החדר עם הקיר המשותף לגן יונה
החדר עם הקיר המשותף לגן יונה

"הכל מתפרק, יש מלא עובש, והקירות שחורים מלכלוך"

הזנחה בכל פינה, סכנת התמוטטות, רטיבות על התקרה ועל הקירות, עובש ולכלוך, מעבר חירום חסום ובעלי חיים שמצאו שם את משכנם. כך נראה המבנה של גן יונה בקרית אליעזר ששופץ לאחר ביקורה של מחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה סיגל ציוני

פורסם בתאריך: 30.11.20 19:37

לאחר התערבות של "כלבו – חיפה והקריות" עיריית חיפה אמנם שיפצה בתחילת שנת הלימודים את גן יונה – גן ילדים עירוני אשר שוכן במבנה נטוש ומוזנח בקרית אליעזר, אך לא טיפלה בחדרים הגובלים בגן, שכעת, בגלל הזנחה ורטיבות, עלולים להתמוטט ולסכן את הילדים.

אם לילד בגן: "הכל מתפרק, יש מלא עובש, והקירות שחורים מלכלוך. כשפותחים את דלת יציאת החירום מהגן כדי להגיע למקלט מגיעים לחלק שלא שופץ. המעבר חסום בכל מיני חפצים, כך שבמקרה חירום אי אפשר לעבור שם. המקום אפוף בריח חזק של עובש, וזה מה שהילדים שלנו נושמים שם. נוסף על כך, חתולים ויונים נכנסים לגן וחוגגים. הרצפה מלאה בשלוליות, ואפשר אפילו לשמוע את טיפות המים יורדות מהתקרה המתפרקת".

 

החדר עם הקיר המשותף לגן יונה

החדר עם הקיר המשותף לגן יונה

 

 

בתחילת חודש ספטמבר פורסמה ב"כלבו – חיפה והקריות" זעקתם של ההורים שאיימו להשבית את הפעילות בגן אם המפגעים הבטיחותיים לא יתוקנו. שעות אחדות לאחר פניית האתר לעיריית חיפה הגיעה למקום מחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני כדי לראות מקרוב מהן הבעיות.

האם: "לאחר שפניתם לעירייה הגיעה ציוני לגן, ולאחר מכן התקינו לנו אינטרקום, תיקנו את דלת הכניסה, הציבו מתקנים בחצר וסידרו קו טלפון. הכל טוב, יפה ומבורך, אבל הבעיה היא שעשו שם רק חצי עבודה. גילינו שמאחורי החדר שבו שוכן הגן יש חדר נוסף שחולק קיר ותקרה משותפים עם הגן, ומה שקורה שם זה איום ונורא. המבנה הוא ממש מסוכן. העירייה לקחה בניין נטוש, שיפצה חדר אחד, ובחדרים האחרים השאירה הזנחה".

פניתם שוב לעירייה?

"כן, בוודאי, אבל זה לא עזר. העירייה מודעת לבעיות אך לא מטפלת בהן. ציוני הציעה לנו שבשעת חירום ייכנסו הילדים לחדר קטן ליד הגן שבקושי נכנסים בו 20 ילדים בעוד שבגן לומדים 35 ילדים. בנוסף על כל הצרות, בקיר המשותף לגן ולחדר השני יש ארון חשמל גדול שהותקן בגובה של שני מטרים, ועדיין לא קיבלנו אישור מהעירייה שאין בו קרינה שמסכנת את הילדים. אנחנו חוששים מכך מאוד כי מומחים שהתייעצנו איתם אמרו שמארונות כאלה נפלטת קרינה חזקה. לצערנו העירייה לא ענתה, אז פנינו למבקר המדינה".

 

יציאת החירום מגן יונה

יציאת החירום מגן יונה

 

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הגן המדובר שופץ בעקבות ביקור בגן שאותו קיימו ציוני והצוות המקצועי מהמחלקה לחינוך קדם יסודי בעירייה ב-2 בספטמבר, ולא בעקבות פרסום כזה או אחר ב'כלבו' או בכל כלי תקשורת אחר. הגן עבר שיקום יסודי ושדרוג. נוסף על כך, מחזיקת תיק החינוך פועלת מאז הביקור בגן בשיתוף פעולה מלא עם קבוצת אמהות של ילדי הגן לקידום כל המרחב החינוכי-קהילתי. ארון החשמל נבדק על ידי המשרד להגנת הסביבה שקבע בדוח שהוצא על ידו כי לא קיימת כל סכנת קרינה לילדים מהארון שנמצא מחוץ למתחם הגן. בימים האחרונים הוסיפה העירייה מתקני חצר חדשים לגן כפי שנעשה בכל הגנים העירוניים".

 

יונה מקננת בגן יונה

יונה מקננת בגן יונה

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. השקוף

    אמא??????הכי הכי עצובה בעיר !!!!!!הסרו דאגה מליבכם …..עוד מעט אף אחד לא יזכור את האישה הזאת!!!

  2. חיה בהווה

    הגב' קליש משקיעה את כל כולה לרווחתם של נכדינו ושל נינינו ולא מבינה "מה לנו כי נלין?" אני רק שאלה אחת לגב' – האם את מזניחה גם את רווחתם בהווה של ילדייך, מתוך דאגה לנכדייך ולנינייך? מי שמך להקריב את ההווה של חיפה למען עתידה?

  3. דניאל צ'

    גם את הילדים שלה ציוני היתה שולחת לגן כזה?
    האמא של כל הילדים עלק. עוד אחת שקיבלה תפקיד בזכות ליקוקי תחת לעבריינית המורשעת.

  4. אמא מגן יונה

    אוסף שטויות ושקרים של גורמים בעלי אינטרסים שונים!
    אני אמא לילד בגן ומחילת השנה כל הפניות שלנו לעירייה קיבלו מענה וטופלו! הגן משופץ לחלוטין וגם החצר עברה שיפוץ שבוע שעבר!
    התמונות בכתבה הן של מבנה שצמוד לגן ( בית ספר מזור לשעבר)
    ואין שום קדר לגן עצמו!
    לאחר בדיקה הקיר שמשותף עם הגן עבר טיפול מונע ואין עליו שום עובש.
    המבנה של גם יונה לא היה נטוש באף שלב! שנה שעברה הוא היה גן לחינוך מיוחד ושנים לפני כן שימש במעון של הגן שלנו.
    בלי קשר צריך לטפל במבנה של בית ספר מזור ולהבנתי זה בתוכנית עבודה של העירייה אבל אין לזה שום קשר לגן יונה

  5. שיר

    לא משנה מה האמא חושבת . עצם העובדה שמבנה שמשמש כמוסד חינוכי בראשות עיריית חיפה מתוחזק כך זה איום ונורא.
    חרפה ממש.
    לעירייה בהנהגה הנוכחית לוקח המון זמן כדי לפעול בכל תחום.
    גם סילוק אסבסט מבתי -ספר שהיה צריך להיעשות מזמן נעצר על ידי העירייה למרות שהמימון מועבר מהמשרד להגנת הסביבה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר