אורטל יהב עם אבא יונה. "אין לי במה להתבייש אלא רק במה להתגאות"
אורטל יהב עם אבא יונה. "אין לי במה להתבייש אלא רק במה להתגאות"

"אני רואה מהצד את ההתפכחות של תושבי חיפה"

פורסם בתאריך: 17.7.19 08:54

לפני חודש בדיוק חגג יונה יהב את יום הולדתו ה־75. הזמן חלף, ובאיחור לא אופנתי העלתה בתו אורטל פוסט מרגש (מאוד) וארוך (מאוד) שבו היא סיפרה על פועלו למען העיר וסיפקה מבט יותר אישי על ראש העיר לשעבר.

קבלו תקציר: “אבוש שלי, אני לרוב נמנעת מלאחל בימי הולדת על גבי דפי הפייסבוק, זה מרגיש לי מוזר. אחרי 15 שנה אני מרגישה בנוח ‘לצאת מהארון’ ולהגיד שאני הבת שלך. הפעם אני רק הבת שלך, לא הבת של ראש העיר. סוף סוף אתה אבא רק שלי ושל אורנצ’ו וקבבי. רק שלנו ולא של עוד 300,000 איש. יום הולדת 75 – מספר מכובד. 75 שנים מלאות בעשייה, על כלל גווניה וסוגיה. החל מהתאחדות הסטודנטים הארצית והעולמית, אל לשכתו של המנטור האגדי שלך טדי קולק, דרך כנסת ישראל ועד לעיריית חיפה, והרשימה עוד ארוכה. אתה פה עוד מלפני שהמדינה קמה, אתה היית עד להקמתה ולהתפתחותה מהרגע הראשון, ואף לקחת חלק ניכר בתהליכים רבים שעיצבו אותה. בנקודות הציון בהן עברת לאורך השנים, צברת כל כך הרבה ניסיון וידע בתחומים שונים וכל מה שעשית תמיד היה מתוך אמונה בצדקת הדרך ובמדינה שאתה כל כך אוהב. אני מקווה שכשאתה מסתכל אחורה על כל שנותיך אתה גאה בעצמך. כי אנחנו בטוח גאים בך. נכון, לא תמיד אתה אדם קל, לא כאבא ובטוח לא כבוס, אבל אי אפשר שהכל יהיה מושלם. עברנו שנה לא פשוטה (לא שכל ה־15 היו קייטנה), ותקופת הבחירות היתה קשה. מאוד. לאורך כל הדרך, גם כשהבנו שהכיוון הוא לא חיובי, לא ויתרת ואנחנו לא ויתרנו עבורך. האמנו בך, במי שאתה, באיך שאתה ובמה שאתה. רצית לקחת את חיפה לנקודה ממנה היא לא תוכל לסגת. בסך הכל זהו רצון לגיטימי לאחר שהשקעת בה 40 שנה. מפעל חיים. גם כשקראנו את התגובות הלא אוהדות והפוגעות, ידענו תמיד מי זה באמת אבא שלנו. בזמנים אלו, כשכל בעל תפקיד שני נמצא בחקירות, ידעתי תמיד שאני יכולה ללכת לישון בשקט כי אין אדם ישר, הגון ובעל מילה כמו אבא שלי. לצערי, אתה שייך לדור של אנשי ציבור שכבר כמעט לא קיים, של אנשים שפועלים רק מתוך הלב, הנשמה וחדוות העשייה, דור שמתקשר בחיבוק, בחיוך ובלחיצת יד ולא בציוץ, בפוסט או בלייב בפייסבוק. אני רואה מהצד את ההתפכחות של תושבי חיפה, את ההכרה שלהם במה שהפסידו ואת האהבה שהם מרעיפים עליך, ואני שמחה שאתה מקבל את ההכרה על כל פועלך”.

 

 

יונה יהב, זמן משפחה?

“אנחנו לא חוגגים בדרך כלל את ימי ההולדת שלנו, אבל זה היה פוסט מפתיע ומרגש מאוד”.

אורטל יהב, הפתעת וריגשת?

“יום ההולדת שלו היה לפני חודש, והעליתי את הפוסט הזה קצת באיחור. יצאתי עם הפוסט דווקא בגלל שעכשיו הוא רחוק מאור הזרקורים. תמיד הייתי צריכה לשמור על תדמית מסוימת, אבל עכשיו כבר פחות אכפת לי. בסך הכל, אין לי במה להתבייש אלא רק במה להתגאות. אני גאה בזה שהוא אבא שלי, זכיתי”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

23 תגובות
  1. עדנה, כרמל

    חיפה מאסה בפוליטיקאים מהזן של יונה יהב. הוא נדבק לכיסא בזמן שחיפה העיר גססה, הפכה לבית אבות אחד גדול. בחודשים שחלפו מאז שהחיפאים בעטו אותו מרגישים שינוי לטובה. נורמות של מקצועיות, מטרות, הגינות הוחדרו לעיריית חיפה. הדרך עוד ארוכה לשיקום חיפה מהמצב המזעזע בו היא הועברה לעינת קליש, אבל אנו החיפאים מאמינים בה ובדרכה.

  2. ניר

    היא הבת שלו, מה רציתם שתגיד? שהוא היה ראש העיר הגרוע בתולדות חיפה? את זה תושבי חיפה מבינים לבד.

  3. גדי וילצסקי

    פחחח ראש עיר פח ! הרס את העיר לגמרי .. הוריד את העיר לתחתית של התחתית
    צריכים לשנות את כיכר פריז לכיכר יונה . כיכר האכלה של יונים
    על כל המדושני עונג שיונה יהב האכיל ..
    איכס .. הרסת תעיר לגמרי

  4. ALFA

    ראשנית העיר חיפה תזכר בעוד 4 שנים כאחת הגרועות שאי פעם היו לנו …. גם הירא תזכה להיות ראשנית עיר 3 קדנציות ….. ראשונה … אחרונה …. ואחת יותר מדי …. לכל העדר שרץ ותמך במועמדת חסרת כישורי ניהול לחלוטין אשר הקיפה את עצמה ביועצי אחיטופל … היום אחרי למעלה מחצי שנה אנו רואים כיצד העיר נחרבת , נעשית מוזנחת מיום ליום יותר , מלוכלכת , ההבטחות להמונים כגון הורדת ארנונה כמובן שלא יקוימו … להיפך הערייה בראשות הראשנית אפילו לא ניסתה לעצור את העלייה … מעט העדנה והאירועים שהיו פה פשוט בוטלו במחי יד …. אירועי תרבות של חיפאים כגון אפי נצר פורחים בערים אחרות ואצלנו אין אפילו זכר לכך …. בקיצור כמו שרקדה בסרטון לפני כמה ימים ופיזזה לנו תושבי העיר …. ואני מצטט " לא עובדת בשביל אף אחד … לא לא …. " הבעיה שאנחנו משלמים לה את המשכורת בעוד היא מתעסקת עם חלומות בהקיציס כגון שדה תעופה שאין לו התכנות אפילו לא כלכלית בחיפה( שיהיה ברמת דוד ) ומדרגות נעות משום מקום לשום מקום …. נכון לעכשיו א-כ-ז-ב-ה אחת גדולה

  5. נחמן

    באמת הכניס אותנו לכזה בוץ שמאוד קשה לסגת ממנו..בתיקווה שנצליח ובתודה לאיש לפועלו ולעזיבתו..

  6. גלית

    נראה לי שיהב ובני משפחתו עדיין לא התאוששו מההשפלה שספגו מתושבי חיפה…חחחח כמה שהם עלובים (:

  7. יוחנן

    מזל טוב לעונה יהב אתם שוכחים 15שנה של עשייה ומתפארים בקליש שזכתה בבקשיש תסתכלו על העיר על הנמל על הכבישים על העשייה של יהב ואתם מתפארים בקליש שאפילו מעבר חצייה עוד לא יצרה תתקדמו

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלשלשת שהשאיר היונה מתנדפת.
    העיר חוזרת לימיה הטובים ונמצאת בשיא פריחתה.
    טוב עשו הבוחרים בבחירתם בעינת.

  9. כרמליסטית

    איף…מאיזה חור שלפתם את הקשיש הזה? לא התגעגענו, תודה.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פרובינציאליות חיפאית טיפוסית של כלבו שמתגעגע לשפיכת הכספים של העירייה בפרסום המיותר והארכאי בו.
    ממש מתגעגעים למגלומניה ולאמירות התלושות מהמציאות – 42 בתי מלון חדשים כבר אמרנו? האוויר בחיפה הוא כמו בשוויץ?

  11. מיקי

    חלק מתושביי חיפה חולים בסרטן ריאות גם בלי סיגריות.
    זיהום אוויר?מעניין למה?
    יהב יהב רק אתה יודע מה עשית לנו.
    חבל שאתה לא אוהב גם את האנשים שלא קרובים אלייך …

  12. דין דין

    מה זה צריך להיות נאום בחירות?לא נאמר שם דבר על מצבה של חיפה מוכת הזיהום והגרעון ויתר הבעיות.חיפה היא עיר שננטשת על ידי תושביה.

  13. ירון

    במדינה מתוקנת ראש עיר כושל ואסוני כזה היה מתבייש להראות את פרצופו בציבור. בחיפה האיש הזה לא מפסיק להתבכיין מאז שהפסיד בבחירות.

  14. אליהו

    הצבעתי ליונה יהב בבחירות האחרונות. היום אני מבין שטעיתי כשאני נחשף לעומק הבור שהוא גרר אליה את חיפה. לא יודע אם עינת קליש היא כל כך טובה (עוד לא עבר מספיק זמן) אבל בטוח שהיא יותר טובה ובטח יותר מוכשרת וחכמה מיהב. איתה לפחות יש תקווה.

  15. גילה

    לפחות דבר אחד טוב קרה לחיפה בזכות עינת קאליש – נפטרנו בזכותה מיונה יהב.

  16. חיפאית

    הוא מעורר רחמים. יש לו הרבה זמן בגילו לשבת בבית ולאכול את הלב…ימיו היפים חלפו. חחחח

  17. שירה

    דווקא יפה מאד מה שהבת שלו אורטל כתבה, זה מראה על אהבה עמוקה לאביה , במקרה של חיפה זו נבילה וזו טריפה , רצינו להחליף וקיבלנו משהו הרבה יותר גרוע , בלי ממש אהדה וסבסוד של מוסדות המדינה שזנחו את חיפה לאבדון .יונה עשה גם דברים טובים, בעיקר היה אנושי לצרכי התושבים, בניגוד לעינת וחבר ליצניה העליזים שובר עציוני שרואים רק את עצמם , ולא ממש קשובים לתושבים. שבת שלום .

  18. עמרם בן חור

    האמת היא שבמשך 15 שנה יונה יהב אפילו לא ניסה להתמודד עם ההתדרדרות של חיפה, במקום הראשון זיהום האויר מהמפרץ, סילוק מסילת הרכבת מחופי חיפה. יהב העדיף לבנות כיכרות לבדר את ההמונים ולהיות פופולרי…
    אחרי עזיבתו מתגלה הבור התקציבי והעדר הטיפול בבעיות היסוד של חיפה אותם פירט אבי שימחון בהרצאתו.

  19. אבנר

    היה נהנתן גדול. לא הבין שתפקידו כראש עיר היה לשרת את הציבור ולא לנסוע לחו"ל ולאכול במסעדות חינם…

  20. דן

    יש כאן הרבה ציניות וחוסר כבוד והערכה של מגיבים שהספיקו לשכוח את השריפה והמלחמה שהתחוללה בחיפה ואת ראש העיר שניהל ונתן מעצמו כל כך הרבה לעיר שהוא אוהב….זה בסדר לבקר אבל חברים אנחנו כולנו תושבים שכנים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר