הרב דובי חיון, האמיר מוחמד שריף והכומר יוסף יעקב
הרב דובי חיון, האמיר מוחמד שריף והכומר יוסף יעקב

כומר, רב ואמיר עולים על מטוס

וזו לא בדיחה: שלושה אנשי דת חיפאים יטוסו לארצות הברית כדי לקבל את פרס הוועד היהודי בזכות קידום סובלנות בין דתית. בטקס בוושינגטון ישתתפו שר הביטחון אביגדור ליברמן ושגריר ישראל באו"ם דני דנון

פורסם בתאריך: 2.6.17 11:12

רב קהילת מוריה דובי חיון, האמיר מוחמד שריף עודה מכבביר וראש הקהילה המרונית בחיפה האב יוסף יעקב יקבלו ביום ראשון פרס ותעודת הוקרה על סובלנות בין דתית. השלושה נבחרו על  ידי הוועד היהודי האמריקאי (AJC), המעניק מדי שנה פרס ותעודה על מעשים המציגים את ישראל באור חיובי בתפוצות.

הפרס יוענק בטקס חגיגי בוושינגטון בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, שגריר ישראל באו"ם דני דנון ונציגים רשמיים נוספים שיגיעו במיוחד לטקס מישראל. הוועד הוא ארגון יהודי-אמריקאי שנועד לשמור על זכויותיהם של יהודים החיים במדינות מחוץ לארצות הברית והוא מורכב מכמה עשרות חברים מהאליטות החברתיות והכלכליות של יהודי אמריקה.

על הבחירה מספר חיון. "בנובמבר, במהלך השריפה הגדולה בעיר, נשרף גם חצי מבית הכנסת שלנו, שהוא בית כנסת של הקהילה הקונסרבטיבית שנמצא ברחוב חורב. הנזק היה עצום. מוסלמים, נוצרים ויהודים נרתמו לעזור ולשקם את בית הכנסת שלנו. תושבים מוסלמים תרמו לנו דברים במקום אלו שנשרפו, כמו שולחנות לבית הכנסת. זה היה משהו מיוחד שעורר הדים. הפרסום הפנה את תשומת לבו של הוועד היהודי לדבר קיומנו, והוא בירר וגילה פעילות בין דתית ענפה ומשותפת".

מהי הפעילות הזאת?

"לאורך השנים האמיר שריף, האב יוסף ואני נפגשים ופועלים ביחד. קיימנו שיעורים משותפים ללימוד התורה והקוראן, ויש גם מפגשים מוזיקליים פעם בחודש בערבית ובעברית".

לדבריו, כשהודיעו לשלושה על הזכייה בפרס לשנת 2017 הם התרגשו מאוד: "האמריקאים ציינו שאנחנו מראים את ישראל היפה והמיוחדת מול כל מה שמשודר על ישראל בתקשורת האמריקאית, שהוא מאוד לא חיובי בדגש על היחסים העוינים בין הדתות. פתאום מציגים את הדברים באור אחר".

האב יעקב: "אנחנו נפגשים פעם בחודש במסגרת פורום הקהילות הבין דתי ולומדים כל פעם נושא אחר. בזמן השריפה הגעתי לקהילת מוריה כדי לעודד אותם ולהזדהות עם כאבם. בסופו של דבר כולנו חיפאים. אנחנו מנסים לשפר כמה שיותר את החיים ביחד בחיפה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר