לזר קפלון ויואב רמתי (צילומים: בועז כהן)
לזר קפלון ויואב רמתי (צילומים: בועז כהן)

רמתי ביטל מסיבה לעולים ביום שישי הבא בביט. קפלון: "זו כפייה דתית"

העמותה לקליטת עלייה החליטה לפני כחצי שנה, כאשר לזר קפלון עוד עמד בראשה, לקיים מעת לעת מסיבות שנות ה-90 לעולים בני 40 פלוס. המסיבה שתוכננה ליום שישי הבא נקבעה עוד לפני שלושה חודשים, אלא שבינתיים בא לעמותה יו"ר חדש והורה על ביטולה. רמתי: "אני אזרח שומר חוק. אין לקיים אירועים בחסות תאגידים עירוניים בשבתות"   

פורסם בתאריך: 11.11.21 00:50

אין בעיר מסיבה: יו"ר העמותה לקליטת עלייה, יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי, ביטל מסיבה לעולים שאמורה הייתה להתקיים ביום שישי הבא במועדון הביט בחסות העמותה ונקבעה לפני כשלושה חודשים. הסיבה: חילול השבת.

לפני כחצי שנה החלה העמותה לקליטת עלייה לתת חסות למסיבות שנות ה-90 במועדון הביט לעולים, בעיקר מחבר המדינות, בעקבות בקשה שהתקבלה אצלה מעולים בני 40 פלוס. למסיבה הראשונה, שהתקיימה לפני כחצי שנה, הגיעו כ-170 איש. לאור ההצלחה החליט יו"ר העמותה לשעבר, יו"ר סיעת חיפה ביתנו, לזר קפלון, להפוך את המסיבות למסורת ולקיימן מעת לעת. המסיבה הבאה נקבעה, כאמור, ליום שישי הבא. השבוע כבר פורסמו פלאיירים המבשרים על המסיבה, כשהלוגו של העמותה לקליטת עלייה מתנוסס עליהם. במקביל, פורסמה המסיבה ברשתות החברתיות, והליין-אפ שנקבע כלל את די ג'יי פיל קוסינוב ואת המנחה, Flash. העלות: 50 שקלים.

נזכיר, כי בחודש שעבר, ביצעו חברי "קואליציית השינוי" שינויים פרסונליים בתאגידים העירוניים, כשאחד מהם הוא הדחתו של קפלון מתפקידו כיו"ר העמותה לקליטת עלייה ומינויו של רמתי מהבית היהודי במקומו.

הפלאייר שהופץ בעיר ובישר על המסיבה

הפלאייר שהופץ בעיר ובישר על המסיבה

בימים האחרונים התבשרו הנוגעים בדבר, כי המסיבה מבוטלת. קפלון, שעודכן גם בהתפתחות, טוען שמדובר בכפייה דתית. "ברגע שרמתי הודיע על כך עודכנתי על כך למחרת", אמר קפלון ל"כלבו – חיפה והקריות", יש פעילות של תאגידים עירוניים בשישי-שבת, ואנחנו הכרזנו על דיסקוטק לבני 40 פלוס עם מוזיקת שנות ה-90. המסיבה הראשונה התקיימה לפני כחצי שנה והיה מאוד מוצלח. האירוע כיסה את עצמו, אולי היינו צריכים להוסיף כ-1000 שקל. המסיבה הבאה הייתה מתוכננת לשישי הבא, אלא שרמתי בא וביטל. לא שוחחתי איתו אבל אני עושה אחד ועוד אחד, ומניח שהוא עשה את זה מכיוון שזה מתקיים בשבת. זו הייתה יוזמה שלי, לאחר שקיבלתי פניות שאין מועדון לעולים בגילאי 40 פלוס. רוב המועדונים פונים לקהל צעיר יותר. אז אמרתי ניתן לזה חסות, ולא במטרה לעשות מזה כסף. ראינו שיש ביקוש, ואמרתי למה לא להרים את הכפפה ולעשות זאת שוב. אני לא בדקתי את החוקים, אם מותר לערוך את זה בשבת בחסות התאגיד, אבל אני אומר חיה ותן לחיות, כי בינינו, למי מפריעה מסיבה ביום שישי בביט? אם בסופו של דבר התאגיד לא יכול לתת חסות למסיבה כזו והיו מודיעים על כך חודש לפני, הייתי עורך אותה באופן פרטי, אבל למה לעשות את זה מהרגע להרגע? זו כפייה דתית, חד משמעית.

 

"רמתי בן אדם חכם והוא פונה לקהילה שלו. כולנו פוליטיקאים. כל אחד רוצה לעבוד מול הקהילה שלו. מה אכפת לו שהקהילה הרוסית או החילונית יחגגו בביט? הוא עשה תרגיל פוליטי שנועד להוכיח לקהילה שלו שהוא שם קץ לפעילות בשבת. זה לא אישי נגדי או נגד הקהילה הרוסית, זה מהלך שנועד לקהילה שלו".

רמתי מסר בתגובה: "ברגע שאני התמניתי ליו"ר הוועד המנהל של העמותה העירונית לקליטת עלייה, אני פועל על פי הוראות החוק, והוראות החוק הן שפעילות העמותה אינן יכולות להתבצע בשבתות ובחגים. אני מצויד בחוות דעת משפטית הנתמכת על ידי המחלקה המשפטית של עיריית חיפה, לפיה אין לקיים אירועים בחסות תאגידים עירוניים בשבתות, ולכן אני כאזרח שומר חוק לא מאשר פעילות כזו, כשאני בהנהלת התאגיד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רוחמה

    הסינמטק מקיים באופן קבוע הקרנות ואירועים בלילות שישי, מה ההבדל?

  2. אבי

    מה מתכוונת מועצת השינוי לעשות? להמשיך את השחרת העיר על פי בית מדרשה של קאליש ?

  3. זה מועדון ביט או מועדון הדווקא

    היה כל כך קשה להזיז ארועים ומסיבות לימי חמישי בערב או למוצאי שבת???
    לזר למה לעשות דווקא לשומרי מצוות באזור???

  4. מיצי

    מרכז הכרמל הוא אזור חילוני.
    יהיו מסיבות בשישי. אנחנו לא בנווה שאנן.
    אין פה עניין של דווקא, יש כאן עניין של תרבות אחרת. לא הכול נגד. חיה ותן לחיות.
    העניין הוא מסיבות שנתמכות על ידי גוף ציבורי.. אז אפשר בלי התמיכה של הגוף הזה, אבל מסיבות יהיו גם יהיו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר