פרופ׳ יעקב זיו (צילום: דוברות הטכניון)
פרופ׳ יעקב זיו (צילום: דוברות הטכניון)

פרופ' זיו מהטכניון זכה במדליית הכבוד היוקרתית ביותר בעולם הטכנולוגיה

פרופ' יעקב זיו מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון הוא הישראלי הראשון שזוכה במדליית הכבוד של האיגוד הבין לאומי למהנדסי חשמל ואלקטרוניקה (IEEE). המדליה הוענקה לו על תרומתו לתורת האינפורמציה ולדחיסת נתונים ועל מנהיגותו המחקרית יוצאת הדופן

פורסם בתאריך: 1.12.20 13:33

פרופסור-מחקר יעקב זיו מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון זכה במדליית הכבוד (Medal of Honor) היוקרתית ביותר בעולם הטכנולוגיה – של האיגוד הבין לאומי למהנדסי חשמל ואלקטרוניקה (IEEE) לשנת 2021. המדליה ניתנה לזיו על תרומתו הנרחבת לתורת האינפורמציה ולדחיסת נתונים, בין השאר בפורמטים כמו ZIP ,MP3 ו-PDF, ועל מנהיגותו המחקרית יוצאת הדופן. יצוין כי זיו הוא הישראלי הראשון אשר זוכה במדליה זו.

זיו נחשב לאחד מהאנשים החשובים בעולם המידע, והוא הממציא של האלגוריתמים למפל-זיו וויינר-זיו לדחיסת מידע. ה-IEEE הוא האיגוד האקדמי-הנדסי הגדול בעולם, והוא מונה כחצי מיליון חברים מ-150 מדינות. מדליית הכבוד של האיגוד מוענקת מאז שנת 1917 לזוכה יחיד בכל שנה על תרומה הנדסית-אקדמית או על קריירה יוצאות דופן. הזוכים במדליה במרוצת השנים הם אנשים שעיצבו את ההיסטוריה של עולמות המידע, התקשורת והמחשוב, ובהם אבי תורת המידע קלוד שאנון, ממציא האלחוט ג'ולילמו מרקוני, מנכ"ל ויו"ר אינטל בעבר אנדי גרוב לשעבר, ומייסדי קוואלקום ארווין ג'ייקובס ופרופ' אנדרו ויטרבי (שתרם לפקולטה להנדסת חשמל בטכניון תרומה משמעותית ומאז היא קרויה על שמו ועל שם אשתו המנוחה ארנה).

 

 

זיו, בן ה-89 השלים תואר ראשון ותואר שני בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, ואחריהם דוקטורט ב-MIT בארצות הברית. לאחר כשמונה שנים של מחקר ופיתוח בחברת רפא"ל ובמעבדות בל בארצות הברית הוא הצטרף לסגל של הטכניון. במרוצת השנים הוא כיהן בשורה של תפקידים בכירים, ובהם המשנה לנשיא הטכניון לעניינים אקדמיים, יו"ר ות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב) של המועצה להשכלה גבוהה ונשיא האקדמיה הישראלית למדעים. הוא חבר האקדמיה הלאומית של ארצות הברית והאקדמיה האמריקנית לאמנויות ומדעים.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון: "זהו כבוד גדול לזיו ולטכניון. תרומותיו המדעיות והיישומיות פורצות הדרך מהוות מקור השראה לטובי המהנדסים בעולם. מחקריו בפקולטה להנדסת חשמל חוללו מהפכה משמעותית והניחו את היסודות לאומת הסטרטאפ הישראלית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הרב חנוכה בן יוסף הלוי

    רעייתו של פרופסור זיו, שולה, הייתה המורה שלי לכימיה בתיכון ליאו בק. אישה ומורה משכמה ומעלה. שניהם אירחו בביתם אותי ואת יתר תלמידי המגמה הריאלית בסלון ביתם במפגש שארגנו מיוזמתם וללא תמורה עם מרצים מהטכניון בשנת 1983, כדי לעזור לנו עם ההתלבטות האם להירשם לעתודה האקדמית של צה"ל ואם כן באיזו פקולטה לבחור.

    יישר כוח לפרופסור וד"ש חמה לשולה!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר