פח כתום
פח כתום

"העירייה גורמת לתושבי קרית חיים לא למחזר"

יעל דובינסקי, תושבת קרית חיים, מאשימה את עיריית חיפה ואת ראש העיר עינת קליש רותם בכך שהן אינן מאפשרות לאנשי הקריה להפריד אשפה לצורך מיחזור בניגוד לשכונות אחרות בעיר: "זו חובתה של הרשות המקומית לספק לנו את האפשרות למחזר"

פורסם בתאריך: 14.1.20 15:52

תושבים בקרית חיים מתלוננים על כך שעיריית חיפה אינה מאפשרת להם להפריד אשפה לצורך מיחזור בניגוד לשכונות אחרות בעיר. יעל דובינסקי, תושבת הקריה, אף העלתה פוסט בנושא וכתבה: "בצער רב אני נאלצת להתפטר מעבודה במיחזור. נמאס לי לצבור אשפה למיחזור במכונית שלי ולחפש פחי מיחזור בקריות האחרות. נייר ובקבוקים ברחובות מסוימים בקרית חיים, זכוכית בקרית ביאליק, בגדים בקרית מוצקין, סוללות – אלוהים יודע איפה, שלא לדבר על אריזות לפח כתום. די, נמאס לי. אני תושבת קרית חיים ומשלמת מסים לעיריית חיפה עבור שירותים שאני אמורה לקבל ממנה. פח מיחזור כחול לנייר, סגול לזכוכית, כתום לפלסטיק ולקרטון ופחים למיחזור סוללות – זה המינימום שנדרש מרשות מקומית".

לדבריה של דובינסקי, לאחר שנים של תודעת מיחזור גבוהה היא תתחיל להשליך לפח האשפה הירוק את כל הזבל, והאשימה בכך את ראש העיר עינת קליש רותם: "כל כך הרבה מילים יפות פיזרת ערב הבחירות. את חושבת שאנחנו דגי זהב? שוכחים? לא ולא. מערכת בחירות חדשה בוא תבוא, ואנחנו כואבים וזוכרים. ייקח שנים לחנך שוב אנשים למחזר. רשמי זאת לזכותך המפוקפקת".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה דובינסקי: "אני מתוסכלת מאוד מחוסר הטיפול של העירייה בנושא המיחזור ואיכות הסביבה ומכך שלא מאפשרים לי ולתושבים רבים בקריה למחזר. הנושא הזה חדר לדמי וזורם בעורקי. אני עוד עושה מאמצים ומטעינה את האוטו שלי באשפה להפרדה, אבל אני רואה אנשים סביבי שלא מוכנים להשקיע כמוני. אם היתה אפשרות ליד הבית, ואפילו ברחוב הסמוך, הם היו ממחזרים, אבל לא כולם אדוקים כמוני. עכשיו נשברתי, אני לא יכולה יותר".

פנית לעירייה בנושא?

"כן, ובעקבות פנייתי הציבה העירייה ליד הבית פח כחול שמיועד למיחזור נייר, אך היא לא טרחה לרוקן אותו עד שכבר לא היתה ברירה ואנשים החלו שוב לזרוק ניירות לפח הזבל הכללי. התלוננתי על כך, וכעבור זמן קצר לקחו את הפח ולא החזירו. די, עייפתי לעמוד מול עיריית חיפה. תושבי קרית חיים הם בנים חורגים, ולעירייה לא ממש אכפת מאיתנו. לדעתי ולדעת תושבים רבים, במאה ה-21 זו חובתה של הרשות המקומית לספק לנו את האפשרות למחזר. זה המעט שהיא יכולה לעשות. צריך קצת יותר מאיזה כלוב מיחזור מיסכן שמיועד רק לבקבוקי שתייה שאותו הציבו בצומת כזה או אחר. לצערי, העירייה גורמת לתושבי קרית חיים לא למחזר, וחבל".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עצמאות לקרית חיים

    הפתרון המתבקש להרבה בעיות בקרית חיים וקרית שמואל זה פשוט לצאת לדרך עצמאית,
    להפוך לעיר עצמאית, ולנהל מו"מ עם קרית מוצקין וים על איחוד לעיר הקריות.
    קרית משי"ח (מוצקין-שמואל-ים-חיים) תהיה עיר לתפארת עם 100 אלף תושבים.

  2. עיר הקריות חייבת לקום

    הפיכת קרית חיים לעיר עצמאית + סיפוח חלוצי התעשיה וחוות המיכלים טיהור קרקע ובניית מרינה צמוד לנמל המפרץ
    + הצעה למיזוג עם קרית מוצקין לעיר אחת גדולה.
    זה מתבקש

  3. נו באמת

    קרית משי"ח ?!
    אין שמות יותר גרועים? אולי קריית סרט"ן? קרית פש"ע ?

  4. יצחק קיסילוב

    פנייה שלי לנציג העירייה בעירונית קרית חיים נתקלה בתגובה שהם בחנו את הנושא ומצאו שתושבי קרית חיים עדיין לא "בשלים" לפחים כתומים וסגולים וכו'.
    אני מבקש להוסיף שאין בקריית חיים מקום לפסולת חשמלית ואלקטרונית וקבלתי תשובה שיש להגיע עם פסולת כזו למגרש החנייה למטה ליד היכל רוממה.
    שוב זיזלזול ופגיעה בתושבי קריית חיים.
    ובאשר לעצמאות:
    אני בעד קרית חיים עצמאית נטו כמו כל קריה אחרת באיזורינו.
    לנשר ולטירת הכרמל יש זיקה גיאוגרפית גדולה יותר לחיפה מאשר לקרית חיים.
    אם היו מקימים עיר חיפה מאוחדת עם נשר וטירת הכרמל עד הקישון ועיר קריות מאוחדת מהקישון עד הנעמן זה עושה שכל. אבל זה לא יקום בגלל פוליטיקאים ומשרות. מה עוד שקרית ים בימים אלה מתפקדת תקציבית וכספית עם חשב מלווה ולכן מה שנותר הוא קרית חיים עצמאית נטו מהקישון ו
    עד גבול קרית חיים קרית מוצקין ועד הגבול שלה עם הקריות האחרות.

  5. צילי

    ראש עיר גרועה מאוד נבחרה.
    לא רק קריית חיים גם שכונות נוספות בחיפה מערב הם בנים חורגים בשבילה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר