פרופ' אורי סיון (צילום: ניצן זוהר)
פרופ' אורי סיון (צילום: ניצן זוהר)

הטכניון: מאמצים לפתוח את שנת הלימודים בלמידה בקמפוס

הנהלת הטכניון הודיעה לסטודנטים ולחברי הסגל כי היא עושה מאמצים לפתוח את שנת הלימודים הבאה בלמידה פיזית בקמפוס בכפוף להוראות משרד הבריאות. במקביל, כל הפעילויות הלימודיות ישודרו גם באמצעים דיגיטליים, יוקלטו ויועמדו לטובת הסטודנטים שנבצר מהם להגיע לקמפוס

פורסם בתאריך: 2.8.20 11:11

הנהלת הטכניון הודיעה היום (ראשון) כי נעשים מאמצים לפתוח את שנת הלימודים הבאה בלמידה פיזית בקמפוס, וזאת בכפוף להוראות משרד הבריאות. נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון: "מתוך הכרה בחשיבותם של הרכיבים האנושי והחברתי בפעילות ההוראה, הלמידה והחינוך ובחוויית ההשכלה הגבוהה, נעשה כל מאמץ לאפשר למידה פיזית של הסטודנטים בקמפוס בכפוף להנחיות משרד הבריאות".

בהנהלת הטכניון מציינים כי הפעילות הלימודית המתוכננת בקמפוס, אם היא תתאפשר, תכלול תרגולים, עבודה במעבדות, שיעורים בקבוצות קטנות, קבוצות לימוד ודיון, פעילות במרכזי הלמידה, חניכה אישית וחניכה בקבוצות קטנות.

"הפעילות בקבוצות קטנות תאפשר אימוץ תפישות הוראה ולמידה שמקובלות בתארים מתקדמים והפעלתן גם במערך לימודי ההסמכה (תואר ראשון)", נכתב בהודעה, "הפעילות תיעשה תוך הקפדה על הוראות משרד הבריאות, עמידה בהנחיות התו הסגול, שימוש באמצעי חיטוי ומיגון, ושמירה על בריאותם של הסטודנטים, חברי הסגל והעובדים, וזאת כדי להבטיח למידה פעילה ומשמעותית וחוויית לימודים בריאה ומאתגרת. במקביל, כל הפעילויות הלימודיות ישודרו גם באמצעים דיגיטליים, יוקלטו ויועמדו לטובת הסטודנטים שנבצר מהם להגיע לקמפוס".

המשנה הבכיר לנשיא הטכניון פרופ' עודד רבינוביץ': "השנה האקדמית החולפת היתה שנה של אתגרים וחשיבה מחודשת, שנה שזרעה זרעים של שינוי והאיצה תהליכים קיימים. תודות להתגייסותם של חברי הסגל, הסטודנטים ואנשי המינהל גדל מספר הקורסים המקוונים בטכניון מ-14 ליותר מ-1,000 בן לילה. המעבר המהיר ללמידה מקוונת הצריך התארגנות מורכבת, ואכן הצלחנו לקיים את הסמסטר המקוון הראשון בתולדות הטכניון בהתראה של שבוע בלבד מבלי לפגוע בהתקדמות האקדמית של הסטודנטים. בהיערכות שלנו לפתיחת שנת הלימודים הבאה נסתייע ביכולות שפיתחנו בתחום הדיגיטלי, אך גם נדגיש את ההיבטים האנושיים והחברתיים ונפעל לקיום מפגשים בקבוצות קטנות ובמתכונות שעומדות בהוראות משרד הבריאות".

 

 

בהמשך ההודעה פירט הטכניון את העקרונות להפעלת מערך ההוראה והלמידה בשנת הלימודים הבאה: "פעילות ההוראה והלמידה תשתמש במדיום הדיגיטלי לקיום למידה ולמידה עצמית, וזאת כתחליף לפעילויות מרובות משתתפים כגון הרצאות בקורסים גדולים, ותנצל את השהייה בקמפוס ואת הלימודים בו לטובת למידה במתכונת מצומצמת בקבוצות תרגול, בשיעורי מעבדה, בדיון בקבוצות קטנות, בהנחיה ובחניכה. הפקולטות וחברי הסגל יפעלו במסגרות כאלה ובמסגרות דומות כדי להפיק את המיטב מלמידה חברתית בקמפוס".

בהודעה צוין כי "בקורסים קטנים (עד 40 משתתפים) תתקיים פעילות הוראה (הרצאות, תרגולים וכד') בקמפוס בכפוף להוראות התו הסגול ובכיתות שהוכשרו לכך. במקביל, פעילות ההוראה תשודר באופן דיגיטלי סינכרוני, תוקלט ותועמד לטובת הלומדים עד תום הסמסטר. קורסים גדולים (מעל 40 משתתפים) יתקיימו במתכונת שמשלבת כלים דיגיטליים ולמידה בקמפוס. תתקיים קבוצת הרצאה אחת בלבד (כולל במקרים שבהם תואמו מראש כמה קבוצות הרצאה) בכיתה שתיקבע על פי זמינות החדרים ובמגבלת אכלוס על פי התו הסגול. הפורמט הזה יתקיים בעיקר בקורסי היסוד של תלמידי שנה א'. כיתות התרגול יתקיימו באופן פיזי ככל שהדבר יתאפשר. במקרים חריגים שבהם גודל קבוצת ההרצאה לא יאפשר התכנסות בטכניון, ההרצאה תתקיים באופן מקוון בלבד".

בהמשך נכתב כי משאבי הוראה יתועלו להגדלת מספר כיתות התרגול וכי "נעודד את הפקולטות ואת סגל הקורסים לקבוע מפגשים ללמידה ולדיון בקבוצות קטנות של כעשרה לומדים ועוד מרצה ו/או מתרגל. מתכונת הלמידה בקבוצות מפגש אלה תתבסס על חניכה ועל הנחיה, בדומה למתכונות המוכרות בלימודי מוסמכים. פעילות מסוג זה, שמתקיימת בקבוצות קטנות, היא רגישה פחות למגבלות התקהלות, ולכן הטכניון יעודד הקצאת משאבים לקיומה".

עוד נכתב בהודעה כי "הפקולטות והמרצים מוזמנים לפתח מתכונות משלימות או חלופיות למתכונת המשולבת המוצעת, וזאת בכפוף למגבלות התו הסגול ולמגבלת זמינות הכיתות בקמפוס, ותוך תעדוף הקורסים של השנה הראשונה והשנה השנייה ללימודים. קורסים של שנים מתקדמות יתקיימו במידת האפשר ולפי שיקול הדעת האקדמי במתכונת של למידה פעילה ותכני לימוד שאינם מבוססים על הוראה פרונטלית – פרויקטים, עבודת צוות, מפגשים בשטח, שילוב בקהילה וכד'. הטכניון יעודד את הפקולטות ואת חברי הסגל להתאים את תכני הלימוד למתכונות למידה פעילה. בכל קורס ייקבעו שיטות הערכה שמותאמות למתכונת הלמידה המיוחדת. מומלץ במיוחד לאמץ הערכה המשובצת בפעילות הלמידה במהלך הסמסטר. שיטות ההערכה ואופן קביעת הציון יצוינו בסילבוס בצורה מפורטת".

בסיום ההודעה נכתב שכדי לאפשר פעילות פיזית מיטבית בקמפוס "יגלה הטכניון גמישות ונדיבות רבות ככל הניתן בהקצאת דיור במעונות גם לתקופות קצרות של חודש או אפילו פחות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר