הכרמלית (צילום: רמי שלוש)
הכרמלית (צילום: רמי שלוש)

דוח ראש העיר: שתי רכבות יירכשו לכרמלית

לפי הדוח הרבעוני של יונה יהב למועצת העיר, השיקום של הרכבת התחתית של חיפה יימשך כ-17 חודשים. מלבד שתי רכבות חדשות יוחלפו גם הכבלים, חדרי המכונות וחדר הבקרה

פורסם בתאריך: 4.6.17 13:08

הערכת מצב מחודשת שערכה עיריית חיפה מלמדת כי הכרמלית תושבת לתקופה ארוכה מאוד – כ-17 חודשים – אבל לצד הבשורה הקשה יכולים תושבי האזור להתנחם בכך שעם חזרתה לפעילות תמתין להם מערכת כרמלית חדשה לחלוטין, לרבות שתי רכבות תחתיות חדשות.

על השבתתה הממושכת של הכרמלית, בעקבות הצורך לשקמה לאחר השריפה שאירעה בה בפברואר, נמסר בדוח הרבעוני החדש של ראש העיר יונה יהב, אשר הופץ לפני ימים אחדים.

בדוח צוין כי "כתוצאה משריפה זו, הכרמלית תהיה מושבתת למשך כשנה", אך לדברי מנכ"ל החברה העירונית הכרמלית חיפה אבישי הדר, מדובר בתקופה של כשנה החל ממועד החתימה על רכישת הציוד החדש, בעוד כחודש, ולכן משמעות הדברים היא שהכרמלית תחזור לפעילות רק ביוני 2018. יהב כתב בדוח: "ב-4 בפברואר פרצה שריפה בכרמלית בזמן שהיא היתה סגורה ולא היו בה נוסעים. השריפה כילתה כליל את אחת משתי רכבות הכרמלית, שחנתה בתחנת כיכר פריז. בנוסף נגרמו נזקי עשן ופיח לכל שאר התחנות, למנהרה עצמה ולכל התשתיות הקיימות בה, לרכבת השנייה שחנתה במקביל בתחנת גן האם, לחדרי המכונות ולחדר הבקרה המצויים בתחנה העליונה. מיד אחרי השריפה החלו עבודות שיקום נזקיה שיכללו בין השאר ניקוי התחנות על כל הציוד והתשתיות שבהן, ניקוי המנהרה והחלפת התשתיות שבה, ומעל לכל – רכישת שתי רכבות חדשות, כבלים חדשים וחדרי מכונות וחדר בקרה חדשים, שיחליפו את המערכת שניזוקה. עבודות השיקום ואספקת מערכת רכבות חדשה יימשכו כשנה".

הדר מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" כי ההערכה הראשונית שלפיה תושבת מערכת הכרמלית למספר חודשים בלבד התבססה על בחינת חלופה לרכישת רכבת חדשה אחת בלבד. לדבריו, במסגרת החלופה שנבחרה "התושבים יקבלו מערכת חדשה, בטוחה ומתקדמת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אייל

    ושוב לא מספרים לציבור מה בדיוק גרם לשריפה באותו יום שבת שבו משום מה עבד במקום צוות טכנאים ללא אישור וללא פיקוח
    וזאת חודש בלבד אחרי ההצתות המכוונות שהתרחשו בכל הארץ
    האם מדובר בהצתה על רקע לאומני? מה מסתירים שוב מהציבור??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר