ספיר ברמן (צילום מתוך חשבון האינסטגרם שלה)
ספיר ברמן (צילום מתוך חשבון האינסטגרם שלה)

ספיר ברמן חושפת: מדוע ירדתי מליגת העל ללאומית

אחרי שעשתה היסטוריה כשופטת הכדורגל הטרנסקסואלית הראשונה בישראל, ספיר ברמן חשפה באומץ את הסיבה שבגללה היא ירדה מליגת העל לליגה לאומית: "נתקלתי בקושי אדיר, מחסום פיזיולוגי, הורמונלי, רגשי וכמובן נפשי. ניסיתי את כל הדרכים לחזור לשפוט בליגת העל. תשובה למה שקורה לגוף שלי - אין"

פורסם בתאריך: 31.5.23 08:56

שופטת הכדורגל ספיר ברמן, שעשתה היסטוריה והפכה לשופטת הכדורגל הטרנסקסואלית הראשונה בארץ, חושפת באומץ את הסיבה שבגללה היא ירדה מליגת העל לליגה לאומית.

"מה אני אגיד לכם, לעונה כזאת לא פיללתי", כתבה ברמן בדף הפייסבוק שלה, "אתמול היתה השריקה האחרונה שלי לעונת 2023. זאת העונה השנייה שלי בליגת העל בזמן שאני בהליך להתאמה מגדרית. לפני שנה עברתי ניתוח להגדלת חזה. ידעתי שייקח לי קצת זמן לחזור לכושר גופני – אולי חודש, חודשיים, מקסימום שלושה חודשים, ואני חוזרת לכושר ולשפוט בליגת העל כמובן. אממממ חלומות לחוד ומציאות לחוד. נתקלתי בקושי אדיר, מחסום פיזיולוגי, הורמונלי, רגשי וכמובן נפשי. ניסיתי את כל הדרכים לחזור לשפוט בליגת העל – הלכתי לתזונאי, לפסיכולוגים, לאנדו-קרינולוגית, לפיזיולוג, למאמני כושר, עם מי לא התייעצתי. הגעתי למצב שאני מחפשת מחקרים על נשים טרנסיות בספורט תחרותי (גיליתי שאין מחקרים בנושא). תשובה למה שקורה לגוף שלי – אין".

 

 

ברמן הסבירה כי "הגענו להבנה, הוועדה המקצועית ואני, שהכי חשוב עבורי זה שאשפוט, שאהיה על המגרש, שאקבל החלטות ושאשמור על כושר משחק. אז מצאנו פתרון זמני – שאני אשפוט בליגה הלאומית. מבחינה מקצועית הייתי טובה, קיבלתי ציונים טובים והחלטות טובות. בסך הכל מבחינתי זו היתה עונה לא רעה, אבל זה לא ליגת העל – המקום שאליו אני שייכת. העונה הזאת היתה מאתגרת, מחשלת, כזאת שלא אשכח אותה, ובמיוחד היא היתה עונת כדורגל מעצימה שנתנה לי להבין כמה אני משתוקקת לשפוט בליגת העל, כמה אני אוהבת שיפוט, כמה אני אוהבת כדורגל".

את הפוסט היא סיימה בכך ש"אולי בעצם כן פיללתי לעונה כזאת? לא יודעת. מה שאני כן יודעת זה שאני כבר בהכנות לעונת 2024, ואין שום דבר שהולך לעצור אותי לעבור את מבחן הכושר ותראו אותי רצה על המגרשים של ליגת העל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר