פידאא כיוואן (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
פידאא כיוואן (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

החיפאית שנדונה למוות באבו דאבי פנתה ליורש העצר בבקשה שיותר לה לחזור למשפחתה

בשיחה עם אחיה, אמרה פידאא כיוואן: "אני לא סוחרת סמים ואני מאמינה שייעשה צדק. נקלעתי לסיטואציה ומזימה זדונית על ידי איש שהכרתי ברמאללה". האח, גאלב: "אחותי לא נגד מדינת ישראל. היא שבה ומדגישה שהיא אזרחית ישראלית"

פורסם בתאריך: 28.4.22 20:01

פידאא כיוואן, החיפאית שנדונה לגזר דין מוות באיחוד האמירויות באשמת סחר בסמים, פנתה ליורש העצר של אמירות אבו דאבי השיח' מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, בבקשה למשפט צודק ולהחזרתה לחיק משפחתה.

סיפורה של כיוואן עלה לכותרות בתחילת החודש, בעת שמשפחתה פנתה לקבלת סיוע משפטי מעו"ד תמי אולמן. כיוואן המוחזקת כעת בכלא אלעוייר בדובאי, אמרה לאחיה, גאלב כיוואן, בשיחת טלפון: "אני מפוחדת ומבוהלת כתוצאה מגזר דין המוות. אני לא סוחרת סמים ואני מאמינה שייעשה צדק. מערכת המשפט באיחוד האמירויות מתקדמת, ואני בטוחה שהשיח' יתערב ויטפל בעוול שנגרם לי ואחזור לארץ בקרוב. רוב הפרסומים בנדון מוטעים".

כיוואן הוסיפה בשיחה, כי היא לא אשמה. "הייתי בזמן הלא נכון במקום הלא נכון. נקלעתי לסיטואציה ומזימה זדונית על ידי איש שהכרתי ברמאללה. הכרתי את אימו ומשפחתו, ומטרת הנסיעה הייתה הקמת מיזם אינטרנט. מתברר שהאדם הוא סוחר סמים גדול".

 

 

בשיחה הודתה כיוואן למדינת ישראל על התמיכה בה. "אני מודה לישראל, לשגריר ולמשרד החוץ על המעקב, התמיכה והניסיונות להוציא לאור את צדקתי. אני מודה לנשיא המדינה יצחק הרצוג, שמטפל בתיק שלי באופן אישי, ולכל השרים וחברי הכנסת על המאמצים והטיפול בתיק".

לדברי האח, כיוואן הדגישה בשיחה עימו שאיחוד האמירויות היא מדינה נפלאה ושהיא מקבלת יחס אישי וטוב מכל הצוות שבכלא, אך היא שרויה במתח כבד ובפחד מגזר הדין, וגם הבכי של אימה מקשה עליה מאוד.

עוד אמרה כיוואן לאחיה: "אני צמה ברמדאן, מתפללת ועוקבת בתקשורת על הרחמנות של השיח'ים באיחוד האמירויות, על מעשיהם הנדיבים לעזרה לזולת אם במדינתם או בכל העולם. לכן אני פונה לצדק וליורש העצר מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, איש השלום והסלחנות, ובטוחה שלא יסכים לעוול שנעשה לי על ידי כוחות הביטחון המקומיים. הם נאבקים לשמור על הפנינה העולמית, איחוד האמירויות, אך אני לא אשמה ומבקשת ממנו שיעקוב באופן אישי אחר הטיפול בתיק שלי". גאלב כיוואן: "פידאא היא צלמת וגרפיקאית מוכרת. היא הדגישה בשיחה שאינה אשמה ושכל פרסום שנעשה נגדה כאילו היא סוחרת סמים או שהיא נגד מדינת ישראל – אינו נכון ולא הוגן. הפרסום הזה אינו הולם בשעה שהיא במשבר, ולא צודק. אחותי שבה ומדגישה שהיא אזרחית ישראלית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר