עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

"לא יהיה מנוס מלהגיע לבית המשפט"

עו"ד רשף חן, בא כוחם של התלמידים הדרוזים, אמר בתגובה למכתב שקיבל מהשירות המשפטי של עיריית חיפה ושלפיו היא תאפשר לתלמידים להמשיך ללמוד במערכת העירונית רק עוד שנה "לפנים משורת הדין" ותשבץ אותם כראות עיניה, כי בית המשפט "יביא לידיעתה של העירייה את חובותיה החוקיות"

פורסם בתאריך: 8.12.19 20:06

עיריית חיפה תאפשר ל-23 תלמידים מהיישובים הדרוזיים עוספיה ודלית אל-כרמל אשר לומדים במערכת החינוך העירונית ללמוד רק עוד שנה אחת בחיפה, וזאת "לפנים משורת הדין", כך כתבה עו"ד עופרה שלו-יפתחאל ממינהל השירות המשפטי בעיריית חיפה לעו"ד רשף חן במענה למכתב התראה לפני משפט ששלח בשבוע שעבר לראש העיר עינת קליש רותם.

כזכור, במכתב ביקש חן מראש העיר לבטל את ההחלטה שלא לאפשר לשבעה תלמידים דרוזים, שאותם הוא מייצג ואשר לומדים בשכבת כיתות ו' בבתי הספר אהוד ע"ש שלמה תל ואיינשטיין, להמשיך וללמוד בחטיבות הביניים בחיפה.

"הסכמתה של העירייה היא לשיבוץ תלמידי החוץ במוסד לימוד מוכר ורשמי שייקבע על ידה בלבד, והעירייה היא זו שתשבץ את התלמיד לפי שיקוליה המערכתיים השונים", כתבה שלו-יפתחאל לחן, "למען הסדר הטוב יובהר כי בשנה הבאה לא תינתן עוד אפשרות לשיבוץ תלמידים אשר מתגוררים מחוץ לשטח השיפוט החיפאי".

 

 

בנימוקי ההחלטה כתבה שלו-יפתחאל: "החלטת העירייה בדבר אי קליטת תלמידי חוץ לבתי ספר מוכרים ורשמיים בתחומה היא החלטה לגיטימית וחוקית המבוססת על בחינה ועל ראייה עירונית לגיטימית ורחבה של צורכי הרשות ומשאביה, המאזנת שיקולים מערכתיים שונים, ובכללם שמירה על תכולה ועל גודל אופטימליים של בתי ספר וחלוקה ראויה ומיטבית של תלמידי העיר בין בתי הספר השונים בחיפה, גם בשים לב לתנופת הבנייה העצומה בעיר בשנים האחרונות מחד גיסא, ושיקולי הקצאת משאבים כספיים, תקציב ותקצוב מאידך גיסא".

בהמשך נכתב: "חיוב העירייה בקליטת קטינים בני העדה הדרוזית בלבד, תוך מניעה וסירוב מבני לאום ו/או קטינים אחרים מערי לוויין סמוכות להיקלט במערכת החינוך העירונית החיפאית, היא תוצאה מפלה הפוגעת בעיקרון השוויון".

בתגובה למכתב התשובה מסר חן ל"כלבו – חיפה והצפון": "העירייה ממשיכה להתכחש לחובתה לאפשר לילדים הדרוזים להמשיך ללמוד ביחד עם כל חבריהם לכיתה ולבית הספר, מבלי להיות מגורשים או מופלים לרעה בכל דרך. העירייה טועה בסברתה ובטענתה כאילו האפשרות להמשיך ללמוד עוד שנה אחת בלבד במערכת החינוך החיפאית ממלאת אחר חובותיה החוקיות והמוסריות כלפי הילדים. העירייה טועה עוד יותר כאשר היא מודיעה כי בכוונתה להפריד את הילדים הדרוזים משאר חבריהם לכיתה ולשבץ אותם בלבד לחטיבות ביניים שאינן חטיבות הביניים הרגילות הקולטות את בתי הספר הסודיים שבהם הילדים לומדים. אם העירייה תתמיד בעמדתה התמוהה, לא יהיה מנוס מהבאת העניין בפני בית המשפט המוסמך, אשר אין לי ספק כי יידע להביא לידיעתה של עיריית חיפה את חובותיה החוקיות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאוד מעניין איפה שנה הבא יתחילו תלמידים דוד ילין?

  2. רני

    חלם, שנים מתכננים שכונות ורחובות ומשוועים שהאוכלוסייה בחיפה תגדל ובסוף נותנים לתושבים מבחוץ ללמוד במערכת החינוך ע״ח מי? התושבים?
    כל מי שרוצה שילדיו ילמדו בחיפה מוזמן להעתיק את מקום מגוריו לחיפה.
    רשף, אתה מוזמן למסור זאת ללקוחותיך ותפסיק לחפש כותרות סרק ולבזבז לאזרח הקטן את זמנו.

  3. יואב

    רני תפסיק לקשקש. לא למדת כלום.
    אינטגרציה ומיזוג הם דבר שאין לוותר עליו.
    אתה מונע מכוח קליש ההזוי?

  4. עובדי עירייה

    רשף איזה כייף שאתה לא נמצא יותר בעירייה אנחנו שונאים אותך ומברכים את יונה שהראה לך את הדלת החוצה.
    אתה אדם שהגעלת אותנו.

  5. רפש

    אין טוב מזה שרשף לא איתנו יותר זה אחד הדברים הכי טובים שיונה עשה לעיר שהוא זרק אותך. זו הייתה טעות שהביא אותך אלינו לעירייה בכלל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר