תלמידים עם מסיכות (צילום: עופר וקנין)
תלמידים עם מסיכות (צילום: עופר וקנין)

המלצה לתלמידי ד'-ו' בארלוזורוב: אל תבואו לבית הספר

יוסי לבוב, יו"ר ועד ההורים בבית הספר ארלוזורוב בקרית חיים, ממליץ להורי התלמידים בכיתות ד'-ו' לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר עד להודעה חדשה. הסיבה: ההנחיות אשר מחייבות את התלמידים לעטות מסיכת פנים במשך כל יום הלימודים גם בזמן גל החום הכבד

פורסם בתאריך: 18.5.20 19:11

יוסי לבוב, יו"ר ועד ההורים בבית הספר הממלכתי ארלוזורוב בקרית חיים, ממליץ להורי התלמידים בכיתות ד'-ו' לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר ממחר ועד להודעה חדשה. הסיבה: הנחיית משרד החינוך אשר מחייבת את התלמידים לעטות מסיכת פנים במשך כל יום הלימודים גם בזמן גל החום הכבד.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" כינה לבוב את הנחיית המשרד "לא אנושית" והביע אכזבה מכך שראש העיר עינת קליש רותם לא פועלת לביטול ההנחיה בדומה לראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן ולראשי ערים נוספים בארץ. לדבריו, הוא לא משבית את הלימודים אלא רק מציע להורים לא לשלוח את ילדיהם ללימודים, ומבדיקה שערך היום עולה כי ההורים קיבלו את המלצתו.

לבוב: "כתבתי להורים שאני אחראי על כל ילדי בית הספר ושאני לא מוכן להיות מאלה שאחרי שיקרה אסון יגידו 'אמרתי לכם'. אני גם אומר וגם עושה. אמרתי להורי התלמידים בכיתות ד'-ו' את דעתי וביקשתי מהם להפעיל שיקול דעת בעניין. הבת שלי שלומדת בכיתה ד' לא תגיע ללימודים עד שיסתיים גל החום הזה. דורשים מהילדים להיות עם מסיכות במשך כל היום, גם בשיעורים, וזה לא אנושי. אני אדם מבוגר, ובעבודה שלי נותנים בכל שעה עשר דקות להיות בלי מסיכה. מה שקורה עם הילדים זה פשוט לא הגיוני. כולם בבית הספר הם ילדי. הם לא יהיו שפני ניסיונות ועכברי מעבדה של אף אחד".

 

 

לדבריו של לבוב, "רק אם יקרה אסון מישהו יתעשת ויבין שזו הנחיה לא הגיונית, אז בבקשה – לא אצלי. כל הורה קיבל ממני את הרשות לא לשלוח את הילד שלו לבית הספר, ואני מוכן לתת את הדין. בחצר אפשר איכשהו ללכת עם המסיכה, אבל בכיתה זה בלתי נסבל. אתמול התקיימה ישיבת ממשלה ואף לא אחד מהשרים עטה מסיכה ושמר על מרחק של שני מטרים, אז להם מותר?".

המזגן בכיתה לא מקל על התלמידים?

"לא, כי בגלל ההנחיות החלונות חייבים להיות פתוחים, כך שהאוויר הקר בורח החוצה. איפה האנושיות? לשמחתי יש 100 אחוז היענות להמלצה שלי. ההורים מרוצים מכך שסוף סוף יש מישהו שמסתכל על הילדים וחושב על בריאותם. גל החום צפוי להימשך עד ליום ראשון, וזה מתכון לאסון. אף אחד לא עשה כלום בעניין למעט כמה ראשי ערים. לצערי קליש רותם לא ביניהם".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "ראש העיר קשובה לרחשי הציבור ופועלת מול משרדי הממשלה וכל הגורמים הרלוונטיים בכל הערוצים האפשריים. מערכת החינוך העירונית נערכה בשיתוף עם משרד החינוך במחוז חיפה לפתיחה מסודרת, אחראית ומבוקרת של מוסדות החינוך, ויש לזכור כי הנחיות ההתנהגות לציבור ניתנות על ידי הממשלה ומשרד הבריאות על בסיס שיקול דעת מקצועי של המומחים לדבר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד ער ומבין את הקושי ואין הוא מקל ראש בדבר. עם זאת, ההנחיות הנוגעות למסיכה נקבעו על ידי משרד הבריאות. המשרד ניסה ליצור את ההתאמות אל מול משרד הבריאות, אך ההנחיות נותרו בעינן. לפיכך פנה מנכ"ל משרד החינוך במכתב אל מנכ"ל הבריאות בבקשה לבטל לאלתר את חובת המסיכות לתלמידי כיתות ד'-י"ב לפחות בימי שרב אלה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר