שוק תלפיות (צילום: ירון צור לביא)
שוק תלפיות (צילום: ירון צור לביא)

הקו החדש בהדר יתחיל לפעול ב-2 ביולי

הקו שעל היוזמה להפעלתו דווח ב"כלבו – חיפה והצפון" לפני שבועיים יחבר את רחוב אבן גבירול עם שוק תלפיות ויפעל באמצעות מיניבוס

פורסם בתאריך: 5.6.17 20:36

הפרויקט לתגבור הנגישות אל שוק תלפיות ואל מרכז הדר באמצעות קו נסיעות חדש של שכונתית ייצא לדרך בתחילת חודש יולי. מעיריית חיפה נמסר היום כי הקו החדש יחל לפעול ב-2 ביולי, בהתאם לסיכומים שהושגו על כך בינה לבין משרד התחבורה וקואופרטיב אגד, שיפעיל את הקו החדש.

קו הנסיעות החדש ייסע בחלקו באותו מסלול שנסע בעבר קו 4 ההיסטורי של אגד, שחיבר את החלק התחתון של הדר עם מרכז השכונה ועם חלקה העליון. גם הקו החדש ייקרא קו 4 ויהווה שינוי לקו 4 הנוכחי אשר נוסע מחליסה להדר ובחזרה.

הקו החדש יחל את מסלול נסיעתו ברחוב אבן גבירול וימשיך לרחוב השומר ולשוק, שם הוא יעצור בשתי תחנות. בהגיעו למרכז הדר ייצא הקו בחזרה אל חלקה התחתון של השכונה. בשל רוחבם הצר של רחובות השוק וסביבתו יופעל הקו באמצעות מיניבוס ולא באמצעות אוטובוס. הפעלתו של הקו מהווה היענות של העירייה לבקשות שהפנו אליה תושבי החלק התחתון של הדר, יו"ר ועד שכונת יל"ג-הדר אליעזר הברמן ופעילי מועצת הדר הכרמל לפעול ליישום קו תחבורה חדש שיתחבר למרכז השכונה.

"הקו החדש יספק נגישות בתחבורה ציבורית לתושבים שאין ברשותם רכב פרטי, ובמיוחד לבני נוער", אמר היום ראש העיר יונה יהב, "זהו נדבך נוסף בתוכנית שיזמנו לשיפור ולהנגשת התחבורה הציבורית בחיפה על כלל שכונותיה".

עוד נמסר מהעירייה כי שירות התחבורה הציבורית מחליסה להדר לא ייפגע כתוצאה מהשינוי בתוואי הנסיעה של קו 4, וזאת מכיוון שקווי נסיעה רבים, ובהם הקווים 13, 115, 40, 42 ו-115, ימשיכו לחבר בין שתי השכונות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל

    מנסים לפייס את תושבי אבן גבירול שיצרו להם אוטוסטרדה במקום כביש עירוני
    בתוספת קו 4 המיותר הזה (יש היום קוים אחרים)
    תוסיפו קוי אוטובוס מהכרמל לתחנות הרכבת שמפוצצות ברכבים פרטיים בגלל שאין מספיק קוים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר