עצרת נגד רצח נשים (צילום: אלה אהרונוב)
עצרת נגד רצח נשים (צילום: אלה אהרונוב)

מאות הפגינו בעצרת נגד רצח נשים (וידאו)

המפגינות צעדו מקרית ספר למרכז חורב בחיפה במחאה על רצח ארבע נשים מתחילת החודש. במרכז חורב נואמות פעילות פמיניסטיות נגד אוזלת היד של הרשויות בטיפול באלימות כלפי נשים

פורסם בתאריך: 17.6.17 21:33

מספר רב של נשים וגברים התאספו הערב (מוצ"ש) בקרית ספר בחיפה כדי להביע מחאה על הטיפול הלקוי של הרשויות באלימות נגד נשים. המניע להפגנה הוא ארבעה מקרי רצח של נשים מתחילת החודש.

המפגינות קראו ססמאות בנוסח "רוצחים נשים וילדים, איפה איפה השוטרים?", "העם דורש צדק מגדרי", ו"איפה השוטר, הדם שלי אינו הפקר". בקרית ספר נאמה מנאל שלבי מעמותת אדאר הנלחמת בתופעת האלימות נגד נשים במגזר הערבי, ואמרה: "כל אשה עלולה להירצח, ולא משנה מאיזה מערכת, מעמד או מגזר. כל אשה היא עולם ומלואו, ועלינו לעשות הכל כדי לעשות את זה. בואו ניקח אחריות כדי לעצור את הרצח הבא".

מכיכר ספר יצאה תהלוכה לעבר מרכז חורב, שם התקיים כינוס שבו נאמו נסרין שחאדה מארגון עומדים ביחד, יועצת ראש העיר לענייני שוויון ומגדר ביאטריז רוזן כץ, הפעילה הפמיניסטית נעמה לזימי, תלמידת התיכון עתליה אייל, הרבה עידית לב מעמותת רבנים לזכויות אדם, וג'מילה אגבריה שאמה נרצחה בשנת 2014.

במרכז חורב קראו המפגינות את שמותיהן של 16 הנשים שנרצחו השנה. לזימי דיברה על ההפקרה של הנשים על ידי מערכת האכיפה, והזכירה את הנערה בת ה-17 שנאנסה ושהחשודים באונס שלה השתחררו. אגבריה סיפרה על כך שאמה פנתה למשטרה לפני שנרצחה אבל פנייתה נתקלה באטימות.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר