רפאל קבסה. "הפלטפורמה שבה אני מעביר את השידור היא הפייסבוק והיא לא שייכת להם" (צילום: מתוך דף הפייסבוק מועדון האוהדים מכבי חיפה)
רפאל קבסה. "הפלטפורמה שבה אני מעביר את השידור היא הפייסבוק והיא לא שייכת להם" (צילום: מתוך דף הפייסבוק מועדון האוהדים מכבי חיפה)

מדוע רדיו חיפה מאיים בתביעה נגד רפאל קבסה?

רפאל קבסה קיבל מכתב התראה לפני תביעה ממשרד עורכי הדין שמייצג את רדיו חיפה, ובו הוא נדרש להפסיק לאלתר את שידוריו האינטרנטיים ממשחקי ליגת העל בכדורגל המועברים בדף הפייסבוק "מועדון האוהדים מכבי חיפה". הסיבה: הפרת זכות יוצרים

פורסם בתאריך: 9.10.18 11:49

לפני ימים אחדים קיבל יועץ התקשורת ויחסי הציבור רפאל קבסה מכתב ממשרד עורכי הדין צבי הרשקוביץ, אשר מייצג את חברת רדיו 89 בע"מ שבעליה הוא רדיו חיפה, ובו הוא נדרש להפסיק לאלתר את שידוריו האינטרנטיים ממשחקי ליגת העל בכדורגל במסגרת דף הפייסבוק "מועדון האוהדים מכבי חיפה".

קבסה מחזיק בדף האוהדים הנ"ל זה עשר שנים, ומדי משחק של הירוקים הוא עולה בלייב מהאולפן שברשותו אל המרחב הווירטואלי ומשדר את המשחק לצופיו. ברדיו חיפה גילו שקבסה משדר להם משחקים מתחת לאף בזמן שהם אלה שרכשו את זכויות שידור ממינהלת הליגה, ומכאן ועד לשליחת מכתב התראה לפני תביעה הדרך היתה קצרה.

וכך נכתב בו: "מרשתי היא בעלת הזיכיון היחיד והבלעדי לביצוע שידורי אודיו ממשחקי ליגת ג'פניקה, אשר אותו היא רכשה כדין מאת מינהלת הליגות לכדורגל. באחרונה התגלה למרשתי כי אתה או מי מטעמך מנהלים שידורים אינטרנטיים ישירים ממשחקי הליגה במסגרת עמוד פייסבוק בשם 'מועדון האוהדים מכבי חיפה'. הריני להודיעך כי השידורים הפיראטיים שאתה מבצע מהווים הפרת זכות יוצרים וגורמים נזק ישיר הן למרשתי והן למינהלת הליגות אשר קיבלה גם היא עדכון בעניינך. אתה נדרש להפסיק לאלתר את כל השידורים הישירים שאתה מבצע מליגת ג'פניקה. מרשתי לא תסבול כל פגיעה בזכויות השידור שלה ותפעל בכל דרך העומדת לרשותה למיצוי סעדיה על פי דין, לרבות פיצוי ללא הוכחת נזק בסך של 100,000 שקל, צו מניעה ותביעת נזיקין. אם לא יפסקו מיידית השידורים המבוצעים על ידך תוגש נגדך לאלתר תביעה לצו מניעה ולפיצויים כספיים בגין ההפרות והנזקים האמורים לעיל".

 

 

קבסה, שידורים פיראטיים?

"כל מה שאני עושה הוא חוקי לחלוטין. אני מעביר בשידור אך ורק את עצמי, לא אודיו של אף אחד, ולכן מה שאני עושה הוא לגיטימי. הפלטפורמה שבה אני מעביר את השידור היא הפייסבוק והיא לא שייכת להם, ולכן הם לא יכולים להגיד לי אם לשדר או לא. עורך הדין שלי מטפל בעניין. אני שמח שהשידורים שלי מטרידים כלי תקשורת גדול כמו רדיו חיפה, וזה אומר שאני כנראה עושה עבודה טובה. אני מחויב אך ורק לצופים הנאמנים שלי כבר הרבה שנים".

ומרדיו חיפה נמסר: "אין תגובה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר