פס האטה (צילום: שושן מנולה)
פס האטה (צילום: שושן מנולה)

עמותת אור ירוק: "להתקין פסי האטה באבן גבירול בחיפה"

מנכ"ל העמותה ארז קיטה פנה לראש העיר יונה יהב בבקשה להתקין פסי האטה בעקבות תאונת הפגע וברח הקטלנית בשבוע שעבר. העירייה: "הועברה פנייה למומחים לקבלת המלצות להגברת הבטיחות בכביש"

פורסם בתאריך: 5.6.17 11:10

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה ביקש מראש העיר חיפה יונה יהב להתקין פסי האטה ברחוב אבן גבירול. במכתב ששלח קיטה ליהב הוא כתב: "בעקבות התאונה הקטלנית שהתרחשה ברחוב אבן גבירול, שבה נהרגה נדא איבדח בת ה-16, אנו פונים אליך לפעול באופן מיידי להגברת הבטיחות ברחוב. רחוב אבן גבירול שחודש לאחרונה מהווה ציר מרכזי בשכונה, ונפח התנועה בו גדל בשנים האחרונות באופן משמעותי. העובדה כי מדובר בכביש חדש, דו מסלולי ובעל שני נתיבים לכל כיוון מאפשרת לנהגים לנסוע בו במהירות גבוהה. עצם קיומם של מעברי החציה לאורך הרחוב, המשרתים את כלל האוכלוסייה, לרבות ילדים קטנים וקשישים, מחייב לפעול לריסון מהירות הנסיעה סמוך למעברי החצייה. למרות הפעולות שנעשו ברחוב להגברת הבטיחות לא הוקמו פסי האטה סמוך למעברי החצייה. לאור היכרותנו בטוחני כי נושא בטיחות התושבים הוא בראש סדר העדיפויות וכי תפעל בהקדם למיתון התנועה במקומות הנדרשים לאורך הכביש".

לטענת תושבי הרחוב, כאשר הם ביקשו מהעירייה להתקין פסי האטה נאמר להם שאלה מהווים סכנה לנהגים משום שבמהירות גבוהה הם עלולים לגרום לכך שראשו של הנהג ייחבט בגג המכונית. אלא שקיטה אומר שמקרים כאלה אינם מוכרים לו: "פסי האטה כשמם כן – תפקידם הוא להאט את מהירות הרכב. זה חשוב מאוד בכבישים עירוניים. בלילה מוארים פסי האטה בפסים זוהרים וניתן גם להתקין בשני צדדיהם נורות מהבהבות כך שנהגים יידעו שהם קיימים ולהציב תמרור שמתריע שבמקום יש פסי האטה. אין ספק שהדבר מסייע להפחתת מהירות. אם העירייה סבורה שהפסים לא ישפיעו על מהירות הנהיגה אפשר להתקין פסים זמניים מגומי קשיח ולראות את התוצאות. אני מקווה שהעירייה תיאות לקבל את המלצתנו החיונית".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הועברה פנייה למיטב המומחים בתחום הבטיחות בדרכים ולמומחים בטכניון בבקשה לקבל את המלצותיהם להגברת הבטיחות בכביש".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר