הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ (צילום: תומר אפלבאום)
הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ (צילום: תומר אפלבאום)

יונה יהב פועל למינוי דניאל הרשקוביץ לרב הראשי של חיפה

לפי דיווחים מפעיל ראש העיר לחץ על גורמים פוליטיים כמו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שיאפשרו את המינוי. המניעה העיקרית: להרשקוביץ אין את ההכשרה שהרבנות דורשת כדי להתמנות לרב עיר

פורסם בתאריך: 27.6.17 18:24

ראש העיר יונה יהב פועל למינוי הרב דניאל הרשקוביץ לתפקיד הרב הראשי של חיפה. הרשקוביץ יסיים בקרוב את תפקידו כנשיא אוניברסיטת בר אילן, ויהב ציין כבר בעבר שהוא מעוניין במינויו. לשאלה אם מתנהלים מהלכים קונקרטיים למינויו אמר הרשקוביץ ל"כלבו – חיפה והצפון": "אני עדיין נשיא אוניברסיטת בר אילן בשלושה החודשים הקרובים ואחר כך נראה. האופציות פתוחות. ראש העיר רוצה מאוד שאהיה הרב של חיפה והוא פועל בכל מיני דרכים. אנחנו נראה, בעזרת השם". לשאלה אם הוא מעוניין בתפקיד ענה הרשקוביץ': "זהו ללא ספק תפקיד חשוב".

יצוין שמאז פטירתו של הרב שלמה שלוש בשנת 2014 אין בחיפה רב ראשי. לפני כן כיהן הרב שלוש כרב הראשי הספרדי לחיפה והרב שאר ישוב כהן, שגם הוא הלך בינתיים לעולמו, שימש כרב הראשי האשכנזי. לאחרונה פנה יהב לשר החינוך נפתלי בנט, המכהן גם כיו"ר מפלגת הבית היהודי שבה חבר הרשקוביץ, וביקש את התערבותו. יצוין כי להרשקוביץ' אין את ההכשרה הנדרשת על ידי הרבנות כדי לכהן כרב עיר.

חבר מועצת העיר שי בלומנטל מסיעת הבית היהודי: "יהב מגביר את לחציו על גורמי ממשלה ואומר להם שהוא רוצה שהרב הרשקוביץ יהיה הרב הראשי לחיפה. כדי למנות את הרקשוביץ לתפקיד יצטרכו לבצע שינויי חקיקה ושינויים תקנוניים".

הרשקוביץ כבר רב. מדוע אינו יכול לכהן כרב עיר?

"כי כדי להיות רב עיר צריך לעבור מבחנים ברבנות הראשית. מי שעובר את הבחינות הללו מקבל הסמכה לרב עיר שנקראת כושר. הרשקוביץ מעולם לא עבר את המבחנים האלה כי הוא לא צמח בעולם הרבנות. יש לו כמובן ידע בתחום והוא גם קיבל הסמכה לרבנות, ולכן הוא לא מעוניין לעבור את בחינות הכושר. הוא אומר שאם חושבים שהוא ראוי אז אדם במעמדו צריך לקבל את הכושר. עכשיו הדבר תלוי בגורמים הפוליטיים ברמה הארצית, ולכן יהב התערב. לא יכול להיות שעיר בסדר גודל של חיפה תהיה בלי רב ראשי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר