עיריית חיפה (צילום: בועז כהן)
עיריית חיפה (צילום: בועז כהן)

עתירה לבית המשפט: "העירייה מפלה לרעה את מועדון הכדורגל 'כרמל חיפה'"

בעתירה נטען, כי העירייה לא מאפשרת למועדון, שהוא עמותה ללא מטרות רווח, לעשות שימוש במגרשים עירוניים, זאת למרות עמידתו בקריטריונים ובניגוד לעמותות אחרות שכן נהנות משעות אימון במגרשי העירייה. "מדובר באפליה אסורה תוך פגיעה קשה בעקרון השוויון, על פיו מחויבת העירייה לפעול", לשון העתירה

פורסם בתאריך: 15.5.22 13:27

מועדון הכדורגל "כרמל חיפה" עתר ביום רביעי האחרון לבית המשפט המחוזי בעיר נגד עיריית חיפה, בטענה, כי היא מפלה לרעה את המועדון, שהוא עמותה ללא כוונות רווח, אל מול עמותות אחרות, "זאת בניגוד גמור לקריטריונים הברורים של העירייה עצמה", לשון העתירה.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אסף גופר, נכתב: "מאז תחילת פעילותה, העמותה משתמשת במגרשים אשר נבנו על מקרקעין של צד ג' בעלויות חודשיות ניכרות. מתחילת דרכה, העירייה שמה מקלות בגלגלי העותרת (מועדון הכדורגל. ב"כ), כאשר סירבה ליתן בידיה אישור על מגרש לצורך הירשמות העמותה כחברה בהתאחרות לכדורגל. רק כנגד הסכמתה שהשימוש במגרשים ייעשה על בסיס מקום פנוי באותו שלב, ניתן האישור… אולם חרף פניות חוזרות ונשנות, העירייה לא נתנה לעמותה לעשות כל שימוש במגרשיה, והסתירה ממנה במתכוון את הקריטריונים לכך. לאחר קבלת אישור ניהול תקין, פנתה שוב העמותה בעניין הקצאת שעות אימון ונענתה בשלילה בעל פה, תוך העלאת נימוקים תמוהים".

עוד נכתב בעתירה: "לאחר פנייה בכתב של הח"מ, התקבלה אצל העותרת ב-12 באפריל 2022 ההחלטה נשוא העתירה, לפיה העותרת לא תזכה להקצאת מגרשים בעונת 22/23 מהעירייה, בשל מחסור בשעות אימון. במסגרת ההחלטה, העירייה פירטה, לראשונה, בפני העותרת מהם הקריטריונים לקבלת שעות שימוש במגרשיה. בהתאם לקריטריונים של העירייה, כל מועדון החבר באיגוד ספורט זכאי ליחידת אימון עבור כל קבוצה שהוא רושם. העמותה חברה בהתאחדות לכדורגל מעונת 20/21, ואין חולק כי היא עומדת בקריטריון זה. חרף זאת, העירייה סירבה להקצות לה שעות אימון, בניגוד לעמותות אחרות, שזוכות להטבה זו.

 

 

"העותרת תטען כי העירייה מפלה אותה לרעה, שעה שהיא פועלת בניגוד לקריטריונים שלה עצמה, ומיטיבה עם עמותות אחרות לעומתה. בכל הכבוד, העירייה לא הצביעה על כל טעם ענייני, לפיו יש להבדיל בין העותרת לבין עמותות אחרות, אשר נהנות משעות אימון במגרשי העירייה. המדובר באפליה אסורה תוך פגיעה קשה בעקרון השוויון, על פיו מחויבת העירייה לפעול. יוער, כי העותרת אינה תוקפת את הקריטריונים עצמם, אלא עומדת על כך שהעירייה תבטל החלטתה המפלה שעומדת בניגוד לקריטריונים שלה, וכי העירייה תפעל על פי אותם קריטריונים שהיא עצמה קבעה".

מבית המשפט מבקש המועדון להורות לעירייה לבטל את החלטתה לא להקצות שעות שימוש במגרשיה לעותרת בעונת הכדורגל 22/23 ולהורות לה להקצות לעוצרת שעות שימוש במגרשי העירייה בהתאם לקריטריונים שלה עצמה".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה  תלמד את העתירה ותגיב כמקובל בבית המשפט".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר