סופי נקש (צילום: בועז כהן)
סופי נקש (צילום: בועז כהן)

שאילתה לראש העיר: האם התקבל אישור ממשרד החינוך?

בהמשך לחשיפת "כלבו - חיפה והצפון" על כך שעיריית חיפה מונעת מתלמידים דרוזים שמתגוררים מחוץ לחיפה ולומדים בבתי ספר בעיר להמשיך ללמוד בחטיבות הביניים העירוניות, הגישה חברת מועצת העיר סופי נקש שאילתה בעניין לראש העיר עינת קליש רותם: "כיצד התקבלה ההחלטה על שינוי המדיניות?"

פורסם בתאריך: 6.12.19 08:51

חברת מועצת העיר מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה שלחה אתמול (חמישי) שאילתה לראש העיר עינת קליש רותם בהמשך לחשיפת "כלבו – חיפה והצפון" על כך שעיריית חיפה מונעת משבעה תלמידים דרוזים, אשר מתגוררים בדלית אל-כרמל ובעוספייה ואשר לומדים בשני בתי ספר בחיפה – חמישה בבית הספר אהוד ע"ש שלמה תל ובית הספר איינשטיין – להמשיך ללמוד בעיר במסגרת חטיבת הביניים.

תחת הכותרת "שינוי מדיניות לא לאפשר עוד לימודי ילדי דרוזים בבתי הספר העירוניים" כתבה נקש: "לאחרונה הבנו כי מדיניות העירייה השתנתה לגבי קבלת תלמידי החוץ, ובכללם גם התלמידים הדרוזים שגרים בדלית-אל כרמל ובעוספייה. מדובר בתלמידים שנמצאים כבר בתוך המערכת החינוכית העירונית במשך שנים רבות, ועכשיו קיבלו הודעה כי לא יוכלו להמשיך בה יותר. תלמידים אלה לומדים ומתחנכים במערכת החינוך החיפאי ואינם מכירים שום מערכת חינוך אחרת. ברור כי מעבר למקום אחר יפגע בילדים הללו לא רק בתחום הלימודי אלא גם בפן הרגשי חברתי".

 

 

בהמשך ביקשה נקש לקבל תשובות לשאלות הבאות: 1. כמה תלמידים דרוזים לומדים כעת במערכת החינוך העירונית בכל אחת משכבות הגיל? 2. לפי איזו מדיניות נקלטו התלמידים הדרוזים למערכת החינוך בחיפה עד כה? 3. מי החליט על שינוי המדיניות האמורה? 4. כיצד התקבלה ההחלטה על שינוי המדיניות? 5. האם נערכה התייעצות בנושא עם הגורמים המקצועיים באגף החינוך? אם כן, עם מי? מה היתה עמדתם? האם עמדה זו נמסרה בכתב? 6. האם המדיניות החדשה מבחינה בין תלמידים חדשים לבין תלמידים שכבר לומדים במערכת? 7. מהי המדיניות ביחס להמשך הלימודים של התלמידים הדרוזים שכבר לומדים בבתי הספר העירוניים? 8. האם וכיצד נשקל האינטרס של תלמידים שכבר נמצאים במערכת בעת שינוי המדיניות? 9. האם התבקשה או התקבלה עמדת הגורמים הפדגוגיים בבתי הספר שבהם לומדים התלמידים? אם כן, מה היא היתה? 10. האם משרד החינוך שותף בהחלטה על שינוי המדיניות? האם נמסרה למשרד הודעה על שינוי המדיניות? האם התקבל אישור מהמשרד ביחס למדיניות החדשה?

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם הם רוצים ללמוד בחיפה, שיעברו לגור בחיפה

  2. ציפורה

    " ביקשנו יונה ,עלה של זית "
    "ביקשו שלום בבית"

    מה קיבלנו –אתם כבר יודעים …

    $#@עיר החזירים !!@#$

  3. אורית

    די כבר עם הדמגוגיה בשקל, גם ילדים יהודים מנשר לא יכולים ללמוד בחיפה, כי ובכן..הם לא תושבי חיפה!! מה שכן, את המתווה החדש אסור להכיל רטרואקטיבית, אלא רק על תלמידים חדשים. אז מספיק עם הספינים, מי שלא תושב חיפה לא יכול להינות ממערכת החינוך הציבוריץ בחיפה! כן קיימת האפשרות ללמוד בכיתות על אזוריות

  4. יונה עם עלה של זי..

    אז רגע תנו לי להבין, מאשימים את קליש על ביצוע החלטה שהתקבלה אצל יהב, והנציגה מסיעת יהב
    רוצה לשאול במועצה איך התקבלה ההחלטה? אולי שהיא תשאל את הנעלם הסדרתי מסיעתה יונה יהב??
    מענין למה שם הסיעה עדיין על שמו, אולי תקראו לה סיעת קספר רוח הרפאים

  5. שלומי

    צריך לעלות שאילתה לגבי הטיסות של מהנדס העיר לחול הן בקדנציה של יונה יהב והן בקדנציה הזו. לט יעלה על הדעת שהתייר הזה יתקע פרוייקטים ואז יטוס לחול מדובר בתייר לא מהנדס עיר!!

  6. ווטרמן זה שערוריה

    שלומי הטיסות של סגני ראש העיר ומהנדס העיר במשלחות בלתי פוסקות לחו"ל בעידן יהב עלו לחיפה 600 אלף שקל בשנה
    כלומר הם קיבלו הטבות של 3 מליון שקל בנוסף לשכר הגבוה שלהם שיכל לממן כל טיסה שרצו..
    ומילא אריאל ווטרמן היה עושה את תפקידו תקרא את דוחות מבקר המדינה הוא נכשל בדברים הכי בסיסיים של פיקוח על בנייה
    באחי אילת רק התושבים מנעו מחטף של קבלן. 4 קומות מחטף ברמת דניה. מפעלים חומרים מסוכנים עם אסבסט ותוספות בנייה
    בלי פיקוח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר