מרכז ההייטק של אינטל (הדמיה: אדריכל מושלי דגן וסטודיו ורד גינדי אדריכלות פנים)
מרכז ההייטק של אינטל (הדמיה: אדריכל מושלי דגן וסטודיו ורד גינדי אדריכלות פנים)

הונחה אבן הפינה למרכז ההייטק הענק של אינטל בחיפה

המרכז החדש, שייקרא  IDC12 וייפתח ב-2023, יעסיק מספר שיא של 6000 מהנדסות ומהנדסים. הוא יתפרש על שטח של 70 אלף מ"ר ויהיה אחד ממרכזי הפיתוח החדשניים בארץ שיתאים את עצמו לעידן שלאחר הקורונה וידגיש את התפיסה החדשה של עבודה מהבית ומהקמפוס

פורסם בתאריך: 3.8.21 13:02

הבוקר (שלישי) נערך טקס הנחת אבן הפינה למרכז ההייטק החדש של אינטל בחיפה. בכך, מחברת אינטל את מרכז הפיתוח הנוכחי שלה בפארק מת"מ עם הבניין חדש, שייפתח ב-2023 ויהפוך למרכז הפיתוח הגדול ביותר בישראל.

בטקס רשמי הודיעה ענקית הטכנולוגיה הבינלאומית, כי במרכז החדש, שייקרא IDC12, יועסק מספר שיא של 6000 מהנדסות ומהנדסים. עבודות הבנייה ויישור הקרקע כבר החלו.

בטקס המשנה למנכ"ל אינטל העולמית, גרגורי בריאנט, ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, קרין אייבשיץ-סגל, מנכ"לית משותפת של ארגון ההנדסה של אינטל, שלומית וייס, סמנכ"ל בכיר באינטל, איציק סייליס, יו"ר רשות החדשנות, עמי אפלבאום, המשנה לנשיא הטכניון, פרופ’ עודד רבינוביץ, נשיא אינטל לשעבר, מולי אדן, ודדי פרלמוטר, לשעבר בכיר באינטל.

טקס הנחת אבן הפינה למרכז ההייטק של אינטל (צילום: ארז עוזיר)

טקס הנחת אבן הפינה למרכז ההייטק של אינטל (צילום: ארז עוזיר)

מרכז הפיתוח החדש יתפרש על שטח של 70 אלף מ"ר. הוא יהיה אחד ממרכזי הפיתוח החדשניים בארץ שיתאים את עצמו לעידן שלאחר הקורונה וידגיש את התפיסה החדשה של עבודה מהבית ומהקמפוס. הוא יתוכנן כך שיאפשר לעובדים לעבוד גם בצורה פרטנית, אך גם בשיתוף פעולה באמצעות חללי עבודה משותפים חדשניים ומודולריים לקיום פגישות פרונטליות בשילוב משתתפים בווידיאו. המרכז יכלול מסעדות פופ-אפ, מכון כושר, מרכז מבקרים ובתי קפה בסגנון workafe.

מרכז ההייטק יעסיק מהנדסי חומרה, תוכנה ו-AI, מתחומי הנדסת חשמל, תוכנה ומדעי מחשב, בעבור מנעד רחב של תפקידים, החל מסטודנטים ועד למהנדסים מנוסים ובעלי תארים מתקדמים שיעסקו בפרויקטים מרכזיים שאינטל ישראל עוסקת בהם מהמטה העולמי. ישוכנו בו קבוצות הפיתוח מעולמות המחשוב, הדאטה והקלאוד, שיעסקו בפיתוחים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם. אינטל היא המעסיקה הגדולה ביותר בישראל עם 14 אלף עובדים. היא מעסיקה כיום כ-5000 עובדי פיתוח בחיפה ואחראית לאלפי משרות נוספות עקיפות בחיפה ובכל אזור הצפון.

 

 

קליש רותם אמרה בטקס: "לאינטל קשרים הדוקים וארוכים עם העיר חיפה. קשרים אלו החלו עוד בשנת 1974, עם ההחלטה ההיסטורית של החברה להקים כאן, בחיפה, את מרכז המחקר והפיתוח הראשון שלה מחוץ לגבולות ארצות הברית. מאז ועד היום העמיק תאגיד הטכנולוגיה הבינלאומי את קשריו עם העיר, קשר המגיע היום לשיא נוסף, עם הנחת אבן הפינה למבנה החדש, שיחד עם קודמיו ייהפך למרכז ההייטק הגדול בישראל. לא ניתן להפריז בחשיבותה של החלטה זו לעתיד העיר חיפה ולצפון המדינה כולה. אנו, בעיריית חיפה, הצבנו לעצמנו מטרה – לפתח את התעשיות עתירות הידע וההייטק כעוגנים כלכליים חשובים להנעת כלכלת העיר וכמקורות תעסוקה ופרנסה איכותיים לתושביה".

המשנה למנכ"ל אינטל העולמית, גרגורי בריאנט: "זה הביקור הראשון שלי באתר של אינטל מחוץ לארה"ב מאז מארס 2020. ישראל היא מקום של מצוינות, מוחות מבריקים וידע טכנולוגי מעולה. מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל חתומים על הצלחות חסרות תקדים ושותפים לפיתוחים שחוללו מהפכות טכנולוגיות אמיתיות ואף שינו את פני ההיסטוריה. מאז פיתוח מעבדי ה-8088 בשנות ה-70 של המאה ה-20 ועד השקת סנטרינו, המעבד שאפשר את המהפכה של ה-WIFI ומעבדי דור העתיד, אנו ממשיכים להתמקד בפיתוח טכנולוגיה מובילה בישראל. הטכנולוגיות המפותחות ושיפותחו במרכז הפיתוח החדש בחיפה ישפיעו על מיליוני אנשים בכל רחבי העולם".

מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, קרין אייבשיץ-סגל: "אינטל היא מחלוצות ההייטק בחיפה. מאז שנת 1974 ועד היום מהווה עוגן לאקוסיסטם שלם של חברות בינלאומיות, חדשנות, טכנולוגיה מובילה ואקדמיה פורצת דרך. המגה-קמפוס החדש שלנו יהיה בית ל-6000 מהנדסים ומהנדסות, מטובי המוחות בישראל, שיפתחו את המוצרים והטכנולוגיות פורצות הדרך הבאות. הוא יספק סביבת עבודה מתקדמת וגמישה, לעבוד בה עם אנשים שעושים טוב לחברה ולקהילה. ההחלטה להרחיב את הפעילות של אינטל בחיפה על ידי אינטל העולמית תאפשר לנו להמשיך להתפתח, לשגשג ולהביא ערך רב. מכאן ימשיכו לצאת מוצרים מהפכניים המשפיעים על החיים של כולנו, בתחומי המחשוב האישי והשרתים, תקשורת מהירה, בינה מלאכותית וסייבר סקיוריטי – רוחב יריעה טכנולוגית מרשימה מאוד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כאילו בעולמם אין קורונה..

    כל המצולמים ללא מסיכה, ללא ריחוק, מקובצים יחד.
    בנט אתה מבין איך הגענו ל-4000 נדבקים ביום?
    בדיוק ככה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר