מתחם בז"ן (צילום: שגיא מורן)
מתחם בז"ן (צילום: שגיא מורן)

בז"ן תובעת את רמ"י והמדינה בדרישה לקבל חשבוניות מס

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה טוענת קבוצת בז"ן כי מאז שנת 2007 לא העבירה לה רשות מקרקעי ישראל חשבוניות מס בגין תשלומים עבור מקרקעין שהקבוצה חוכרת מהמדינה, וכי הדבר נעשה בניגוד לדין

פורסם בתאריך: 2.5.24 10:05

קבוצת בז"ן תובעת את רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ואת מדינת ישראל בדרישה שרמ"י תנפיק לה חשבוניות מס.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה נכתב כי "ב-24 בינואר 2007 כרתו התובעת והנתבעים הסכם, הידוע בכינויו 'הסדר העקרונות', אשר הסדיר מחלוקות שונות שעלו בעקבות סיום תקופת הזיכיון שניתן לתובעת להפעלת בתי הזיקוק. במסגרת ההסכם הוסדרו מחלוקות בין התובעת לנתבעים בקשר עם זכויות הצדדים במקרקעין שבהם פעלה ופועלת התובעת ובקשר לתשלומים שתשלם בגינם התובעת לנתבעים. בין היתר נקבע כי התובעת תחכור מהנתבע 1 (רמ"י; ב"כ) את המקרקעין על פי חוזי חכירה בנוסח שצורף כנספח להסכם. מאז חתימת ההסכם ועד היום העבירה התובעת לנתבעים את דמי החכירה כמוסכם. במהלך שנים אלו לא העבירו הנתבעים חשבונית מס בגין תשלומים אלו, וזאת בניגוד לדין".

 

 

בז"ן ציינה כי היא פנתה לנתבעים בכתב וביקשה לקבל חשבוניות מס כדין, והוסיפה כי רמ"י "מוציאה חשבוניות מס בגין דמי חכירה כעניין שבשגרה, ואין כאן כל דרישה מיוחדת. פנייתה של התובעת לא נענתה כלל, ולפיכך שלחה מכתב נוסף בעניין זה".

עוד נטען בכתב התביעה כי "ב-26 בספטמבר 2023 התקבלה תשובה מהלשכה המשפטית במשרד האוצר, ולפיה 'הדברים עדיין נמצאים בבחינה בין כל הגורמים הרלוונטיים במדינה. מענה מסודר ייצא בהקדם', וב-6 בפברואר 2024 נמסר מאגף חשבונאות בקרה ודיווח כי הנושא מצוי בבחינה אצל הגורמים הרלוונטיים. נכון למועד הגשת התביעה, הנתבעים לא העבירו את אותו 'מענה מסודר' ולא הפיקו חשבונית מס לתובעת, ומכאן תובענה זָו".

בז"ן מבקשת מבית המשפט לקבל את התביעה, להורות לרמ"י להוציא חשבונית מס כדין על שם התובעת בגין כל דמי החכירה ששולמו לנתבעים על ידה מכוח ההסכם, ולחייב את הנתבעים בהוצאות התובעת.

תגובתה של רמ"י לא התקבלה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר