פאב העוגן
פאב העוגן

"'חיפה חיפה עם עיר עתיד'? הייתי בשיר הזה 30 שנה"

גילי פינקוס מסביר מדוע הוא סגר את פאב העוגן - אחד מהמוסדות הוותיקים בארץ בכלל ובחיפה בפרט. "ראיתי איך בחמש השנים האחרונות שחטו את העתיד של העיר לעוד 50 שנה קדימה", הוא אומר, "אם אחזור לתחום, זה יהיה אולי פודטראק בעמק יזרעאל"

פורסם בתאריך: 4.4.24 07:51

למגינת לבם של רבים, פאב העוגן בעיר התחתית נסגר לפני חודשים אחדים. הפאב ברחוב שער פלמר נחשב לפאב הוותיק בחיפה ולאחד מהוותיקים בארץ כולה. דרכו החלה בשנת 1964, כאשר יוסקה פינקוס רכש את המקום, שנקרא עד אז קפה העוגן ואשר נפתח עוד ב-1942 על ידי נתן משי. במשך שנים חלקו יוסקה פינקוס ובנו גילי את המשמרות – האב בשעות היום והבן בלילות. גם כאשר קרנה של העיר התחתית ירד, העוגן היה אבן שואבת לימאים זרים ולצעירות שמחכות להגעתם, וכשהעיר התחתית חזרה לפרוח, הפאב משך אליו בליינים צעירים.

לפני כשנה וחצי נפטר פינקוס האב, והוא בן 94. פינקוס הבן המשיך את דרכו, אך כאמור, לפני כמה חודשים הוא סגר אותו. "הפאב כבר לא היה רווחי", מסביר גילי פינקוס, "ההוצאות גדלו, ואי אפשר לעבוד בחינם. מי רוצה לעבוד בחינם? בקורונה אף אחד לא עזר לנו. אתה יודע שבקורונה שילמתי ארנונה מלאה במשך שנה? היו לי הוצאות ולא קיבלתי כלום מהממשלה. זו היתה אמורה להיות המשכורת שלי".

חשבתי שהסיבה היא מותו של אבא.

"ברור שזה הוסיף. לא יכולתי להיכנס יותר למקום, קשה לי. בשנת 2018 נפצעתי, אז אני גם לא ממש יכול לעבוד במקום. הסגירה נבעה מצירוף של כמה דברים – גם סיפור אישי קשה וגם נזקי הקורונה. תודה לאל שאני לא בביזנס הזה במצב הנוכחי של המדינה".

 

 

אנשים בטח מתגעגעים לעוגן.

"ברור. אנחנו עדיין מקבלים כל יום טלפונים אם אפשר להזמין מקום. אנשים לא יודעים שהמקום סגור. אני לא חוזר לביזנס הזה. בתקופה האחרונה הפעלתי את הפאב דרך מערכות אחרות ולא דרכי. אני כבר שנה שכיר, וכיף לי".

ואתה מתגעגע?

"אני מתגעגע לתקופות אחרות. בטח שכואב לי כי המקום הזה הוא כמו צוואה של אבא, ואל תשכח שנתתי בו 30 שנה מחיי. ב-30 השנים אחרונות אני ניהלתי אותו. אם אחזור לתחום זה יהיה אולי פודטראק בעמק יזרעאל".

נשמע שהתייאשת מחיפה.

"כן, די. 'חיפה חיפה עם עיר עתיד'? הייתי בשיר הזה ב-30 השנים האחרונות. ראיתי עתיד של עשר שנים וראיתי איך בחמש השנים האחרונות שחטו את העתיד הזה לעוד 50 שנה קדימה. והלוואי שאני טועה. אולי אעשה קאמבק בגיל 70".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. דורון

    כל המדינה בחרה בראשי עיר צעירים. חיפה איבדה תקןוה והחזירה ראש עיר קשיש וכושל בן שמונים. חיפה ויתרה על העתיד.

  2. עופר

    עצוב. אתמול התבשרנו על סגירת מסעדת "הדולפין" והיום על "העוגן". מקומות אייקוניים בעיר.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דווקא האזור של רחוב הנמל די שוקק בזמן האחרון במהלך היום ופחות בלילה. אולי בעלים אחר יצילו את המקום

  4. נועה

    תושבי חיפה לא רוצים עתיד, מסתבר, ולא אכפת להם לחרב את ההווה במו ידיהם.

  5. קלישה

    ואיזה עתיד יהיה עם אדם שמזהה עצמו כפלסטיני ואפילו לא מגנה את חמאס ולא קורא לו ארגון טרור, אדם שפועל נגד האינטרסים של מדינת ישראל, אדם שמסית וקרא לכל ערביי ישראל בצבא לזרוק את הנשק ואת המדים. הוא מביא לעיר שהיא סמל של שותפות רק דם רע ובדלנות".

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר