אמנון עידו (צילום: בועז כהן)
אמנון עידו (צילום: בועז כהן)

ועד עובדי העירייה דורש מההנהלה להימנע מקידום "תוכנית התייעלות"

במכתב ששלח יו"ר ועד עובדי העירייה, אמנון עידו, ליועמ"ש ימית קליין הוא כותב: "העירייה נדרשת להימנע מקידומה של 'תוכנית הבראה/התייעלות/חיסכון' על גבם של עובדי העירייה, תוכנית אשר אין לה היתכנות או צורך אמיתי ומאידך נדרשת העירייה לפעול באופן מיידי למילוי כל דרישות ארגון העובדים למתן מלוא הזכויות לעובדים על פי הדין ועל פי ההסכמים"

פורסם בתאריך: 20.6.22 16:55

הכוונה לגבש תוכנית "התייעלות" ממשיכה להיתקל בהתנגדות של ועד העובדים בעירייה. במכתב ששלח יו"ר ועד העובדים, אמנון עידו, ליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, הוא דורש להימנע מקידום של תוכנית כזו שבמסגרתה אמורים לקצץ 15 מיליון שקלים בשכר לעובדים. מכתב זה מגיע על רקע ועדת הכספים האחרונה בה דרשו נציגים במועצת השינוי הצגת תוכנית כזו, עליה הוסכם עם העברת התקציב באמצעות המגשר שמונה על ידי שרת הפנים, עו"ד פז גליקמן.

מתוך המכתב עולה כי בועד טוענים כי הדרישה לקיומה של תוכנית התייעלות הינה "תמוהה". בועד מפרטים: "ראשית, ראש העיר מתראיינת מעל כל גלי האתר ומפרסמת במדיות החברתיות פעם אחר פעם כי מצבה הכספי של העירייה מצוין. תמוה בעיני כיצד במצב בו עסקינן ברשות איתנה, אף לפי קביעת משרד הפנים, אשר מתגאה פעם אחר פעם במצבה הכספי המצוין, מקבלת החלטה 'הזויה' על התייעלות בסך 15 מיליון שקלים מתקציב שכר העובדים, לא פחות מכך!".
"אין חולק כי לא קיים כל תורך אמיתי בקיצוץ כלשהו בתקציב השכר, ולא בכדי נמנעת העירייה מלהציג את אישור משרד הפנים לדרישת קיומה של תוכנית התייעלות ו/או קיצוצים נדרשים. למען הסר ספק נזכיר, כי ראש העיר בכבודה ובעצמה הודיעה לארגון העובדים בפגישה שנערכה כי 'אין כל צורך בקיומה של תוכנית הבראה או התייעלות בעירייה'. העובדה כי גוף כזה או אחר החליט על רצונו לקצץ בתקציבי השכר בעירייה, אינה מקימה את הזכות לפעול לקיצוץ שכר כולל בסך 15 מיליון שקלים, וזאת בשל גחמה כזו או אחרת שאינה מגובה בנתונים ובמסמכים המעידים על צורך קיומי בכך".
"ניסיונך ליצור לגיטימציה לצעדים אלו בכך שאין עסקינן בתוכנית "הראה" או "התייעלות" כי אם מדובר ב"תוכנית חיסכון" אינה אלא בבחינת מכבסת מילים אשר נועדה להלבין ולעטוף את הצעדים המיותרים והפוגעניים בעטיפה צבעונית ומסנוורת, על מנת להכשיר את השרץ".

 

"נזכיר כי ארגון העובדים מיצג עובדים בסקטורים מגוונים ורבים, אשר לא מעט מהם מוגדרים כסקטורים מוחלשים הנאבקים על זכויותיהם מידי יום, וכעת מבקשת העירייה ללא כל צורך אמיתי לבוא ולפגוע בשכרם של כלל עובדי העירייה. מנגד ממשיכה העירייה להתעלם מפניות ארגון העובדים בכל הנוגע לזכויות העובדים והעובדות בסקטורים השונים, תוך שמנגד ממשיכה העירייה לאחוז בדרישותיה כלפי ארגון העובדים למתן הסכמה לקיצוץ". חרף חשיבות נושאים אלו והיותם נוגעים לעובדים המשתייכים לסקטורים המוחלשים, בוחרת העירייה לפסוח על כל הסעיפים ולעסוק בקיצוץ 15 מיליון שקלים ללא כל בסיס עובדתי וצורך אמיתי, מלבד רצון התנגחות פוליטית בין מועצת השינוי להנהלת העיר והעומדת בראשה".
בסיום מכתבו כותב עידו: "ארגון העובדים מסרב ליטול חלק בקרקס הפוליטי וכיפופי הידיים המתנהלים בין הצדדים על גבם של העובדים, כאשר בסופו של יום נדרשים העובדים לשאת בתוצאות. ארגון העובדים עומד על קיום מלוא דרישותיו, שכן העובדים ממתינים מזה זמן רב לקבלת זכויותיהם בדין, כאשר מנגד עוסקת העירייה בהעלאת דרישות לקיצוצים שונים בשכר ללא כל צורך אמיתי. אשר כל כן, נדרשת העירייה להימנע מקידומה של 'תוכנית הבראה/התייעלות/חיסכון' על גבם של עובדי העירייה, תוכנית אשר אין לה היתכנות או צורך אמיתי ומאידך נדרשת העירייה לפעול באופן מיידי למילוי כל דרישות ארגון העובדים למתן מלוא הזכויות לעובדים על פי הדין ועל פי ההסכמים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר