טופס ארנונה
טופס ארנונה

עיריית חיפה לא תבקש העלאה חריגה של הארנונה

ועדת הכספים אישרה העלאה של הארנונה בשיעור של 2.18 אחוזים לשנת 2018, לפי נוסחת העדכון האוטומטית ובהתאם לעמדת הנהלת העירייה. עם זאת, לא תהיה בקשה להפחתה חריגה בשיעור הארנונה

פורסם בתאריך: 12.6.17 16:47

העלאה חריגה של ארנונה סמוך לשנת בחירות אינה מהלך פופולרי, וגם החלטת ועדת הכספים של עיריית חיפה בישיבתה אתמול מיישרת קו עם הנחת יסוד זו: הוועדה אישרה את צו המסים העירוני לשנת 2018, הכולל העלאת ארנונה בשיעור של 2.18 אחוזים ביחס לשנת 2017, וזאת בהתאם לנוסחה האוטומטית לעדכון גובה הארנונה ברשויות המקומיות. החלטת ועדת הכספים אימצה למעשה את עמדת הנהלת העירייה, אך ההחלטה טעונה עדיין אישור של מועצת העיר.

החוק מאפשר לרשויות המקומיות להגיש לשר הפנים ולשר האוצר בקשה לאישור העלאה חריגה מעבר לעדכון האוטומטי, כפי שעשתה העירייה בשנים 2011 ו-2014, אך הנהלת העירייה החליטה להסתפק בשנת 2018 בהעלאה בהתאם לנוסחה בלבד, אשר מגלמת את הסכום המתקבל מחיבור של מחצית שיעור עדכון המדד ומחצית שיעור עדכון מדד השכר הציבורי.

בשנת 2011 הועלתה הארנונה לעסקים בחיפה ב-4.4 אחוזים, וזאת לאחר אישור העלאה חריגה של שלושה אחוזים מעבר לנוסחת העדכון. בשנת 2014 נקבע שיעור עדכון אוטומטי של 3.66 אחוזים ביחס לשנת 2013, אך העירייה לא הסתפקה בכך והגישה לשני השרים בקשה להעלאת ארנונה חריגה בשיעור של 1.34 אחוז מעבר לשיעור העדכון האוטומטי של הארנונה, וזאת במטרה להעמיד את שיעור העלאת הארנונה על חמישה אחוזים בסך הכל. הבקשה היתה להעלאה חריגה בכל סוגי הנכסים, הן דירות המגורים והן העסקים לסוגיהם, אך בסיום ההליך אישרו השרים את בקשת העירייה להעלאה חריגה של הארנונה בשיעור דומה לזה שביקשה – 1.29 אחוז – לחלק ניכר מסוגי העסקים, ולא אישרו את בקשת העירייה להעלאת ארנונה חריגה בדירות המגורים.

 

 

העלאת הארנונה שמקדמת העירייה ב-2018 היא בשיעור גבוה מזה שנקבע ב-2017 (1.77 אחוז), ב-2016 (1.27 אחוז) וב-2015 (0.75 אחוז), אך אם החלטת ועדת הכספים מאתמול לא תתהפך במועצת העיר, הנהלת העירייה לא תפנה בבקשה להפחתה חריגה של שיעור הארנונה.

יו"ר ועדת הכספים, חבר מועצת העיר שי בלומנטל: "כשמבקשים הפחתה חריגה צריך להוכיח מאיפה מביאים את התקציב החסר כתוצאה מההפחתה. לצורך שמירה על רמת השירותים העירוניים אנו הולכים לפי הנוסחה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר