החשוד ברצח בהארכת מעצרו (צילום: רמי שלוש)
החשוד ברצח בהארכת מעצרו (צילום: רמי שלוש)

כתב האישום קבע: גיא כפרי נרצח על רקע לאומני

המשטרה הגישה השבוע ארבעה כתבי אישום - נגד מוחמד שינאווי הנאשם ברצח על רקע לאומני ושלושה אנשים שנאשמים כי סייעו לו. אמו של הנרצח גיא כפרי: "עזבתי את אנגליה בגלל רצח הספורטאים במינכן. קשה לחשוב ששום דבר לא השתנה"

פורסם בתאריך: 2.7.17 18:12

מוחמד שינאווי, תושב שכונת חליסה בן 21, נאשם ברצח נהג ההסעות גיא כפרי מנשר ובניסיון רצח של הרב יחיאל אילוז בחודש ינואר ממניע לאומני – כך עולה מכתב האישום שהגישה המדינה השבוע לבית המשפט המחוזי. כתבי אישום נוספים הוגשו נגד איהב יוסף, בן 21, וחאלד אבו כליב, בן 22, על סיוע לחברם. כתב אישום נוסף הוגש נגד קטין בן 17. עו”ד ראפת אסדי, סנגורו של שינוואי, התפטר מתפקידו בסוף השבוע שעבר לאחר שהבטיח לעשות כן אם יתברר שמניעיו של לקוחו הם לאומניים.

מכתב האישום עולה ששינוואי רכש בסוף שנת 2015 נשק מאולתר דמוי תת מקלע. בשלב מסוים צבע שינאווי את הנשק באמצעות תרסיס שחור שהביא לו הקטין, ואז החביא אותו במקום מסתור. מאז ועד לתחילת חודש ינואר התאמן שינאווי בנשק בחורשות באזור חיפה. ביום האירוע, סמוך לשעה 9:30, הוא הגיע לרחוב העצמאות כשהוא נושא עמו את התיק עם הנשק. בשלב מסוים הוא הבחין באילוז “שהוא בעל חזות יהודית-דתית” וירה בו ממרחק של כמה מטרים. מכתב האישום עולה שלפחות שלושה קליעים פגעו ברב שהתמוטט על הקרקע. יצוין שלפני שבועיים הועבר אילוז לבית לווינשטיין לשיקום.
לאחר הירי נסע שינוואי במונית לחליסה. לפי כתב האישום, “בהגיעו לאזור הגשר ברחוב הגיבורים, סמוך לשעה 10:00, הבחין הנאשם בכפרי כשהוא צועד לבדו. הוא התקרב לכיוונו, ומשהגיע למסקנה כי הוא יהודי, ובהמשך להחלטתו להמית יהודים, גמלה בלבו ההחלטה להמיתו באמצעות ירי מהנשק”. שינוואי ירה שלושה קליעים שפגעו בכפרי וגרמו למותו.

השבוע, בעקבות הגשת כתב האישום, אמרה ל”כלבו” אמו של כפרי, ברטה: "יש לי אמון במשטרה ובמערכת המשפט, ואני בטוחה שהצדק ייצא לאור. עדיין לא החלטתי אם אגיע לדיונים אבל אני מתארת לעצמי שכן". כפרי מספרת שרוב בני משפחתה נרצחו בשואה, ועכשיו גם בנה נרצח משום שהוא היה יהודי: "עליתי לארץ בשנת 1973 מאנגליה, כשגיא היה בן 4. היו לי חיים טובים ושלווים שם, ואת ההחלטה לסיים את הכל לעלות לארץ ולגדל פה את הילדים שלי קיבלתי בגלל הרצח של הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן. לחשוב שאחרי כל כך הרבה שנים שום דבר לא השתנה זה קשה מאוד".
לדבריה, היא מרגישה בטוחה מאוד בחיפה. "אין לי שום פחד להסתובב ברחובות העיר – מה שלא אעשה עכשיו בלונדון", היא אמרה, אך מדאיגה אותה העובדה שזו הפעם הראשונה שפיגוע בחיפה מתבצע על ידי תושב העיר. על בנה, שבמסגרת עבודתו הסיע תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, היא אמרה שהוא היה אדם מיוחד: "הילדים שהוא הסיע היו לו חשובים מאוד. הוא אהב אותם ודאג להם. האמהות שלהם אמרו לו שלא הרבה הצליחו לתקשר איתם כמו שהוא הצליח, וזה קרה גם לפני כן, כשהסיע מבוגרים אשר סובלים מאלצהיימר".
אסתי, אשתו של הרב אילוז: "מההתחלה היה ברור לנו שהיריות היו על רקע לאומני. לא היה לנו שום ספק כי לבעלי אין שום קשר עם העולם הפלילי. אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא על הנס שהוא ניצל כי זה יכול היה להיגמר אחרת. אני לא יודעת מתי יהיה המשפט ואם נוכל להגיע, כרגע אנחנו עסוקים בבעיה הבריאותית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר