שדה תעופה בחיפה (צילומים: ירון צור לביא, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, עיבוד תמונה: אביב מלכי)
שדה תעופה בחיפה (צילומים: ירון צור לביא, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, עיבוד תמונה: אביב מלכי)

האם אופציית שדה התעופה בחיפה חוזרת לדיונים?

במפגש עם ראש המועצה הארצית לתכנון ובנייה אביגדור יצחקי העלו ראשי מועצות מהעמקים דרישה לשקול מחדש את הקמת שדה התעופה בחיפה ולא בעמק. לדבריהם, יצחקי השתכנע לקיים דיון בנושא

פורסם בתאריך: 30.5.17 08:00

 

ראשי רשויות מהעמקים טוענים שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה של מינהל התכנון תבחן מחדש את הקמת שדה התעופה הצפוני המשלים בחיפה. ראשי הרשויות השתתפו בדיון בנושא שזימן יו"ר המועצה הארצית אביגדור יצחקי, והתקיים במסגרת מפגשי שולחנות עגולים שהוא מקדם כחלק מהליך שיתוף הציבור בנושא שדה התעופה. בדיון השתתפו גם חברי מטה המאבק נגד הקמת השדה בעמק יזרעאל, מהנדס המועצה האזורית עמק יזרעאל, מהנדס העיר יקנעם ומהנדס המועצה המקומית קרית טבעון.

לדבריהם, יצחקי אמר בתחילת הדיון שהאופציה החיפאית נבדקה ונפסלה, אבל במהלך הדיון הוא השתכנע מדברים שנאמרו בנושא והבטיח לדון בה מחדש. ראשי הרשויות טוענים כי יצחקי עמד על הצורך להקים שני שדות תעופה משלימים לנתב"ג – אחד בצפון ואחד בדרום – והציג שלוש חלופות לשדה הצפוני: בבקעת בית נטופה, בעמק זבולון או ברמת דוד.

ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי: “כשדיברו על האופציות הצפוניות אמרתי בצורה מפורשת שלא צריך לפסול את האופציה החיפאית אלא את אופציית עמק יזרעאל. העמק הוא ריאה ירוקה של חקלאות ונוף כפרי, ופגיעה בה היא פגיעה במדינה”. לדבריו הוא הדגיש שישראל היא מדינה קטנה וצפופה, ולכן אסור לבנות תשתיות בשטחים ירוקים ופתוחים כי הם ייהרסו: “אין לנו עוד הרבה שטחים שהדחפור עוד לא עלה עליהם, ועל מה שנשאר צריך לשמור מכל משמר”. לגבי החזרה לאופציה החיפאית אמר חולבסקי: “בחיפה יש כבר שדה תעופה ורק צריך להאריך את המסלול שלו ולהתאים אותו לשמש כשדה תעופה משלים”.

יו"ר המועצה המקומית רמת ישי עפר בן אליעזר אמר בדיון: “אין ויכוח על כך שיש צורך בשדה תעופה משלים, אבל אם המדינה רוצה להקים שדה צפוני היא חייבת להניח על השולחן את אופציית חיפה על השולחן”. לדבריו, מומחים ואנשי איכות סביבה שהשתתפו בדיונים ציינו כי מעבר לפגיעה בנוף מדובר בבעיה בטיחותית בשל המספר הרב של הציפורים והעופות המקננים בעמק יזרעאל ועלולים לסכן את המטוסים בהמראות ובנחיתות.

 

מתחם רמת דוד (צילום: אביב מלכי)

מתחם רמת דוד (צילום: אביב מלכי)

 

חולבסקי, האם אמרו לכם למה מלכתחילה נפסלה האופציה החיפאית?

“הוועדה שבדקה את הנושא סברה שיש בעיה טופוגרפית שתפריע למטוסים להמריא ולנחות בגלל המבנה של הכרמל. אנחנו אמרנו שיש לנו מומחים בעלי שם, כולל קצינים בכירים לשעבר בחיל האוויר, שלא מקבלים את הטיעונים האלה ומוכיחים שאפשר להקים שדה תעופה משלים בחיפה. יש חילוקי דעות בין מומחים, ובגלל זה לא יהיה נכון להוריד את האופציה הזו מסדר היום אלא להיפך – צריך לדון בה במלוא הרצינות. אפשר להאריך את המסלול הקיים לתוך הים ולשחרר את עמק יזרעאל מהאיום הזה”.

ברמת דוד יש כבר שדה תעופה, אז מה הבעיה?

“זה נכון, וגם אומרים לנו שמטוסים אזרחיים הם שקטים ושהמסלול כבר קיים, אבל הבעיה היא לא המסלול והרעש מהמטוסים אלא התשתיות העצומות שבונים ליד שדה תעופה אזרחי. שדה בינלאומי זה לא רק מסלולים ומגדל פיקוח אלא הרבה מעבר לכך. הטענה העיקרית שלנו היא ששדה כזה דורש תשתיות כמו תחבורה, גשרים, מנהרות, רכבות, מחסנים וטרמינלים. מספיק לראות מה קורה היום בנתב"ג, כמה קילומטרים צריך לנסוע מהבידוק הביטחוני בכניסה ועד לטרמינלים. בכל השטחים האלה יש מחסנים ומגרשי חניה, ואת כל זה יצטרכו להקים כאן בעמק. איכות החיים של תושבי יקנעם ותושבי קיבוץ הזורע לא חשובה לי יותר מאשר איכות החיים של תושבי חיפה. אני רק אומר שלא נכון לפגוע בעמק יזרעאל – ערש ההתיישבות והחקלאות במדינה”.

יצוין שגם ראש ועדת המשנה של ועדת הכלכלה ח”כ איציק וקנין, שנפגש עם חולבסקי בשבוע שעבר בעניין, הביע תמיכה נחרצת בהקמת שדה התעופה בחיפה.

תגובת מינהל התכנון תובא לכשתתקבל.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רני

    תיכנסו לעמוד של שדה התעופה בחיפה ותביטו בתמונה של מסלול ההמראה. אורך המסלול הקיים הוא 1360 מטר. על מנת להכשיר את מסלול ההמראה למטוסי נוסעים 737 767 ואירבס 320 וכו צריך להאריך את המסלול ב600 מטר בלבד. ניתן לראות ש 600 מטר אלו אפילו לא מצריכים כניסה למים ואם כן אז אולי ב 50-100 מטר. מדינת ישראל כבר הקימה פרויקטים מסובכים יותר.

  2. ג.ק.

    כל בר דעת מבין שהרחבת שדה התעופה הקים כבר בחיפה זו הדרך הכי נכונה, יעילה והגיונית להביא לסופה את הסוגיה הזאת.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לברוח מחיפה..עיר פח… זהום אויר זהום אויר ממטוסים, רעש, מטרופולין שאלול לספוג כניסה ויציאה של אזרחים מהסביבה ולהחיל את כל התושבי חוץ לשירותי נמל תעופה/ימי, חינוך, תרבות, אוניברסיטה /טכניון,,,, ולא ישלמו מיסים מטורפים, תקציב 2017 1.5 מיליארד ש"ח…
    אין חניה קנסות קנסות…צפוף, מלא שיפוצים ופרויקטים שלא נגמרים, כל העיר בשיפוץ אין סופי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר