השחף הכספי ששוחרר לחופשי (צילום: גן החיות הלימודי בחיפה)
השחף הכספי ששוחרר לחופשי (צילום: גן החיות הלימודי בחיפה)

עוף גוזל, גרסת גן החיות בחיפה

גוזל של שחף כספי, שננטש על ידי הוריו באוניית סוחר איטלקית, התגלה באקראי על ידי אנשי האונייה בעת שזו עגנה בנמל חיפה, והובהל לגן החיות הלימודי בעיר. בתום טיפול מציל חיים הוא שוחרר בחוף הים

פורסם בתאריך: 22.5.17 13:11

גוזל של שחף כספי, שננטש על ידי הוריו באוניית סוחר איטלקית, התגלה באקראי על ידי אנשי האונייה בעת שהיא עגנה בנמל חיפה, והובהל לגן החיות הלימודי בעיר. בגן החיות עבר השחף טיפול מציל חיים, גדל והתחזק, וביום שבת הוא שוחרר בחוף הים.

ד"ר אתי אררט מנהלת גן החיות: "לפני ארבעה חודשים התקשר קצין שמשרת על אוניית סוחר איטלקית למטפל הראשי של גן החיות דניאל אבו חיר והודיע לו שהוא בדרכו אלינו עם גוזל של שחף ושאם לא נטפל בו מיד הוא ימות. הקצין סיפר שהוא מצא את הגוזל ממש במקרה כשהם החלו לפרוק מכולות מהאונייה אל הרציף".

לדברי אררט, הגוזל הועבר לכלוב אקלום: "הכנסנו אותו לכלוב מוגן וסגור שרובו נמצא בצל, עד שהוא כוסה בנוצות באופן מלא. לאחר מכן, כשראינו שהוא יכול להזין את עצמו לבד, העברנו אותו לכלוב פתוח עם שמש מלאה. התהליך הזה נקרא הרגלה. לא רצינו לשחרר אותו לפני שהיינו בטוחים שהוא מסוגל לעוף".

לפני יומיים הגיע הרגע שעובדי גן החיות חיכו לו. "ירדנו איתו לחוף ושחררנו אותו", מספרת אררט, "השחף נעמד על אחת מהשוניות ולאחר מכן עף לים וממש התרחץ. כשהוא סיים הוא חזר לחוף, נעמד שוב על השוניות וניקר ביניהן. הוא כנראה מצא שם רכיכות, אכל ואז עף לדרכו".

איך הרגשתם לאחר שחרורו של השחף?

"שמחנו מאוד. זה הזכיר לי את סיפור השחף של ג'ונתן ליווינגסטון, שמספר על שחף שנודה מלהקתו לאחר שסירב לחיות כשחף רגיל והתמסר לנפלאות התעופה. הוא רכש יכולות גבוהות, אימץ רף ציפיות גבוה וכל מטרתו היתה להיות חופשי. אולי זה היה השחף הזה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר