יקנעם (צילום: רן פרץ)
יקנעם (צילום: רן פרץ)

תוכנית חלופית ליקנעם: בלי סיפוח יישובים

עיריית יקנעם חזרה בה מבקשתה לספח את יקנעם המושבה ואת המושבים אליקים ועין העמק והגישה הצעה להרחבת שטח השיפוט שלה ב-1,800 דונם בין אליקים לפארק מבוא כרמל

פורסם בתאריך: 17.6.17 08:49

עיריית יקנעם חזרה בה מדרישתה לספח לשטחה את יקנעם המושבה ואת המושבים אליקים ועין העמק. בפגישה שקיים בשבוע שעבר ראש העיר יקנעם סימון אלפסי עם מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן הוא ביקש לקדם את התוכנית להרחבת שטח השיפוט העירוני ללא צירופם של היישובים הללו.

בעיריית יקנעם אומרים שאלפסי הציג בפני כהן את תוכנית “יקנעם – אופק תכנוני ארוך טווח לשנים 2050-2020”, שעל בסיסה הוא מבקש את הרחבת שטח העיר. התוכנית כוללת שתי אלטרנטיבות: האחת – צירוף שלושת היישובים שבשטח שיפוט המועצה האזורית מגידו; והשנייה – תוספת של 1,800 דונם בין אליקים לבין פארק מבוא כרמל, ללא היישובים. יצוין שגם התוכנית המעודכנת מבוססת על נגיסה בשטחי המועצה האזורית מגידו.

בעירייה מסבירים כי השינוי בדרישתה נבע מכך שהם לא רוצים שהדיון בעניין יתעכב. לטענתם, כדי לספח יישובים יהיה צורך להרחיב את סמכויות הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים שאמורה לדון בעניין, בעוד שהעירייה זקוקה לשטחים כבר עכשיו. הם גם מדגישים שאלפסי ביקש לדחות את דרישת הסיפוח רק עד להרחבת סמכויות הוועדה.

 

ראש העיר יקנעם סימון אלפסי (צילום: רן פרץ)

ראש העיר יקנעם סימון אלפסי (צילום: רן פרץ)

 

התוכנית, שהוצגה בפני מנכ"ל משרד הפנים ושהוכנה על ידי משרד האדריכלים פרחי צפריר, הוצגה גם לשר הבינוי והשיכון יואב גלנט ולראש מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחקי. במסגרת התוכנית, שתוקצבה על ידי משרד השיכון, הושם דגש על פיתוח התשתיות, ובכלל זה כבישים רחבים, כניסות ויציאות נוספות לעיר וחיבורים לרשת הדרכים הארצית והמקומית, תוך שמירה על הטבע ועל הסביבה.

דובר עיריית יקנעם רועי אדוט: “הכנת התוכנית היא הכרחית מכיוון שיקנעם סגורה להתפתחות מצפון (יקנעם המושבה), ממערב (כבישים 6 ו-70 ויערות) וממזרח (העירייה מתנגדת לבנייה בעמק השלום). עתודות הבנייה ביקנעם אוזלות, וכל מה שנותר כיום, לאחר אכלוס שכונת שער הגיא, הוא שני פרויקטים בגבעת קירה ובגבעת השיטה, כאשר חלק מהשטח הוא בכלל אדמות פרטיות”.

אלפסי: “בדיון ביקשתי להתמקד רק בתוכנית להרחבת שטח השיפוט, ואני בטוח שהוועדה הגיאוגרפית שתדון בכך תתחשב בצורך בהמשך פיתוחה של העיר. יקנעם נמצאת בתנופה בכל התחומים, ומשמעות קידום התוכנית היא שנוכל להשקיע גם בדיור וגם בתשתיות ובמבני ציבור".

ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי: "אני שמח על כך שהמאבק הנחוש שאותו הובילה המועצה נגד דרישתו של אלפסי לספח ליקנעם שלושה יישובים בשטח שיפוט המועצה הוריד אותו מהעץ הגבוה שעליו הוא טיפס. זהו הישג גדול למועצה. עם זאת אני דוחה על הסף גם את הצעתו המצומצמת, שאף היא נוגסת בשטחי השיפוט של המועצה האזורית מגידו ומפרקת את מושב אליקים, מכיוון שהיא לוקחת ממנו את השטח החקלאי. התוכנית הזו תוקעת טריז בין אליקים לבין אזור התעשייה המשותף מבוא כרמל, אשר שייך לנו, ליקנעם, לעוספייה ולדלית אל-כרמל, עם 5,000 יחידות הדיור שאלפסי רוצה לבנות שם. אנחנו מתנגדים לכך בכל תוקף לכל הניסיונות שלו לספח שטחים מתחום המועצה".

 

ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי (צילום: רן פרץ)

ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי (צילום: רן פרץ)

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר