שווארמה (צילום: vverve/depositphotos.com)
שווארמה (צילום: vverve/depositphotos.com)

צו סגירה למסעדת השווארמה הידועה מקרית אתא

בצו ההפסקה המינהלי למסעדת שווארמה העגלה ברחוב מורדי הגטאות בקרית אתא כתבה סגנית רופאת מחוז חיפה ד"ר רנא שיבלי כי בביקורת שנערכה במקום נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד "והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי"

פורסם בתאריך: 13.5.24 15:17

סגנית רופאת מחוז חיפה ד"ר רנא שיבלי הוציאה צו הפסקה מינהלי למסעדת שווארמה העגלה ברחוב מורדי הגטאות 6 בקרית אתא, וציינה כי במסגרת הצו על המסעדה להיות סגורה וללא כניסת לקוחות, וכי הצו כולל הפסקה מיידית של הכנת מזון, הוצאה והכנסה של סחורה וכל פעילות אחרת במסגרת העסק.

מהצו עולה כי אתמול (ראשון) נערכה ביקורת בעסק על ידי מפקחת בריאות הסביבה בלשכת הבריאות, ונמצאו בה ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד "והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. לנוכח הממצאים האלו אני מוציאה צו הפסקה מינהלי לעסק לפני שימוע".

פירוט הליקויים בעסק שנצפו בביקורת: המצב התברואי בעסק ירוד מאוד – שלוש עמדות העבודה מלוכלכות עם שאריות מזון ושומן, כלי עבודה מפלסטיק מלוכלכים עם שאריות מזון יבש, וכלי פלסטיק בלויים עם חורים; במועד הביקורת לא היתה אספקת מים חמים ברוב ברזי המסעדה; נמצא סכין עם להב שבור – הסכין נזרק על ידי נציג העסק מרצונו החופשי; מבחינה תשתיתית נצפו חורים בקירות במטבח, קירות מפויחים ותקרת המטבח אינה שלמה – חסרו שלבים בתקרה הן במחסן והן במטבח באופן שמאפשר חדירת מזיקים ומכרסמים; במחסן תפעולי בעסק היתה מנורה אחת מחוברת באופן רעוע ושאר חלקי המחסן היו חשוכים, ומזון הונח על הרצפה ולא על מדפים, אשר עשויים עץ או מתכת חלודה ולא היו נקיים או שמישים לעסק מזון; לא היתה הפרדה בין מזון לחומרי ניקוי במחסנים.

 

 

באשר לפס הגשה נכתב בצו כי אחת מהוויטרינות שימשה לאחסון ציוד אחזקה, וליד אחסון ציוד זה חתך העובד שווארמה; בגסטרונומי ההגשה נמדדה טמפרטורת הסלטים בין 18 ל-25 מעלות, ובהם גם ממרח חומוס וסלטי ירקות חתוכים, ולא עד ארבע מעלות כנדרש; מדי הטמפרטורה של מקררים רבים אינם מכוילים, ועל הצגים הוצגה טמפרטורה שנעה בין שמונה ל-25 מעלות; המקררים תקולים, שומניים, מלוכלכים וחלקם בעלי דלתות שבורות, מלוכלכות ועם גומיות קרועות; במקרר אוחסנו שלושה גסטרונומי צ'יפס חצי מבושל בטמפרטורה של 35-25 מעלות ופלפלי שיפקה; במקררים אחרים נמצאו שאריות של מזון טרי ויבש, וטמפרטורת הסלטים בהם היתה 12 מעלות; לא היה סימון עקיבות לסלטים שהוכנו ולא לסיחי שווארמה שהוצאו להפשרה. לדברי נציג העסק, הסלטים הוכנו באותו היום והסיחים (בטמפרטורה של חמש מעלות) הוצאו להפשרה במהלך סוף השבוע.

עוד נכתב בצו כי מצדו השני של הכביש יש לעסק מחסן נוסף ובו מבואה, חדר הקפאה וחדר קירור/הפשרה. בחדר שרר אי סדר רב, יש תקרה שבורה וחוסר הפרדה בין מזון לחומרי ניקוי. הרצפה היתה מלוכלכת מאוד והורגש ריח צחנה. בחדרי קירור לא היו גופי תאורה. בחדר ההפשרה היו שלוליות דם, ירקות רקובים בתעלה ורצפה שבורה. כמו כן נמצאו במסעדה מעופפים, ולדברי נציג העסק בוצעה הדברה ביום שישי על ידי המדביר. כמו כן המסעדה פועלת ללא רישיון עסק.

שיבלי ציינה כי תחולתו של צו זה היא מיידית וכי "על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אביתר

    שימו לב זה כל הזמן רופאת המחוז הערביים שסוגר. עסקים ליהודים
    במקום שתסתכל על המסעדות המזוהמות של הערבים

  2. לי

    כל הכבוד לוטרינרית המעולה הזו ששמה מראה לפנים של אלו שמגישים לנו זבל ולא אוכל.
    תמשיכי בעבודתך הברוכה!
    ולכך אביתר המגיב הראשון, תמשיך לאכול את הפסולת שמגישים לך, מה קשור יהודי או ערבי לבריאות שלנו.

  3. נועם.ג

    ועדיין זו אחת מהשווארמיות הטעימות והמפנקות שאכלתי בהן בתקופה שעבדתי באזור.
    יתקנו את הליקויים וימשיכו לייצר מנה מצויינת

  4. דוד

    לא נרשם שנלקחו בדיקות קורלפומים וצואת קולי לפני שנסגרו מראה ישן לא אמור לפסול פרנסה אלה לבקשות לסדר ליקויים

  5. לפוקי חובב העגלה משביט

    נועם היקר זה שזה טעים לא אומר שזה בריא או נקי.
    אל תשפוט אוכל רק לפי טעם. זה יוביל אותך היישר לרמבם.
    חוצפה וזלזול בלקוחות…
    וכן השרות שם באמת טוב והטעם טוב. אבל זה לא שווה כלום אם זה המצב…

  6. דור

    ממש בושה!!! גועל נפש!!! איפה המוסר של השותפים? של העובדים שם???פראייר מי שחוזר לשם! חרם

  7. עומרי

    גם בקריון היה מצב תברואתי ירוד ביותר לסניף של שווארמה העגלה הבעלים או הזכיינים חייבים לעשות חריש עמוק אוכל זה הדבר הרגיש ביותר

  8. רוני

    עכשיו אני מבין למה אחרי כל פעם שאני אוכל שם , למחרת אני משלשל את החיים שלי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר