מדוזה מסוג קוטילוריזה (צילום: משה זורע)
מדוזה מסוג קוטילוריזה (צילום: משה זורע)

מאות אלפי מדוזות בדרך לחופי חיפה

נחיל מדוזות שבא מדרום ובו מאות אלפי מדוזות מתקרב לחיפה. עוצמת הרוחות ומצב הים יכריעו אם ומתי הן יגיעו לחוף בהמונים. המלצת המומחים: לא להיכנס לים כשרואים אותן, במיוחד כשמדובר בילדים

פורסם בתאריך: 25.6.17 19:23

נחיל ענק של מדוזות הכולל מאות אלפי פרטים נמצא בימים אלה בעומק הים מול חופי חיפה, ואלפים ממנו נפלטים לחוף עם הזרם. לדברי הביולוגית הימית ד"ר הדס לובינבסקי, חוקרת במכון לחקר הימים והאגמים, מדיווחים שהגיעו היום (ראשון) למכון מדובר על כמויות גדולות מאוד של מדוזות שהגיעו לחוף דדו ולחופי הקריות.

לובינבסקי: "עד כה לא ראינו כניסה מאסיבית של מדוזות ברמה של נחיל, ופתאום הן נמצאות לאורך כל החופים. הנחיל בא מדרום ונע בזרם הצפוני. אנחנו רק בתחילת העונה וכבר רואים במרחק של 500 מטר מקו החוף מקבצים גדולים שלהן. מה יקרה הלאה? זה תלוי במזג האוויר, במצב הים ובעוצמת הרוחות. ככל שאלו יהיו סוערים יותר כך הפרטים מהנחיל יגיעו קרוב יותר אלינו. בכל מקרה, אנחנו רואים שהן כבר כאן".

על הדרך שבה נוצר הנחיל מספרת לובינבסקי: "יש מדוזות ממין זכר וממין ונקבה. הן משחררות את תאי המין למים ושם מתרחשת הפריה חיצונית. מביצית מופרית מתפתחת פגית – פלאנולה – שזה השלב הצעיר של המדוזה ששוחה כלפי מטה ומתיישבת על הקרקעית. שם היא חיה במשך כמה חודשים כפוליפ ראשוני שדומה לשושנת ים מזערית. על הקרקעית היא אוכלת, מתרבה ברבייה א-מינית ומתחלקת. כל פוליפ כזה יכול להתחלק לעשרה פוליפים נוספים ומשחרר מדוזות קטנות שגדלות, וכך מפוליפ אחד קיבלנו 100 מדוזות".

מה ההמלצות במקרה שרואים נחיל מדוזות?

"אנחנו ממליצים לאנשים שמגיעים לחוף הים ורואים הרבה מדוזות להימנע מכניסה לים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים קטנים. אם בכל זאת נכנסים למים צריך להתעטף היטב במכנסיים ובחולצה מלייקרה ולהיות בהיכון עם חומץ או עם חול לשפשוף. המדוזות שהגיעו לכאן ימשיכו הלאה עם הזרם, ויהיה מספיק זמן להיכנס שוב למים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר