתיות משקיעים בשיווק וביזמות??? . ניהול גרוע מאוד שמתדרדר מיום ליום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר