מסלול נסיעה של המטרונית (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
מסלול נסיעה של המטרונית (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

מדוע העירייה לא אוכפת נסיעה בנת"צים?

בעוד שעיריית תל אביב גבתה בשנת 2023 יותר מ-133 מיליון שקל מקנסות לנהגים שנסעו בניגוד לחוק בנתיבי התחבורה הציבוריים, ועיריית ירושלים גבתה 86 מיליון שקל, עיריית חיפה לא גבתה ולו שקל אחד. הסיבה: היעדר מצלמות

פורסם בתאריך: 12.5.24 14:37

בעמותת או ירוק מאשימים רשויות מקומיות רבות, ובהן חיפה, על כך שהן אינן אוכפות נהיגה לא חוקית בנתיבי התחבורה הציבוריים, כמו למשל בנתיבי המטרונית בעיר.

"מרכזי הערים והדרכים המובילות אליהן בדרך להיות פקק תנועה אחד גדול וארוך", אומר מנכ"ל אור ירוק עו"ד יניב יעקב, "זה קורה כי התחבורה הציבורית לא נוחה, לא יעילה ובעיקר לא מהירה יותר מהרכב הפרטי. בערים רבות אין העדפה לאוטובוסים על פני הרכב הפרטי, והתוצאה היא שכולם עומדים ביחד בפקק. בערים רבות שכבר עשו את הצעד המתבקש ויש נתיבי תחבורה ציבוריים – אין אכיפה מטעם העירייה".

 

 

לדבריו של יעקב, "איכות החיים נמדדת לא רק בפינוי הזבל או בחגיגות יום העצמאות אלא גם בקיצור הזמן בהגעה לעבודה או ללימודים בתחבורה ציבורית, וזו גם אחריותם של ראשי הערים. הם לא יכולים לשבת על הגדר ולהטיל את האחריות רק על המשטרה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד ראשי ערים להקצות נתיבים לטובת האוטובוסים כדי להפוך את הנסיעה בהם לכדאית וקצרה יותר מאשר הרכב הפרטי, ובמקביל יש לעודד אכיפה עירונית כמכפיל כוח לאכיפה המשטרתית. בכך נוכל לקצר ולהפחית את עומסי התנועה, לצמצם את זיהום האוויר ולהגביר את הבטיחות בדרכים".

מנתונים שהגיעו לאור ירוק, עיריית תל אביב גבתה בשנת 2023 יותר מ-133 מיליון שקל מקנסות לנהגים שנסעו בניגוד לחוק בנתיבי התחבורה הציבוריים, ועיריית ירושלים גבתה 86 מיליון שקל. עיריית חיפה לא גבתה ולו שקל אחד.

מעיריית חיפה נמסר לאור ירוק: "בחיפה לא קיימות מצלמות אכיפה בנתיבי תחבורה ציבוריים, ובהתאם לכך לא מתבצעת אכיפה באמצעות מצלמות בנתיבים אלה".

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. ניסים

    זאת אחת הסיבות שהתחבורה הציבורית בחיפה גרועה כל כך.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נו ? ו.. ?
    עד כמה הדבר נחוץ ? כמה נהגים בחיפה כבר נכנסים לנתיבי תחבצ שצריך להוציא כספים ציבוריים על מצלמות (שהאמת נועדות למעקב אחר האזרחים) ?
    תמשיכו לשמור על הכלוב של עצמכם…

  3. לא להתפלא זה י.י.

    כל מה שיונה יהב עשה – היה קרקס גרעון וכשלון.
    המטרונית תזכרו נגמרה "רק" במליארד שקל גרעון לא ברור על מה שנעלמו כשחברת הבקרה הזרה פרשה ויש דוח מבקר מדינה מ-2014 על מחדלי ביצוע המטרונית – כשלון מערכתי בכל תחום.

  4. חיפאית

    בכיכר מאירוף רוכבי קטנועים ואופנועים מסכנים את הולכי הלכת . אין פקחי עירייה ואין משטרה. רכבים פרטיים חונים בתחנות אוטובוס ללא הכרה , היכן הפיקוח העירוני????

  5. חיפאי לצערי

    אין אכיפה בחיפה בשום תחום . איש הישר בעיניו יעשה. חיפה זו בדיחה אחת גדולה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר