אופק בן הרוש. "לים המלח אני אחזור, אבל לאי הזה כבר לא" (צילום: אוריה דהרי)
אופק בן הרוש. "לים המלח אני אחזור, אבל לאי הזה כבר לא" (צילום: אוריה דהרי)

איים אבודים, הגרסה של אופק בן הרוש

פורסם בתאריך: 26.7.19 21:35

הזמר אופק בן הרוש נסע לחופשת בטן-גב בים המלח, וכמו בכל טרנד ששוטף את ארצנו הוא רצה להצטלם בעץ החיים המדובר. למי שלא מכיר נספר שכל אינסטגרמר שמכבד את עצמו שוחה לאי הקטן שנוצר בים המוות ושבו גדל עץ החיים, עושה כמה קליקים וחוזר.

רק שהתוכנית של בן הרוש הסתבכה, ולאחר שהוא וחבריו שחו כמעט חצי שעה אל האי וצילמו כמה תמונות למזכרת, כמה מהם חשו ברע והתקשו לשחות בחזרה אל החוף. אז בן הרוש תפס יוזמה ושחה ביחד עם עוד חבר כדי להזעיק את כוחות ההצלה. סוף טוב הכל טוב, ובן הרוש שיתף את הגיגיו עם עוקביו.

“אז כן, גם אני נורא רציתי לעשות תמונה בעץ החיים בים המלח”, הוא כתב, “גם אותי הפליאו התמונות המדהימות מים המלח שהוא אחד משבעה פלאי עולם. קראנו באינטרנט פרטים וראינו שכדי להגיע אל האי נדרשת שחייה של 15 דקות לערך. התארגנו והיינו מצוידים בטלפון כדי לתעד את הרגע המדהים הזה. לאחר שחייה של 30-25 דקות במי מלח חמים ועם שמש שמכה ב־45 מעלות הגענו לעץ המוות, פשוטו כמשמעו. כמובן שמיד שתינו בקבוק מים שלם והיינו נחושים לצלם את התמונה. כשעלינו אל האי הרגשנו כאבים עזים ברגליים. לא היה מקום נורמלי לדרוך, השמש שרפה כל חלק בגוף ולא היה צל. אחרי כמה דקות החלו החברים מסביבי להרגיש שהם מאבדים נוזלים ותחושת סחרחורת ועילפון. לאחר ניסיון כושל לקרוא למצילים ולסמן לתחנת ההצלה על מצוקה שחיתי בחזרה כדי לקרוא לאיזשהו גורם הצלה. באותו הזמן התקשרו החברים שנשארו באי לגורמי הצלה. אחד מהמצילים שם לב לקריאות שלנו, יצא לכיוון האי (בערך שמונה דקות בחסקה) וחילץ את החברים, שאחת מהם היתה במצב של עילפון ונזקקה לטיפול רפואי והשאר היו באפיסת כוחות. לאחר כמה דקות יצאה מהמים עוד בחורה שהגיעה כמעט למצב של עילפון ואיבוד הכרה, וניידת מד”א שכבר הגיעה למקום סיפקה לה טיפול רפואי. אחרי כל זה אני שואל את עצמי ואתכם – האם זה שווה את זה? האם שווה לסכן את החיים שלכם בשביל תמונה לפייסבוק או לאינסטגרם?”.

 

 

בן הרוש, אז לא תחזור לים המלח בזמן הקרוב?

“דווקא כן. זה אחד מהמקומות היפים שיש לנו במדינה. לים המלח אני אחזור, אבל לאי הזה כבר לא. חשוב לי לציין שזו באמת סכנת חיים. היינו מצוידים במשקפי שמש, בכובע ובמי שתייה, אבל לא הצלחנו לנצח את החום. אנשים צריכים להבין שלא שווה להיקלע לסכנה ממשית בשביל תמונה. צריך לעצור לרגע ולחשוב אם זה שווה את זה”.


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר