רכב הסעות (צילום: טס שפלן)
רכב הסעות (צילום: טס שפלן)

ההורים בחינוך המיוחד מתארגנים: "מבחינת העירייה אנחנו שקופים"

המחדל של עיריית חיפה בנושא ההסעות של תלמידי החינוך המיוחד הוביל להתארגנות של הורים שמאיימים לנקוט פעולות מחאה. רנטה אדמסקי, מקימת קבוצת הפייסבוק "הורים לילדים בחינוך המיוחד מתאחדים במאבק על ההסעות בחיפה!": "ההורים מיואשים מחוסר התפקוד של מערכת החינוך העירונית"

פורסם בתאריך: 6.9.20 19:48

עשרות הורים לילדים בחינוך המיוחד שסובלים מהמחדל של עיריית חיפה בנושא ההסעות התאגדו, וכעת הם מאיימים שאם הבעיות במערך ההסעות לא ייפתרו הם יפגינו ברחבת העירייה. לטענתם של ההורים, גם היום (ראשון), בתחילת השבוע השני של שנת הלימודים, עדיין שורר חוסר ודאות אם ההסעות בכלל תגענה, נרשמים איחורים של עד שעה בהגעתם של רכבי ההסעות לבתי הספר, ותלמידים רבים עדיין נמצאים בבית ולא התחילו את לימודיהם.

רנטה אדמסקי, שבתה לומדת בבית הספר אליאנס, הקימה בסוף השבוע את קבוצת הפייסבוק "הורים לילדים בחינוך המיוחד מתאחדים במאבק על ההסעות בחיפה!". "תוך יממה הצטרפו לקבוצה 50 הורים", היא מספרת, "ועכשיו אנחנו מונים כבר 60 הורים ויש עוד בקשות הצטרפות שמחכות לאישור שלי. כל הורה מספר על הבעיות שלו עם ההסעות, ויש הרבה כאלה. ההורים מיואשים מחוסר התפקוד של מערכת החינוך העירונית. זה לא ייאמן. היה להם מספיק להתארגן בקיץ, אבל גם היום יש ילדים שיושבים בבית כי ההסעה שלהם לא הגיעה. אם העירייה לא מבינה את המצב ורוצה שננקוט צעדי מחאה, אז אנחנו ננקוט".

מהן הבעיות המרכזיות?

"אתחיל עם הבת שלי. לקראת פתיחת שנת הלימודים ניסיתי להבין מה קורה עם ההסעה ומי יהיה המלווה של הילדה. 24 שעות לפני תחילת הלימודים התברר לי שהיא כלל לא רשומה להסעות. בזבזתי חצי יום בניסיון ליצור קשר עם העירייה, אך כמובן שלא היה מענה. פניתי לבית הספר, ושם הפעילו כוחות על והצליחו לרשום את הבת שלי להסעה ביום הראשון ללימודים. הסעה איחרה ב-40 דקות, וכתוצאה מכך הילדים איחרו ללימודים. בחזרה הביתה הם חיכו להסעה במשך חצי שעה בחום הכבד. למחרת שוב המתנו זמן רב, עד שנאלצתי לעזוב הכל ולקחת את הבת שלי לבית הספר. בצהריים המלווה והילדים ישבו שעה בתחנת האוטובוס, שוב בחום, כי בית הספר כבר סגור בשעות האלה, וחיכו להסעה שלא הגיעה. שוב נסעתי לבית הספר ולקחתי את הילדים. גם היום, לאחר המתנה של 40 דקות, הודיעו למלווה שאין הסעה ושהילדים יגיעו בכוחות עצמם. מדי יום ילדים יושבים בבית מאוכזבים ולא יודעים אם תהיה להם מחר הסעה לבית ספר. כשהילדה שלי שואלת אותי בכל ערב אם היא לומדת למחרת, אני לא יודעת מה לענות לה".

 

 

לדבריה של אדמסקי, היום תלמידת כיתה ג' מבית הספר לחינוך מיוחד הנריאטה סאלד נשארה בבית כי ההסעה לא הגיעה, ו"אביה של תלמידה אחרת, מבית הספר טשרניחובסקי, נאלץ להרים את הקול על אנשי העירייה כדי שההסעה של הבת שלו תגיע. זו שערורייה".

במקביל לפתיחת הקבוצה בפייסבוק פנתה אדמסקי לראש העיר עינת קליש רותם וכתבה לה: "אנו, הורים לתלמידים באליאנס, דורשים לעשות בדיקה יסודית ולסדר בדחיפות את בעיית ההסעות אל בית הספר וממנו. שנת הלימודים רק התחילה, וכבר ילדים לא מצליחים להגיע לבית הספר. בכל בוקר ההסעות מאחרות בשעה לקחת את הילדים, והילדים מאחרים לשיעורים. בבוקר היום השני ללימודים הודיעו לנו שלא תהיה הסעה כלל, ונאלצתי לקחת את בתי לבד לבית הספר. ילדים רבים נשארים בבית ומפסידים שעות לימוד חשובות. אנו דורשים לטפל בבעיה בדחיפות רבה".

קיבלת תשובה מראש העיר?

"לא קיבלתי".

אב לילד שלומד בגן שביט של החינוך במיוחד בשכונת עין הים ומתגורר בכרמליה: "אני נאלץ לקחת את הבן שלי לגן כי ההסעה לא מגיעה באופן סדיר, וזה גורם לי לאחר לעבודה מדי יום. אנחנו כבר מיואשים. אין לנו כתובת בעירייה שאליה אפשר לפנות. בעירייה לא סופרים את החינוך המיוחד, מבחינתה אנחנו שקופים ולא קיימים".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר