אולם האירועים בלה צ'ופ
אולם האירועים בלה צ'ופ

לכלוך וריח של שתן: צו סגירה לאולמי אורנים

סגן רופאת המחוז ד"ר יהונתן דובנוב הוציא על צו סגירה מינהלי לאולם האירועים בלה צ'ופ, לשעבר אולמי אורנים, במרכז המסחרי סטלה מאריס: "פוטנציאל הסיכון להרעלת מזון נרחבת ולפגיעה בבריאות הציבור באירועים הקרובים שיתקיימו באולם הוא רב ביותר"

פורסם בתאריך: 5.1.23 15:01

ד"ר יהונתן דובנוב, סגן רופאת מחוז חיפה, חתם היום (חמישי) על צו סגירה מינהלי לאולם האירועים בלה צ'ופ (לשעבר אולמי אורנים) במרכז המסחרי סטלה מאריס ברחוב חיות פרץ 3 בחיפה.

הצו הוצא על סמך ממצאי הביקורת שערכה במקום מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה של לשכת הבריאות המחוזית בחיפה ביום שלישי, ובה "נמצאו ליקויים חמורים ביותר ומצב תברואי ירוד במיוחד המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. חלק מהליקויים אף נצפו בביקורת קודמת ולא תוקנו".

בצו מפורטים הליקויים שנמצאו בעסק, ובהם נעשתה הפשרה של כמויות גדולה של בשר בטמפרטורת החדר בניגוד למותר; במטבח נמצאו שני שולחנות המיועדים לטיפול בבקר ובעופות ללא הפרדה מוחלטת וללא כיור; אין עמדת עבודה לדגים; אין עמדת עבודה להכנת סלטים; תנורים וארונות חימום מלוכלכים מאוד עם סימני חלודה; הכיור באזור הבישול מלוכלך, הקיר מסביבו מלוכלך מאוד והברז חלוד; ירקות גולמיים מאוחסנים באזור הבישול בניגוד למותר, ללא הפרדה בין מזון גולמי ומוכן; פחי אשפה מלוכלכים מאוד; הדלת של חדר הקירור של המזון הגולמי פגומה ועם סימני לכלוך, עובש וחלודה; המקרר מלוכלך מאוד ועם סימני עובש וחלודה; נמצא מזון מוכן לסושי ביחד עם ירקות גולמיים בניגוד למותר, במקרר של חדר הקירור של המזון המוכן נעשית הפשרה של דגים בניגוד למותר; המקרר מלוכלך מאוד ועם סימני עובש וחלודה; מקרר הסלטים מלוכלך ונמצאו בו בקבוקים של רטבים פגי תוקף; מקרר השתייה מלוכלך; לא נמצא מקפיא בשרי; בחצר הנמצאת צמוד למחסן נמצא מקום אחסון חיצוני שעשוי מפאנל פח המשמש לאחסנה של ציוד להגשת מזון – במקום הורגש ריח חזק של שתן; נמצא מקרר מקולקל שמשמש לאחסון של שתייה; בשירותים של הנשים והגברים הורגש ריח של שתן.

 

 

בצו צוין כי היום נערך לבעלי האולם שימוע טרם קבלת החלטה: "לפי הצהרתכם במסגרת השימוע טרם תוקנו מרבית הליקויים, ונדרש לכם פרק זמן של כשבוע לתיקונם. במהלך השימוע נוכחתי לדעת שאין לכם כל הבנה בניהול תקין ונכון של עסק מסוג זה בהתאם לדרישות ובתנאי תברואת מזון נאותים".

עוד נכתב כי "בנסיבות אלה פוטנציאל הסיכון להרעלת מזון נרחבת ולפגיעה בבריאות הציבור באירועים הקרובים שיתקיימו באולם הוא רב ביותר, ועל כן מחייב אותי לנקוט פעולה שתמנע באופן מיידי את המשך הפגיעה בבריאות הציבור. לאור המפורט לעיל החלטתי על הוצאת צו הפסקה מינהלי לאולם, שנכנס לתוקף באופן מיידי עם הוצאתו. במסגרת הצו חל איסור לקיים כל אירוע במקום וכל פעילות הקשורה במזון, להוציא ו/או להכניס סחורה, ועל המקום להיות סגור, למעט לצורך ביצוע עבודות תיקון הליקויים. לאחר סיום תיקון הליקויים תעבירו מכתב המפרט מה בוצע, ובהתאם לו נקיים ביקורת חוזרת שעל בסיס ממצאיה אשקול מחדש החלטתי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר