פאנלים סולאריים (צילום: חברת יפה נוף)
פאנלים סולאריים (צילום: חברת יפה נוף)

העירייה מקדמת התקנת פאנלים סולאריים על גגות של בנייני מגורים

לצורך עידוד התושבים להתקין פאנלים סולאריים על גגות של בנייני מגורים תקיים מחר עיריית חיפה כנס מקוון שנועד להעמיק את הידע בנושא בקרב הציבור ולספק תשובות לשאלות שמתעוררות בנושא. בכנס יישאו דברים אנשי מקצוע שיפרטו על הפוטנציאל הטמון במיזם, על האתגרים שבו ועל שלבי התחלת התהליך

פורסם בתאריך: 18.9.22 10:48

במסגרת תוכנית ההיערכות לשינויי האקלים שיזמה עיריית חיפה מקדמת העירייה מהלך לעידוד התושבים להתקין פאנלים סולאריים על גגות של בנייני מגורים. מטרת המהלך היא לאפשר לדיירים למצות את הפוטנציאל הטמון במערכות אלו לייצור מקור הכנסה קבועה לצורכי תחזוקה שוטפת של הבניין. למען קידום הנושא תקיים העירייה מחר (שני) כנס מקוון שנועד להעמיק את הידע בנושא בקרב הציבור ולספק תשובות לשאלות שמתעוררות בנושא. בכנס יישאו דברים אנשי מקצוע שיפרטו על הפוטנציאל הטמון במיזם, על האתגרים שבו ועל שלבי התחלת תהליך להתקנת המערכות הסולאריות.

מהעירייה נמסר כי בשנה האחרונה התקינה חברת יפה נוף מערכות סולאריות על גגות של 15 בתי ספר בעיר בהספק כולל של כ- 2.2 קילו וואט. זאת בנוסף למערכות שהותקנו על ידי החברה הכלכלית בשנת 2021 על גגות של 15 מבנים.

 

 

כחלק מתוכנית ההיערכות לשינויי האקלים מקדמת בימים אלה היחידה לתכנון סביבה וקיימות בעירייה מיזמים נוספים, ובהם תוכנית לייעור עירוני ולהצללה, מדיניות גגות מועילים הכוללת מערכות לניהול איסוף מי נגר, גג מגונן וגג לייצור חשמל מאנרגיה סולארית, ותוכנית לקידום עמדות טעינה חשמליות במרחב הפרטי והציבורי.

ראש העיר עינת קליש רותם: "בעידן של שינויי אקלים המתאפיינים בהתחממות, בהצפות, בפליטות של גזי חממה ובפגיעה באיכות האוויר, על רשויות לחשוב על פתרונות יצירתיים שיטיבו עם התושבים ועם הסביבה. אחד מהמשאבים הקיימים בשפע בעיר ואשר אינם מנוצלים לרווחת התושבים הוא מישור הגג. כחלק מתוכנית היערכות לשינויי האקלים החליטה העירייה למנף את שטחי הגגות ולקדם את נושא ייצור האנרגיה הסולארית בעיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר