החרמת הציוד מתחנת המעבר הבלתי חוקית (צילום: המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה)
החרמת הציוד מתחנת המעבר הבלתי חוקית (צילום: המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה)

קרית אתא: פשיטה על תחנת מעבר בלתי חוקית לפסולת

עבירות סביבתיות, תשטיפים החשודים כחומרים מסוכנים והפרת חוק רישוי עסקים: המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה וכוחות נוספים פשטו על תחנת מעבר בלתי חוקית לפסולת סמוך לקרית אתא, החרימו כלים הנדסיים כבדים ועיכבו שישה בעלי תפקידים לחקירה תחת אזהרה

פורסם בתאריך: 16.5.24 15:02

בתום פעילות סמויה פשטו בשבוע שעבר כוחות משותפים של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, שוטרי מדור הגנת הסביבה, משטרת קרית אתא, איגוד ערים לאיכות הסביבה, יחידת ינשוף למניעת שריפות בשטחים פתוחים של המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים והקרן הקיימת לישראל על מתחם תחנת מעבר בלתי חוקית לפסולת סמוך לקרית אתא.

התחנה הופעלה ללא רישיון עסק, ובעליה חשודים בהשלכת עשרות טונות של פסולת פלסטיק, ניילון וקרטון, פסולת גושית, פסולת ביתית יבשה, ריהוט וגזם בשטחים הפתוחים הסמוכים וביערות קק"ל. על פי החשד, השלכות אלו גרמו למפגעים סביבתיים חמורים.

 

 

נוסף על כך איתרו הכוחות בצדו הצפון מערבי של האתר סככה שבפתחה מונחות קוביות המיועדות לשינוע חומרים מסוכנים, תשטיפים ונוזלים שעל פי החשד גרמו לזיהום מי נגר ולזיהום מקורות המים כתוצאה מהזרמת התשטיפים של חומרים אלו.

בתום הפעילות נתפסו על ידי הכוחות מגרסה ועוד חמישה כלי ציוד מכני כבד – באגר, מיני באגר, שופל גלגלים ומשאית – שהועברו למגרש ייעודי בחיפה, ושישה בעלי תפקידים באתר עוכבו להמשך חקירה תחת אזהרה על ידי משטרת ישראל.

מנהל המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה עבד מחאמיד: "הפעלת תחנת מעבר שלא כחוק והשלכת פסולת בשטחים הפתוחים וביערות מהוות מפגע סביבתי משמעותי ומקור פוטנציאלי לפריצת שריפות. המשטרה הירוקה תמשיך לפעול בשיתוף עם כל הגורמים הרלוונטיים למיגור עבריינות סביבתית ולמיצוי הדין עם כל הגורמים המעורבים במקרה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר