יונה יהב במסיבת העיתונאים (צילום: ראובן כהן)

יהב: "מיכל האמוניה מסכן מיליון איש"

במסיבת עיתונאים בעקבות דוח חדש העוסק בסיכוני מערך האמוניה מתח ראש העיר ביקורת קשה על הרשויות, שלדבריו גוררות רגליים תוך משחק בחייהם של מאות אלפים, וקבע: "הסכנה היא כאן ועכשיו"

פורסם בתאריך: 2.7.17 14:40

בעקבות דוח חדש העוסק בסיכוני מערך האמוניה כינסה השבוע העירייה מסיבת עיתונאים שבה הטיח ראש העיר יונה ביקורת נוקבת ברשויות המדינה הרלוונטיות לסוגיה. הדוח הוכן על ידי עשרה אנשי אקדמיה בכירים לבקשתה של העירייה לבחינת נושא האמוניה במפרץ חיפה.

יונה יהב במסיבת העיתונאים (צילום: ראובן כהן)

 

במסיבת העיתונאים שהתקיימה ביום שלישי באולם מועצת העיר אמר יהב בין השאר: "במהלך הקריירה הציבורית שלי ניהלתי לא מעט מאבקים. בדבר אחד אין בי ספק – סילוק מיכל האמוניה המסוכן הוא לא רק המאבק הארוך והקשה ביותר אלא גם החשוב ביותר, משום שעניינו הוא חיים ומוות של אוכלוסייה בת מיליון תושבים, והסכנה היא כאן ועכשיו. 13 שנים של מאבק עיקש בכל הגזרות – המשפטית, הציבורית, התכנונית, 13 שנים לבד אל מול כל הגורמים, 13 שנים אל מול חומות של ציניות, כחש ואטימות. כאשר נדמה היה שהממשלה רצינית לגבי הזזת מיכל האמוניה לנגב הצטרפו גופים ממשלתיים באופן מוזר ומפתיע לחזית נגד המהלך. כולם מתגייסים פתאום כדי לספר לנו כמה המיכל המסוכן הזה, המלא בטונות של רעלים, הוא בעצם ברכה. בתוך כך משחקת המדינה משחק שבו כל הכללים כשרים, כאילו חייהם של מאות אלפים לא עומדים על הכף. אז זהו, נגמרה החגיגה. אני קורא אליך באופן אישי אדוני ראש הממשלה – לא עוד. מיכל האמוניה הוא לא עוד קומבינה של מישהו, הוא לא עוד הסתרה וטיוח, הוא לא עוד פרשה שסומכת על הזיכרון הקצר של הציבור. הסיפור הזה חייב להיגמר, כאן ועכשיו".

בהמשך הוסיף יהב: "באופן אבסורדי השקיע הקבינט המדיני עשרות שעות בסוגיית פינוי עמונה ואף לא שעה אחת בסוגיית פינוי מיכל האמוניה. מדינת ישראל פינתה בקלות את המיכלים של פי גלילות בין תל אביב להרצליה, אבל היא גוררת רגליים כבר שנים ארוכות בכל הנוגע לתושבי מפרץ חיפה. מדינת ישראל מבטיחה הבטחות ואינה עומדת בהן. נמאס לנו".

יצוין כי בבית המשפט העליון מתנהל הליך ערעור שהגישה חברת חיפה כימיקלים, מפעילת מיכל האמוניה במפרץ, על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה מדצמבר 2010, ולפיה לא יינתן היתר בנייה למיכל האמוניה. בהחלטתו מלפני כחמש וחצי שנים דחה בית המשפט המחוזי את העתירה המינהלית שהגישה חיפה כימיקלים נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה, נגד ועדת הערר המחוזית של משרד הפנים ונגד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. חיפה כימיקלים, הטוענת כי הבקשה להיתר בנייה תואמת את התוכניות החלות על הקרקע, הגישה את הערעור בשנת 2011. יצוין כי ביום שלישי השבוע – היום שבו התקיימה מסיבת העיתונאים בהיכל העירייה – קבע בית המשפט העליון כי המשך הדיון בהליך יתקיים בדלתיים סגורות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר