גיל גורן וגיא שמיר. "המילים שלנו הן הכל, ולא צריך ללכלך ולטנף על אף אדם" (צילום: חן סהר גואטה)
גיל גורן וגיא שמיר. "המילים שלנו הן הכל, ולא צריך ללכלך ולטנף על אף אדם" (צילום: חן סהר גואטה)

"זה פשוט נראה פוסט מהלק של התחת"

כאשר גיל גורן, יו"ר דירקטוריון המרכז לאמנות עכשווית פירמידה, העלה פוסט מפרגן לראש העיר יונה יהב, הוא לא תיאר לעצמו את התגובה העצבנית של הפעיל החברתי גיא שמיר

פורסם בתאריך: 10.10.18 10:55

להט היצרים לקראת הבחירות המוניציפליות מפיל רבים וטובים כחללים בשדה הניו מדיה. מי שבוודאי לא חשבתם שייכנס לסכסוך וירטואלי לעיני כל הוא האמן החיפאי בעל השם העולמי גיל גורן. גורן, שהוא יו"ר דירקטוריון המרכז לאמנות עכשווית פירמידה, העלה לאחרונה פוסט מפרגן לראש העיר יונה יהב שבו הצהיר על תמיכתו בו ופירט על מה ולמה. את הפוסט קרא גם גיא שמיר – פעיל חברתי שברזומה שלו כמה מאבקים חברתיים מתוקשרים ושבשנות ה־90 היה אחד ממובילי חיי הלילה בעיר – שלא התאפק והגיב: "חלש, עלוב, הכי סבבה לקחת מה שזורקים לך, הכי פשוט לפחד שיהיה גרוע יותר". גורן לא אהב את צמד המילים הראשונות בתגובה והקליד תגובה משלו: "לא יודע מי אתה, גם לא מעניין אותי. מילים כמו חלש ועלוב הן מילים של חלשים". שמיר שוב הגיב ב"אכן חלש ועלוב" ושלח את גורן לגוגל כדי שיידע מי הוא. אבל זה לא הסתיים בכך. מסתבר שבפרטי קיבל שמיר הודעה באנגלית מהחשבון של גורן שבה נכתב בתרגום חופשי: "אני לא אוהב את הדברים שאתה כותב. האם בבקשה תוכל להפסיק? תודה". שמיר ענה: "לא נעים, לא נורא. פרסמת, תתמודד". בנקודה זו עברה התכתובת לפסים הרבה פחות נעימים, וגורן כתב: "אל תתקרב אלי. תתעסק עם אנשים שמעוניינים בקשר איתך. אל תפנה אלי, אתה מטריד אותי". שמיר לא ויתר והשיב: "אתה פנית אלי, אידיוט. שלחת הודעה. פרסמת פוסט ציבורי אז העניין הוא ציבורי". גורן הסביר לשמיר שפייסבוק היה זה ששלח לו את ההודעה והוסיף הזהרה: "תתרחק ממני!". את האתנחתא הממש לא קומית סיים שמיר ב"רק כתבתי תגובה, טיפש. לא מעוניין בכלום ממך. חלפת לי במסך. זהו".

 

 

שמיר, הוא לא יודע מי אתה?

"מי אני? אני גיא שמיר, ראש העיר של הלא בוחרים, מהפכן, הדלקתי את מהפכת האבות, את מחאת הזיהום ב־2014 שבעקבותיה קמה מחאת הגז, את מחאת האתיופים ב־2015 ואת המאבק בשחיתות. הפוסט שלו סתם חלף לי בעין. אל תשכח שאני קצת יותר ידוע ממנו. יש יגידו פאניקה מוצדקת. זה פשוט נראה פוסט מהלק של התחת פלוס ממומן, והוא עוד כתב שהוא לא מקבל שקל מהעירייה ומיהב, שזה שקר גלוי".

הוא ממלא את התפקיד שלו בהתנדבות ולא רואה אפילו שקל.

"בניין זה לא שקל. גם אני מוכן לקבל בניין פטור מארנונה, ולא לאמנות אלא להצלת חיי אדם. אז הגבתי לו כמו שאני מגיב לכולם, והפעם בעדינות כי הוא השקיע כל כך וברור שהוא אמן וכו', אז חמלה".

גורן, לק של התחת?

"כשראיתי שהוא דיבר אלי לא יפה חסמתי אותו כדי שהוא לא יפנה אלי. פייסבוק שלח לו הודעה אוטומטית באנגלית, והסברתי לו שזה לא אני אלא פייסבוק. מאוד לא מתאים לי להסתכסך, אבל המוטו שלי הוא להגיד את האמת שלך ולעמוד מאחורי האמת הזו. המילים שלנו הן הכל, ולא צריך ללכלך ולטנף על אף אדם. צריך לשמור על הכבוד של כולנו כי זו העיר שלנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר