יהונתן פייגנבאום (צילום מתוך הסרטון)
יהונתן פייגנבאום (צילום מתוך הסרטון)

יהונתן בן ה-11 בפנייה נרגשת לראש העיר: "השאירי את חברי הדרוזים" (וידאו)

בסרטון מרגש פנה יהונתן פייגנבאום בן ה-11, תלמיד כיתה ה' בבית הספר הרצל, לראש העיר עינת קליש רותם: "יש לי שני חברים דרוזים, ואני רוצה שהם יישארו איתי. בבקשה, תשאירי אותם איתי. תודה רבה על ההקשבה"

פורסם בתאריך: 12.12.19 14:38

יהונתן פייגנבאום בן ה-11, תלמיד כיתה ה' בבית הספר הרצל בחיפה, פרסם סרטון ובו פנייה נרגשת לראש העיר עינת קליש רותם. "יש לי שני חברים דרוזים, ואני רוצה שהם יישארו איתי", הוא אמר בסרטון, "יש לי הרבה חוויות טובות איתם. אז בבקשה, עינת קליש רותם, תשאירי אותם איתי כי אני מאוד רוצה שהם יישארו איתי. תודה רבה על ההקשבה".

גם פייגנבאום שמע על החלטתה של קליש רותם למנוע מתלמידים דרוזים שאינם מתגוררים בחיפה להמשיך ללמוד בבתי הספר העירוניים, והחליט לפנות אל ראש העיר בבקשה להשאיר את שני חבריו ללימודים בבית הספר.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר פייגנבאום: "שמעתי מילדים בבית הספר שהחברים הדרוזים שלי לא יהיו איתי בשנה הבאה ושהם יעזבו אותי. עצוב לי כי הם ממש מצחיקים ונחמדים, וכאב לי מאוד לשמוע את זה".

למה פנית דווקא לראש העיר?

"כי היא זו שמחליטה את החוקים, ורציתי לבקש ממנה שהיא לא תעשה את זה. היא צריכה להשאיר את הדרוזים. זה לא יפה. אני רוצה שהיא תשנה את החלטתה. אני מקווה שהיא תראה את הסרטון הזה".

 

 

עמינדב פייגנבאום, אביו של יהונתן: "יהונתן הגה את הרעיון בעצמו וצילם את הסרטון. הוא שאל אותי על פרשת התלמידים הדרוזים ואמר שזה מאוד מאוד מפריע לו ושזה לא הגיוני למה למנוע את הלימודים בחיפה דווקא מהם. עכשיו לך תתחיל להכניס איתו לפוליטיקה. אז אמרתי לו 'תכתוב מכתב לראש העיר', והוא אמר 'אני מעדיף לצלם' וביקש שאשלח לחברים שלי, וכך זה אולי יגיע אליה והיא תחזיר לו תשובה. אין לנו קשר ישיר לראש העיר, אבל שלחנו את הסרטון לכל מיני אנשים וחברים. אין לנו מושג אם זה הגיע וספק אם נקבל תשובה, אבל לפחות הוא ניסה. מבחינתו ראש עיר היא הקובעת, ובגלל זה הוא פנה אליה בסרטון".

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. אני רק שאלה

    מי יותר מרושע וחלאה – קאליש או חברי הקומנדו המופרעים?

  2. אלוי יהונתן גם אני רוצה שהם ישהרו אומנם הם לא כל כך חברים שלי אבל הם עדיין בכיתה שלי ואף אחד לא רוצה שיה שיהיפ

    אלוי יהונתן גם אני

  3. רומי בית ספר הרצל חיפה

    אמן יהונתן גם אני רוצה אולי הם לא חברים שלי אבל הם עדיין מהכיתה שלי ולא מגיע להם שיעפו אותם מבית הספר שלי כמו שהיא לא רוצה שיהיפו אותה מהמקום שכיף לה שם מאיפו שיש לה חברין ממש טובים שתמיד לצידה אז גם להם לא מגיע אז מה אם הם גרים רחוק לא צריך להעיף אותם מיבית הספר

  4. חיפאית

    היי, אני חושבת שזה מקסים שילדים אוהבים את האחר גם אם הוא שונה מהם הם לומדים לקבל אותו ולאהוב אותו, בהצלחה במאבק!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך לפתוח את האפשרות לרישום תלמידים לבתי ספר לא לפי כתובת מגורים או דת אלה לפי רצון ההורים לחינוך המתאים לילדים שלהם. צריך לשנות לגמרי את מערכת תקצוב בתי הספר… ולגבי הילדים השתמשו בהם כדי למנוע איחוד כיתות… זה לא משיקולים נקיים של הכלה

  6. אחת שיודעת

    במקום להאשים במחדל את יהב והתקשורת, טוב תעשה הקלישאה אם תזרוק מכל המדרגות את סיגל ציוני שהכניסה אותה לפלונטר כזה. "האמא של כל התלמידים" לא ראויה לתפקידה.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפסיקו את הצביעות (אני כן בעד קליטה של תלמידים מכל מגזר ומקום לתוך בתי הספר בחיפה) תבדקו מתי נפתחה האפשרות של אותם ילדים להגיע לבית הספר ולמה… לפני כשנתיים היתה סכנה שיצמצמו את המחזור הזה מ4 כיתות ל3 כיתות עקב יצאת תלמידים ואז תושבי כרמליה חיפשו מישהו שישלים להם את התקן לכיתה רביעית

  8. ההחלטה של קאליש נכונה וצודקת.אבל לא באמצע שנה...

    התלמידים שהתחילו את לימודיהם צריכים לאפשר להם לסיים את לימודיהם עד שיסיימו(את כל הכיתות באותו בית הספר).
    ההחלטה של קאליש נכונה וצודקת ללא קשר להיותם דרוזים,יהודים,ערבים וכ'ו.
    בתי הספר של חיפה אמורים לשרת את התושבים של חיפה שמשלמים את הארנונה של חיפה וגרים בחיפה.
    במידה ואחרי סגירת כיתות בתחילת שנה נותרים 2-3 מקומות אפשר יהיה לצרף תלמידים מחוץ לחיפה(ולא משנה הדת שלהם).
    כנל לגבי משרות בעיריית חיפה שממש מכעיס שתושבים מערים אחרות תופסים את המקומות של החיפאים.
    נא להפעיל טיפה היגיון לפני הטוקבטים הפופוליסטים.
    כל הכבוד לראשת העיר.סוף סוף החלטה טובה שלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר