סופי נקש ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן)
סופי נקש ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן)

נקש דורשת שני מיליון שקל מקליש רותם ו-1.5 מיליון שקל מהעירייה

בעקבות דוח הביקורת חקירתית שערך רו"ח יהודה ברלב בנושא רכש בעיריית חיפה, שבו עלה נושא ניגוד העניינים לכאורה של נקש, דורשת סגנית ראש העיר פיצוי של 1.5 מיליון שקל מהעירייה ושני מיליון שקל מעינת קליש רותם: "ראש העיר הפכה את העירייה ואת כיסה העמוק לכלי ניגוח וחיסול חשבונות"

פורסם בתאריך: 24.7.22 08:00

סגנית ראש העיר סופי נקש שלחה מכתב התראה לפני תביעה לעיריית חיפה ולראש העיר עינת קליש רותם. המכתבים נשלחו באמצעות עוה"ד בן קרפל ואדם קרפל ממשרד עורכי הדין בן קרפל בעקבות דוח הביקורת החקירתית שערך רו"ח יהודה ברלב בנושא רכש, שבו עלה נושא ניגוד העניינים לכאורה של נקש. כעת דורשת נקש מהעירייה ומקליש רותם מכתב תיקון והתנצלות שינוסח כהודעת דוברות לתקשורת ופיצוי כספי – 1.5 מיליון שקל מהעירייה ושני מיליון שקל מקליש רותם, וזאת תוך 30 יום. אם דרישותיה לא ייענו, התביעה העתידית נגד כל אחד מהצדדים תהיה חמישה מיליון שקל.

שכירת שירותיו של משרד ברלב לעריכת ביקורת חקירתית בעירייה הפכה בשנתיים האחרונות לנושא שיחה מרכזי במסדרונות העירייה. ברלב הוציא דוח ביקורת חקירתית בנושא רכש, שבו עלה נושא ניגוד העניינים לכאורה של נקש. נקש טענה אז כי לא היו דברים מעולם וכי כל מדובר ברדיפה פוליטית מצדה של ראש העיר. נושא שכירת שירותיו של ברלב נבחן בדוח מבקר העירייה שפורסם בחודש שעבר, וכך גם נושא ניגוד העניינים לכאורה של נקש נדון בו, ולפי המבקר, "לביקורת הועברו שני דוחות ביקורת מפורטים בלבד – דוח ביקורת חקירתית אחד המכונה דוח רכש, שעוסק בחשש לניגוד עניינים לכאורה של חברת מועצת העיר ולא בסוגיות נוספות הקשורות לתחום הרכש".

לטענת המחלקה המשפטית בעירייה, כפי שעולה מהדוח המבקר, הנושא נבדק על ידיה לאחר פנייתה של קליש רותם למבקר המדינה ו"הטיפול המשפטי בנושא זה הסתיים, לא ניתנה כל הנחיה נוספת בעניין זה ולא היה כל צורך בהמשך בחינה ובדיקה נוספות על ידינו". עוד נכתב בדוח שמהמחלקה המשפטית נמסר כי "לאחר שהנושא הוסדר באופן מלא וכולל בעריכת הסדר ניגוד עניינים נקבע על ידינו כי לא נמצאה ולא קיימת זיקה ישירה בין פעולות החברות הקשורות לחברת המועצה לבין תפקידיה השונים במועצת העירייה".

במכתב ההתראה לפני תביעה ששלחו עוה"ד קרפל לעירייה בשמה של נקש נכתב: "כידוע, העירייה שכרה את משרד ברלב ושות' לבלוש ולהתחקות אחר מרשתנו, שמבחינה פוליטית – וגם מבחינה אישית – אינה נושאת חן בעיני ראש העיר. אין דרך אחרת לתאר זאת. הפועל היוצא מעבודת הבילוש האסורה הוא מסמך מבזה מ-9 באוגוסט 2020, שאוחז ארבעה עמודים וכותרתו המכובסת היא 'דוח ביקורת חקירתית – רכש'. בפועל, אין זה דוח וגם אין זו ביקורת (בוודאי לא בענייני רכוש). דעו, על שולחננו מונח חומר ראיות שנאסף בשנה האחרונה. מדובר בחומרים שיביכו את העירייה ואת קברניטיה – נושאי המשרה הבכירים ביותר – בצורה בלתי רגילה, חומרים שירעידו מאת אמות הסיפים ויטלטלו כל מי שמינהל תקין מעניין אותו".

 

 

עוד נכתב כי "מרשתנו משוכנעת שהעירייה וראש העיר אחראיות לנזקים שנגרמו לה תוך כדי מהלך הבילוש וההתחקות, כמו גם לנזקים שנגרמו לה כתוצאה מפרסום תוצרי הבילוש האסור. ברור לגמרי שהעירייה, באמצעות אורגניה הבכירים ביותר, הפעילה את משרד ברלב כדי לבצע מעשי בילוש והתחקות בניגוד לדין. ראש העיר השתמשה בסמכותה והורתה לברלב לבלוש ולהתחקות אחר מרשתנו – יריבתה הפוליטית – והתחייבה לשלם לו מכספי משלם המסים. ראש העיר, תוך שימוש באותם כספי ציבור ובניגוד גמור למחויבותה כלפי הציבור, גם הורתה לברלב להעניק מעטה של רצינות למסמך חסר ערך, שברגיל וללא מעטה החומרה והרצינות שנייר המכתבים של משרד ברלב ושות' מעניק, דינו לגריסה ידוע מראש. ואם זה לא מספיק, ראש העיר השתתפה  ביחד עם נושאי משרה בכירים נוספים בעירייה – בהפצת אותו מסמך שקרי שאותו היא קנתה, הלכה למעשה, בכסף ציבורי שממש לא יועד לזה. כאמור, שימוש לרעה בכוח המשרה ומרמה והפרת אמונים, פר אקסלנס".

עוה"ד קרפל פירטו את הנזקים שלטענתם גרמה התנהגות העירייה לנקש: "כתוצאה מהתנהגות העירייה וקברניטיה, שרק פרומיל ממנה תואר לעיל, חיי מרשתנו השתנו מן הקצה אל הקצה. זכותה לפרטיות חוללה, שמה הטוב נרמס ונקצץ בתקשורת ובמרשתת, ונוחות חייה נפגעה בצורה קיצונית. בפועל, בזיקה לאופן שבו ראש העיר התנהגה, דבק במרשתנו קלון שמיוחד לעברייני טוהר מידות, כאלו שנחשדו בפלילים, הואשמו, הורשעו ונשלחו לרצות את עונשם מאחורי סורג ובריח. והאמת היא שמרשתנו לא עשתה דבר וגם לא חצי דבר פסול. חטאה מתחיל בעובדה שראש העיר חוששת ממנה ברמה הפוליטית ומעדיפה שהיא תיעלם מהנוף, ובמקום להתמודד עם יריבה פוליטית בכלים המקובלים (והחוקיים), ראש העיר הפכה את עיריית חיפה ואת כיסה העמוק לכלי ניגוח וחיסול חשבונות".

בסוף מכתב ההתראה הוצגו דרישותיה של נקש מהעירייה: "מרשתנו אינה אשת ריב ומדון, והעיר חיפה חשובה לה וזורמת בעורקיה. בתוך כך, אין בה רצון טבוע לפרסם ברבים את קלונה של העירייה, אין בה רצון להזיק לעובדי עירייה שייתכן כי נדחקו לפינה ושימשו כלי, ואין בה רצון לפגוע במעמד העירייה ובאמון הציבור בה (שממילא מצוי בשפל מביך). מרשתנו תסכים להימנע מפנייה לבית המשפט המחוזי בתביעת זכויותיה אם העירייה תבצע את הפעולות שלהלן בזמנים הנקובים – העירייה תידרש להעביר למרשתנו מכתב תיקון והתנצלות שיפורסם בהודעת דוברות לתקשורת בתיאום עמנו ובנוסח שיהיה מקובל על מרשתנו מראש; והעירייה תידרש לשלם למרשתנו פיצוי כספי (סמלי בנסיבות העניין) בסך של 1.5 מיליון שקל. כל זאת, לא יאוחר מחלוף 30 ימים מרגע קבלת מכתב זה".

מכתב ברוח דומה נשלח באופן אישי לקליש רותם ונמסר באמצעות נקש עצמה בלשכת ראש העיר ביום חמישי. במכתבה לראש העיר דורשת נקש שני מיליון שקל.

מעיריית חיפה וממשרד ברלב ושות' לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר